Tävling! Vinn Blondinbellas bok


Undertiden jag var i Finland kom
Blondinbellas bok Egoboost! hem i brevlådan. Jag har fått den för att recensera. Har ännu bara hunnit läsa inledningen men tänkte lägga mig och läsa den ikväll. Så om några dagar kommer en recension i bloggen. Nu har även ni möjlighet att få boken!

Skriv ditt bästa egoboost tips i kommentarerna. Vad gör du för att förbättra självkänslan?
På söndag lottar jag ut två vinnare som får varsin bok. Lämna mail i kommentarfältet om ni inte har blogg.

Kommentarer
Postat av: Reb

Hej!

For att forbattra sjalvkansklan brukar jag tanka pa saker som jag har astadkommit i det forflutna. T ex omn jag har vunnit nagot eller gjort nagon annan glad, helt enkelt bra saker som jag har gjort. Brukar funka valdigt bra! :)

2010-08-12 @ 17:38:12
Postat av: alexandra

Om jag har en dålig dag, alla kläder sitter fult, man känner sig som fulast i världen och man vill inte lämna hemmet alls, då brukar jag tänka på de kommentarer min pojkvän/mina vänner brukar säga, att jag faktiskt är snygg, jag ser bra ut, min rumpa är inte för stor etc. tro det eller ej, men då känns det faktiskt mkt bättre =)

Postat av: Emmelist

Jag brukar skriva små "lovenotes" till mig själv som jag lägger ut lite här och var. På spegeln i sminkväskan, i bilen osv osv... ibland så har jag helt glömt bort att lappen ligger just "där" så man blir väldigt glad av att läsa en liten lapp där det står något positivt om just mig. Exempelvis "Jag är bra" eller "Jag är stark". Rekommenderas!

2010-08-12 @ 18:02:23
URL: http://emmelist.blogg.se/
Postat av: Jessica Dahltsröm

Mitt tips för bättre självkänsla är att sluta tala/tänka negativt om andra och även sig själv. jag vet att det är svårt, men bara sluta. Försök långsamt att bli bra på att ge andra komplimanger för vad de gör eller hur de ser ut. Helt enkelt, se det positiva istället för det negativa. Efter ett tag börjar man känna sig gladare och starkare och utan att man tänker på det så står man snart där och har huvudet fullt av positiva tankar, även om sig själv.

2010-08-12 @ 18:08:50
URL: http://jeessmycupoftea.blogg.se/
Postat av: Alexandra

jag önskar jag kunde komma på något att förbättra självkänslan med, men tyvärr blir den alltid nedtryckt av mina föräldrar så fort den lyckats komma upp något igen.

2010-08-12 @ 18:25:04
Postat av: johannapanna

Mitt bästa tips är att vara glad och trevlig. Är man det så lyser det igenom och man gör folk i sin omgivning glada!:)

2010-08-12 @ 18:37:58
URL: http://typjohannas.wordpress.com
Postat av: Mikaela

En tanke jag brukar tänka när man har en dålig dag " Alla är vackra på sitt sätt och duger som de är" ingen idé att slösa tid på att inte tycka om sitt utseende för vi alla är vackra och begåvade.

2010-08-12 @ 19:29:05
URL: http://storamodegarderoben.blogg.se/
Postat av: Emma

Jag har gått igenom mkt med min pojkvän och har haft skit jobbigt, jag har många dagar jag känner mig osäker och dålig då jag blivit sårad av honom . Men då brukar jag antigen gå träna, eller aktivera mig för att glömma det som varit jobbigt. På så sätt känner man si levande och att man mår bra med sig själv.

2010-08-12 @ 19:41:25
URL: http://skemma.devote.se
Postat av: maria

okej.

hoppa du får det bra hemma i sverige igen! kram :)

2010-08-12 @ 19:52:27
URL: http://maariz.blogg.se/
Postat av: Erika

Om jag känner mig nere så går jag runt och säger positiva saker till mig själv och att tänka positivt trots munnen är sne hjälper faktiskt! Blir alltid gladare:)

2010-08-12 @ 20:32:20
URL: http://ikaaan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänker på att jag alltid gör mitt bästa, och ska vara nöjd med det, samt innan jag går o lägger mig tänker på minst 3 bra saker jag gjort den dagen.

2010-08-12 @ 20:48:00
URL: http://ndail.blogg.se/
Postat av: Sandra

Om jag känner mig lite nere så brukar jag (försöka) tänka att det är i bara mina ögon jag ser sämre ut denna dag, för alla andra ser jag ut som vanligt. Hjälper inte det så tänker jag att alla har rätt att känna sig lite sega och nere ibland, bara jag piggar upp mig till morgondagen!

2010-08-12 @ 22:07:26
Postat av: Sophia

Om jag känner mig helt värdelös någon dag brukar jag läsa på min lilla "orange lapp". Den skrevs i sexan där alla i klassen skulle skriva en positiv kommentar om varje person. Där står många fina ord som alltid får mig att le lite extra. Nu har jag gått ur nian och den är fortfarande med mig och hjälper mig när det är som värst!

2010-08-12 @ 22:42:10
URL: http://ingenfantasii.blogg.se/
Postat av: Diana

En resa genom livet är något alla upplever, och för varje år som går blir man många erfarenheter rikare och det stärker en. Det som kan hjälpa en på traven är att påminna sig själv vad som är så bra med en, vad gör dig speciell och unik. Även läsa böcker om självkänsla hjälper! Läs blondinbellas bok;)!



[email protected]

2010-08-12 @ 22:52:50
Postat av: Emma

Jag lägger mig i ett bad med en tidning och en skål med något gott som kanske vindruvor och bara njuter- livet känns alltid mycket lättare och efteråt är man så fräsch man bara kan bli! Känns nästan som att bli pånyttfödd, haha. =)

2010-08-12 @ 23:09:38
URL: http://emmarias.blogg.se/
Postat av: Sabina

Jag brukar kolla mig i spegeln & intala mig själv att jag är vacker som jag är. Att jag inte behöver vara någon annan & att det bara finns EN utav mig. Att jag är speciell. Jag brukar alltid må som bäst då.



2010-08-12 @ 23:10:19
Postat av: PICTURES BY FELICIA KARLSTROM

För att förbättra självkänslan så ska man försöka vara positiv, när jag började sjuan hade jag ett sånt dåligt självförtroende, men sen fick jag en bästa vän, och hon är positiv i allt, så det smittade av sig på mig. Så nu idag är jag alltid positiv, och jag är så glad att hon var så positiv i skolan, hon sa till mig det kommer gå bra, du är bäst osv. det höjde självförtroendet på topp. Så idag försöker jag också vara positiv mot alla i min närhet, och det förbättrar verkligen självkänslan.

2010-08-12 @ 23:46:59
URL: http://storasysteralskarmode.blogg.se/
Postat av: Amanda

Vi alla har dåliga dagar. Dem flesta, kanske till och med alla känner att självförtroendet sviker ibland. Jag har bra självförtroende, men visst mitt sviker även också ibland. Men då tänker jag efter. Jag älskar livet, jag älskar mig själv. I cirka 80-90 ska jag leva med mig själv. Det är inte speciellt mycket. Så varför ska jag kasta bort en massa onödig tid på att hitta fel hos mig själv? Fel som kanske inte någon annan ser? Varför kritisera sig själv? Lev livet du vill och gör det med ett leénde. Tänk possitivt om dig själv. Tänk på allt possitivt om dig själv. Var den du vill vara. Spendera tid med människor som gör dig glad. Gör saker du tycker om. Lev livet helt enkelt! Vad gör det om man har en kraftiga lår? Vad gör det om man har akne? Vad gör det om man har en bad-hair-day? Jag menar... Hur MÅNGA människor finns det inte som är i samma sits som du själv? Jag avslutar denna text med: Lär älska dig själv! Du är bra som du är!

2010-08-13 @ 00:10:12
Postat av: Hanna

Om jag känner mig nedtryck eller ledsen över hur någon har behandlat mig brukar jag tänka på mig själv som den större personen, alltså om man tänker till betendet. Jag intalar helt enkelt mig själv att de har fel och att iställtet för att bry sig så ska man bara strunta i folk Som beter sig så. Det kan vara svårt till en början men när man lyckas känner i alla fall jag mig riktigt stolt, för någonstans på vägen inser man hur mycket bra saker det finns hos en, och hur många som verkligen bryr sig. Det är en riktig egoboost :)

2010-08-13 @ 00:22:45
URL: http://hannahellstroms.devote.se
Postat av: Michelle [My life, my story, my words]

Som ett ex om någon har tryckt ner en eller gjort en ledsen så brukar jag få upp min självkänsla att tänka att det här är jag mycket bättre värld och det är inte något att känna sig nere för trots att det kan vara svårt ibland! Men man måste helt enkelt tänka att man är värd mycket mer en vad man själv tror!

2010-08-13 @ 01:12:39
URL: http://miiichellejohansson.blogg.se/
Postat av: Cecilia

Jag brukar ställa mig vid spegeln, titta på mig själv och säga att jag är underbar precis som jag är. Förut tyckte jag inte att jag gjorde det, men efter att jag börjat säga det till mig själv varje dag så har jag börjat inse att jag också är underbar.

2010-08-13 @ 10:32:57
URL: http://hemmahosjag.blogg.se/
Postat av: Frida

Om jag har en riktigt dåligt dag då precis allting känns skit så brukar jag tänka på min fina pojkvän, min familj och mina vänner, då känner jag mig genast bättre! Om det inte hjälper så brukar jag ta en lång dusch och göra mig fin. Om detta inte hjälper ringer jag och pratar i telefon med en syster, min pojkvän, min mamma eller en kompis.

2010-08-13 @ 10:37:50
URL: http://fridacarlssons.blogspot.com
Postat av: anna

Varje dag är jag tacksam för mitt liv. Alla människor är unika. Ingen är den andra lik. Vad gör dig unik? Skulle gärna vilja vinna boken.. perfekt läsning på elli beach om några veckor :)

2010-08-13 @ 12:52:38
URL: http://declaar.blogg.se/
Postat av: gabriella

Jag omger mig av människor som jag älskar och som jag vet älskar mig för den jag är, då känner jag mig som vackrast för jag är mig själv med dem och jag vet att det spelar ingen roll om jag har världens sämsta dag för dem kan alltid få mig att känna mig unik och värdefull och det är något som alla förtjänar att känna.

[email protected]

2010-08-14 @ 00:43:21
Postat av: Marielle

Hoppas jag fortfarande hinner vara me di tävlingen.

Men mitt bästa tips är att låta sig själv ha dåliga dagar också , allt kan inte vara en dans på rosor. För mig är också träning en super bra hjälp. Under träningspassen får jag verkligen ut alla aggressioner och negativa tankar så efteråt mår jag mycket bättre både fysiskt och psykiskt.

Det är också viktigt att fokusera och lägga värde på de saker eller de personer som verkligen är viktiga för dig. Ta vara på dina allra närmste vänner och familj de är de som stöttar dig genom motgångarna.

Tänk positivt och se de så att demotgångarna som du tar dig genom , de gör dig bara starkare! :)

Postat av: josefina

Det enda tipset som verkligen hjälper i längden är att kunna vara dig själv! Intala dig själv att du är värd PRECIS som alla andra och om dom inte accepterar mig som jag är så, SCREW THEM! Man ska inte behöva leva sitt liv efter andras åsikter, lev ditt liv, lev dina regler! Thats it, over and out ;D

2010-08-15 @ 22:05:39
Postat av: Nilla

Hej!



Jag brukar tänka på en sak som en killkompis sa en dag för mååånga år sedan:



du är lika snygg idag - trots att du känner dig ful - som du var den dagen du kände dig som snyggast :-)



Vilken superbra blogg du har btw!



// Nilla

2010-08-15 @ 23:28:56
URL: http://nillalala.blogg.se/
Postat av: Emelie

Jag går ut, tar med mig min iPod och promenerar med min absoluta favoritmusik i hörlurarna. Sedan visualiserar jag att jag är stark och ståtlig och ibland t.o.m. att jag är med i en musikvideo, haha. Det funkar, och detta gör jag ofta när jag behöver peppas lite extra. Mitt tips är alltså: Ta något som gör dig glad och använd dig av det, tillåt dig att tänka/tycka att du är bäst i världen just i den stunden, för den stunden är bara din egen!

2010-08-16 @ 08:54:56
URL: http://emeliesportfolio.blogg.se/
Postat av: Hannah

när jag mår dåligt så sätter jag igång min favoritmsuik på högsta volym och dansar som en galning, haha!

2010-08-16 @ 22:20:51
URL: http://haannah.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback