Svar på frågor del 2

Här kommer svaren på resten av era frågor

Tycker du verkar så mycket gladare och lyckligare sen du flyttade hem från Italien, verkligen roligt
att se! Jag måste ha missat någon/några månader där när du bodde i Italien för jag förstod aldrig vad som hände med ditt pluggande i Italien? :)
Jag trivdes inte, kände mig alltid utanför i klassen trots att det gick flera från Sverige där. Så jag hoppade av i påskas, då jag samtidigt var stressad över att allt var så dåligt mellan mig och Michele


Vad tycker du om Sverigedemokraterna?
Jag är inte tillräckligt insatt. Vad jag har hört har de blivit missförstådda, eller så är de ett litet rasistparti som av någon anledning befinner sig i riksdagen. Jag vet inte.


Om du fick välja ett spendera en dag me en valfri bloggare, vem skulle du välja då? Nu snackar jag typ storbloggare ;)
Skitfin blogg Maria & du verkar hur snäll som helst :)
Kram!<3

Tack!
Jag har umgåtts med Kenza och hon är hur snäll som helst. Vi har även pratat om att ses med våra hundar igen, får se när det blir!


Passar en svensk och en italienare bra ihop, alltså med värderingar, mm. ?

Jodå, så olika är vi inte.


Har du fast anställning på Mc Donalds?
Jag har provanställning i sex månader, och jobbar jag så länge blir det automatiskt fast anställning


Är det en bra upplevelse att ha arbetat som au pair? Skulle du kunna tänka dig att arbeta som det igen?
Ja det är en jättebra upplevelse. Skulle inte vara det igen för man tröttnar mot slutet. Av att bo på arbetet, man är inte fri på samma sätt. Men det året var roligt!


Vad var det som fick dig att börja blogga?

Jag läste en artikel i Veckorevyn om bloggande, februari 2006. Och då startade jag min dåvarande blogg.


Efter att ha levt utomlands, hur tycker du att en svensk stereotyp är?

Svår fråga! Jag gillar inte att se alla som en person, om ni förstår vad jag menar. Men vi är lite tillbakadragna, i Italien hälsar man alltid på folk, även dem man inte känner. Vi lever mer i vår egna bubbla.


Har du någonsin funderat på att ha en bloppis? :)
När jag flyttade hem från Italien slängde jag tre påsar med kläder och två med skor. Storrensning alltså. Så just nu finns det inte så mycket att sälja. Men i framtiden kanske!


Saknar du italienska affärer?

Mycket!


Saknar du någonsin Italien?
Shopping och aperitivos saknar jag


När det gäller godaste hamburgarna: väljer du McDonalds, Burger King eller Max?

Förut tyckte jag Max, men jag har tröttnat på såsen. Så McDonalds


Följdfråga: Var du ärlig i svaret på förra frågan eller skrev du Donken bara för att du jobbar där? ;)
Hahaha! Nej jag är helt ärlig faktisk


Vilket parti röstade du på? Om du inte vill säga exakt vilket parti så kan du väl säga vilket block iallafall? :)

Moderaterna


Vad använder du för smink?
Nu är det mest mineralsmink


Hur gammal är du?
21, 22 i december (ångest)


vad har du läst/läser för utbildningar och vad har du jobbat med?
Gymnasiet var det finansiell ekonomi, sen ett år ekonomi och it på högskola. Efter det ett halvår modemarknadsföring och nu kreativt skrivande på distans. Jag har sommarjobbat på posten, sen deltidsjobbade jag innan Italien i en barnklädesbutik. I Italien var jag au pair ett år och nu jobbar jag på McDonalds


Tror du fortf. Michele läser din blogg ?

Kan gissa att han går in ibland, men inte varje dag som han gjorde första månaden efter att det tog slut


Följer du "Idol 2010", om du gör det, vem tycker du är bäst av tjejerna och killarna?

Förut tyckte jag Alice, men hon har lagt på en bebisröst av någon anledning. Hon var mycket bättre innan. Så nu säger jag Minnah, av killarna Olle!!!!


Var hittar du all din inspiration till att blogga? Jag är super imponerad över hur du lyckas publicera flera inlägg om
dagen och alla har bra innehåll! You go girl!

Vad roligt att du ser det så! Ibland känns det som att jag inte har något att skriva om. Inspirationen kommer och går, det gäller att fånga den när den är framme.


Varför tror du att du har så pass många läsare som du faktiskt har?

Ingen aning! Varför läser ni min blogg?


Är du nöjd med din nya kamera? Vad rekomenderar du, Nikon Eller Canon?

Jag älskar den! Jag har aldrig testat en Nikon. Men Canon har många bra kameror i olika prisklasser


Kommentarer
Postat av: anna

tycker allti det är så kul att läsa svar från frågestunder :)

Postat av: Marcus Å

Intressant läsning :)

2010-10-10 @ 13:17:37
URL: http://slipsens.se
Postat av: pimpXprincess

Kul att läsa dina svar :)

2010-10-10 @ 13:37:48
URL: http://www.pimpxprincess.se/
Postat av: Josse

Kika gärna in på min blogg och berätta gärna vad du tycker om min nya bild från fotograferingen ;)

2010-10-10 @ 13:54:38
URL: http://josefinesoderberg.devote.se
Postat av: LIENE

Intressant att läsa:)

nu ser jag att jag missat en hel del av ditt liv:/ har levt i mitt eget liv nu mer istället för att läsa bloggar.

2010-10-10 @ 14:29:29
URL: http://lienesblogg.blogg.se/
Postat av: lisa

Hoppas det lönade sig ! (;

2010-10-10 @ 14:53:02
URL: http://lisastromvall.blogg.se/
Postat av: SARA

Kul att läsa svaren :)

2010-10-10 @ 17:58:39
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Linnea

tack för svaret :D

2010-10-10 @ 19:20:27
URL: http://liinneaaz.blogg.se/
Postat av: Joakim

Hur har helgen varit Maria?

2010-10-10 @ 23:04:50
URL: http://diabetesmannen.blogg.se/
Postat av: AMANDA FALK

Spännande att läsa svaren :D Bra att du är moderat hörru! ;-) hehe

Sv: tack snälla!

God natt & ha en toppen start på veckan imorgon!

2010-10-11 @ 00:32:01
URL: http://amandafalk.se
Postat av: Erica

Alltid kul att läsa dina svar! :)

2010-10-11 @ 13:45:05
URL: http://faithhopelove.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Vi får helt enkelt införa apertivo i Sverige :D

2010-10-11 @ 14:17:55
URL: http://jeni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback