Inne- och utelista nr 51



INNE

- True Blood böckerna. Beroendeframkallande!
- Att Jennas flicka Ariana kommit till världen och hon är något av det sötaste jag sett!
- Att blommorna vi köpte från Ikea fortfarande lever! Haha

UTE

- Regn. Jag skulle ha gått på aperitivo med Emma men som det regnar nu blir det nog inte av. Får bli middag här hemma istället.
- Djurplågeri. Tycker det är bra att tre av killarna som misshandlade kaniner (mer på aftonbladet.se) har fått fängelse. Sånt ska inte få tillåtas! Det gör mig så sjukt upprörd.
- Att trots uppståndelsen får ändå inte Gunnel och Arne bo ihop nu när Gunnel behöver extra hjälp. Jag förstår inte argumentet att "han tar någosn plats som är sjuk". För jag menar, eftersom han är frisk nog att ta hand om sig själv, varför kan han inte få bo med sin älskade Gunnel? Personalen behöver inte ta hand om honom, är det så svårt att föra in en till säng? Jag grät seriöst när jag läste nyheten. Tänk er själva att ni bott ihop i 63 år med den ni älskar, sen får ni inte göra det längre. Hemskt!

Kommentarer
Postat av: rebecca

åh! Hörde intervju med den mannen för flera veckor sen hos mormor! Så hemskt! Han låter helt förtvivlad! Ja,de får verkligen se till att skärpa sig NU!

Postat av: Sara

True Blood böckerna är så galet bra, har läst allihopa!! :)

2010-04-24 @ 09:35:30
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Amanda

Inte kul med regn

2010-04-24 @ 17:47:25
URL: http://juntunens.blogg.se/
Postat av: maria

Tyvärr är det inte så lätt att bara sätta dit en säng och låta honom bo i samma lägenhet som sin fru. Jag har själv jobbat i Eskilstuna kommun, på demensboende, och har en ganska bra insyn i vad som sker i den kommunen och verksamheten i sig, och det är en riktig fin tanke och absolut någonting som borde vara självklart att paret borde få bo tillsammans livet ut. Men sjukdomar förhindrar detta tyvärr, speciellt när man lider av demens som är väldigt komplicerat och kämpigt, Arne själv är 94 år gammal och orkar inte ta ensam hand om sin fru vilket är förståeligt. Vi hade en kvinna som bodde på demensboendet och hennes man bodde på äldreboendet som var 4 våningar upp. Där fanns det också liknande problem som inte var lätta att lösa. Förhoppningsvis kommer de på en bra lösning för Gunnel och Arne, en lösning som gynnar alla. Men faktum är att Eskilstuna kommun är nog den kommun som har blivit mest drabbad av finanskrisen så resurserna kan nog vara knappa i nuläget. Men men, hoppas verkligen att det löser sig på något sätt.

2010-04-25 @ 13:42:46
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

maria; ja det kan jag tänka mig, därför tycker jag staten borde gå in och hjälpa ekonomiskt. med tanke på att dem också verkar tycka att det hela är hemskt

2010-04-26 @ 09:13:56
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback