Svar på era frågor del 1


En till bild från i måndags på Frida, Anna, Linnea och mig. Imorgon kanske jag hinner träffa mina raringar innan jag ska ut med Lind!

Här kommer svaren på de första frågorna:

Har du någon kontakt med Michele (stavning?) idag?
Vi har bråkat mycket sedan jag flyttade till Sverige. Han som hört av sig till mig eller mina vänner. Men jag tror inte att vi kommer höras av något mer. Även om han säger att han ska till Stockholm i september med vänner. En av hans killkompisar ska ha svensexa och tydligen ska den vara i Sverige. Vet inte om det är sant eller inte. Hur som helst kommer jag inte träffa honom då.

Ångrar du att du flyttade från italien? och Michele?
Nej jag ångrar det verkligen inte. Däremot märker man att sommarne är på väg att ta slut här i Sverige. Hade jag varit kvar i Italien hade jag haft en till månad av sommar kvar, och det får mig att sakna. Men jag vill bo här i Sverige.

Vad använder du för smink? Schampoo? krämer osv..
Sminkmärken? Hmmm olika. En del italienskamärken. Jag använder mineralfoundation från I.D.
Schampoo är det mamma som sköter. Oftast sånna som är bra när man har torr hårbotten. Krämer är medicinkrämer. Den bästa mot torr hud heter Cano Derm.

Hur lång är din utbildning?
1 år

Hur gammal är du? (Hur gammal är Michele?)
Jag är 21, Michele blir 27 i oktober.

Jag undrar hur din relation är till michele nu om han är snäll osv..?
Han har varit riktigt elak och fått mig att må dåligt. Men här om dagen fick jag ett långt mail från honom. Där han bad om ursäkt, sa att allt var hans fel. Att han önskade att han inte sårat mig och att han vet att han aldrig kan få mig tillbaka. Att han alltid kommer älska mig men vet att han förstört allting. Han sa även att han aldrig mer kommer höra av sig så vi får se om det stämmer. Självlart var det inte bara hans fel att det tog slut. Jag kan inte ha varit rolig de sista månaderna i förhållandet. Med min hemlängtan och så rastlös som jag var. Det är bådas fel, men jag är glad att vi nu kan säga hejdå på ett vuxet sätt. Då blir det lättare att respektera honom. Jag hoppas att han snart blir lycklig igen, att vi båda blir det.

En heldag i Italien versus en heldag i Sverige, vilket vinner? Typ, äta sötsaker till frukost, shoppa i Milano och ta en aperetivo på kvällen á la Italien eller äta en svensk nyttig frukost, shoppa i Stockholm och ta en go fika á la Sverige? Hoppas du hänger med på vad jag menar! ;) un abbraccio!
Jodå jag fattar! Svår fråga helt klart. Jag saknar garanterat aperitivon, lär jag göra ännu mer när sommaren är över och man bara kan gå ut fredagar och lördagar här. Men jag röstar ändå på Sverige. Så länge jag alltid kan återvända till Italien igen och uppleva allt det fina ibland. Det är som god choklad. Man ska inte få för mycket av det, bara få njuta ibland. Då blir upplevelsen bättre. Jag och Cissi ska förhoppningsvis i höst eller i vår till Rom för en långweekend. Det ser jag verkligen framemot!

Hur mår du idag efter flytten och att hela ditt liv vändes upp och ned?
Jag tar en dag i taget. Ibland är jag otroligt nere, men oftast är jag på strålande humör. Jag är äntligen omringad av de jag älskar igen. Det är då man känner att man verkligen lever. Nu när jag kommit in på utbildningen känner jag att jag börjat få ordning på mitt liv igen. Jag går inte bara och väntar på att något ska hända. Söker jobb också.

Tänker du mycket på Michele och på er tid? Saknar du honom?
Michele finns i mina tankar nästan varje dag. Men jag saknar honom inte, inte ens lite. Vilket jag kan tycka är lite konstigt. Jag saknar inte ens de bra stunderna i vår relation. Jag bearbetade allting det sista halvåret i förhållandet. Nu är jag proppmätt. Det finns inga fler tårar, ingen mer längtan. Jag är bara klar.

Vad heter du i mellannamn?
Angelica

När fyller du år?
18 december

Tappar du mycket italienska nu när du inte pratar det varje dag?
Inte vad jag har märkt men är rädd att jag ska göra det. Så ska börja ta kvällslektioner för att hålla språket vid liv. Det är inget jag vill förlora.

Skulle du kunna tänka dig att inleda något nytt med Michele nu när ni har varit ifrån varandra ett tag? Om jag minns rätt var det dock inte länge sedan du pratade negativt om hela situationen. Men ändå, kanske om ni låter det vila ett tag till?
Nej vi är helt klara med varandra. Man ska förstås aldrig säga aldrig, men jag har otroligt svårt för att se en ny framtid med honom.

Hur kommer de sig att du inte är överöst med killar så vacker som du är?
Haha fy fan vad söt! Ja du, ingen aning. Jag föredrar att vara överöst med fina vänner istället!

Vad ser du mest fram emot nu till hösten?
Börja skolan, finna jobb och umgås med mina vänner. Bara njuta av att leva. Förhoppningsvis även åka på en utomlandsresa med Anna och våra vänner när de har höstlov. Men då behöver man få jobb först...

Nu har vi gäster så jag svarar på resten av frågorna imorgon!

Kommentarer
Postat av: emmelist

jag vet att du kommer hitta något snart sötnos. Men kanske bra att vara singel ett bra tag efter ett så långt förhållande. stor kram

Postat av: Elin

Tack (:

2010-08-19 @ 17:48:18
URL: http://pinkpriiincess.blogg.se/
Postat av: MyzaaN

tackar vännne :D

sommaren har gått väldigtm ycket för fort :) <3

2010-08-19 @ 18:06:24
URL: http://myzaans.se
Postat av: lovisa

sv: ja hon är så vacker!:)

2010-08-19 @ 18:14:19
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Nicole

sv: ja verkligen :)

å gud så bra att du kikade in!

glömde bort vad din blogg hette och ville lägga till dig på bloglovin , men nu gör jag det iallafall så jag inte tappar bort dig igen haha



/Shoppaholly

2010-08-19 @ 18:43:50
URL: http://nicolesjostrom.blogg.se/
Postat av: Emmelist

förstår det... bra att du lämnade honom tycker jag. man märkte att du inte mådde bra.

2010-08-19 @ 19:05:52
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: m.

hej! har själv problemhy/torr hy och använde också canoderm. Tills jag fick tipset från min hudläkare att torr hy behöver fukt (inte fett) och hon gav mig namnet på en annan kräm, Propyless, som jag tycker har fungerat mycket bättre än canoderm! (den liksom sjunker in direkt). Ett tips bara :). Den finns på apoteket, även i tub som är billigare. (om du skulle tröttna på canoderm nån gång till exempel :) )

2010-08-19 @ 19:14:02
Postat av: JESSICA JÖNSSON'

ja jag har hunnit med allt nu :)

gud vilka intressanta svar, men jag har inte följt dig så du kanske kan uppmana lite? ;$



om jag förstått rätt så har du borr i italien och haft en pojkvän där? ;p

2010-08-19 @ 19:38:27
URL: http://jeessicajonsson.blogg.se/
Postat av: Maria - fashionstars ☆

m; jag använde propyless innan men tyckte att den fungerade samma. så det handlar väll om vilken hudtyp man har :) skönt att den fungerar bra för dig i alla fall

2010-08-19 @ 19:47:19
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Emma [ M i s s G r i m m ]

Jag håller med den sista, du är helt sjukt söt och verkar vara helgullig person.



Det är bra, omge dig med vänner, tids nog kommer den där killen som är helt rätt, man behöver inte hålla på och leta. Ha kul istället =)

2010-08-19 @ 20:08:44
URL: http://missgrimm.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Skönt att höra att du mår bra igen :)

2010-08-19 @ 20:12:42
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem vann boken??

2010-08-19 @ 20:13:11
Postat av: Maria - fashionstars ☆

Anonym; det har jag redan skrivit :) här står vinnarna. http://fashionstars.blogg.se/2010/august/kraftskiva-i-stockholms-skargard-del-2.html

2010-08-19 @ 20:17:16
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

Vad tråkigt att mna är tillsammans länge och sen när det tar slut så kan man inte ens vara vänner och kommer aldrig mer höras av :( Synd, men om det känns rätt är det naturligvis det.

Du ser iallafall himla glad ut på alla bilder och du ser ut att må bra här i sverige, kramar till dig!

2010-08-19 @ 22:26:37
URL: http://amandafalk.se
Postat av: baby rozi

jag tror och vet att du inte kan släppa italien.. just nu förnekar du det hela, men snart kommer du bryta ihop..... förneka inte saker för din egen skull....

2010-08-20 @ 00:07:51
Postat av: baby rozi

jag tror och vet att du inte kan släppa italien.. just nu förnekar du det hela, men snart kommer du bryta ihop..... förneka inte saker för din egen skull....

2010-08-20 @ 00:07:57
Postat av: Maria - fashionstars ☆

baby rozi; låter som att du tror att du känner mig bättre än vad jag känner mig själv :)

2010-08-20 @ 09:57:13
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback