Mysig helg framför mig


Idag ska jag och Sami hem till hans mamma för att umgås med henne och Tiffany. Blir några timmar där innan vi åker vidare mot Huddinge där Sami har handbollsmatch. De har två raka segrar, får hoppas på en tredje!
Efteråt tänkte vi gå ut och äta om vi inte är för trötta. Jag får som mest förvärkar på kvällar så det beror på hur jag mår. Annars blir det att hämta Theo från mamma och se på någon bra film.

Imorgon ska pappas fru Birgitta fota mig och gravidmagen i sin studio. Ska bli kul med lite gravidbilder!
Efteråt åker vi hem till mina kusiner. Olivia fyller 14 så blir fika. Har inte träffat släkten på en månad nu så det ska bli kul! Garanterat sista gången innan förlossningen.

Jag tycker synd om Sami. För jag har hamnat i ett tillstånd där jag inte kan prata om något annat. Jag överanalyserar allting från igår. "Tänk om det var vatten i alla fall, för det hade en helt annan lukt än mina flytningar." (Flera har varit med om att läkare sagt att vattnet inte gått, sedan någon dag senare så kommer resten.)
På samma sätt som det stör mig att hon inte nämnde slemproppen. Jag har googlat imorse när Sami sov och då stod det att livmodertappen öppnas efter att slemproppen har släppt. Och min är öppen en centimeter. Så det borde betyda att slemproppen har lossnat. Längtar tills på tisdag då vi ska till MVC och jag kan ställa alla frågor som jag glömde ställa igår. Var i sådant chocktillstånd att både jag och Sami hade behövt hämta oss innan vi åkte hem. När hon frågade om vi hade några frågor var det helt blankt i huvudet. Hade behövt lite tid.

Idag ska jag försöka strunta i allt som har med förlossningen att göra och bara koncentrera mig på att umgås med mina fina! Bebis ska ju ut snart ändå, det är bara tre veckor kvar till bf.

Kommentarer
Postat av: Tina från Östersund

Slemproppen återbildas om det inte händer nått mer, så kanske därför..



Min slempropp gick i vecka 35, och tjejen kom i vecka 37+5! Snart är det eran tur, försök att njut så mycket som det går av magen, vet att det är svårt, men nu, 9 månader senare så saknar jag magen fruktansvärt mycket :)

2011-10-08 @ 11:06:12
Postat av: pimpXprincess

Fast det är ju ganska självklart att du har massor av frågor. Du är ju bara väldigt förväntansfull :)

Postat av: My - Mamma till Alma

Min livmodertapp var 1 cm i vecka 37. Slemproppen gick den 14 september i vecka 40+0 och sen kom vattnet och dagen efter är hon född :) så hoppas det sätter igång för dig snart, det är så häftigt!



Kom ihåg att packa ner bh-inlägg.. Kan läcka på bra i början och de står inte med på någon packlista. Och amningsbh! :)

2011-10-08 @ 11:40:41
URL: http://unwake.blogg.se/
Postat av: Amzie,, mamma till Viggo - 110531

Mitt vatten gick fast dem sa att det inte var det.

2011-10-08 @ 11:52:12
URL: http://amzie.blogg.se/
Postat av: Linda

Bra att du hittar på saker så inte alla tankar går åt till förlossningen.. Men jag förstår dig precis. Har bf samma datum som dig och vid minsta lilla sammandragning/mensvärk/känning så överanalyserar jag.. Men det är en så knepig situation. Man ska genomgå den mest ansträngande/häftigaste/jobbigaste ansträngningen i sitt liv, men man har ingen aning om när eller hur det kommer gå till.. Knepigt. Skönt m sjukskrivningen för dig iaf! Lycka till m allt!

2011-10-08 @ 12:03:33
Postat av: Nina - Tvåbarnsmamma

Jag kan bara tänka mig hur jobbigt det måste vara att vänta när man ändå vet att någonting har hänt.. Att det har kommit igång på något sätt ändå.



Försök bara stå ut och så gott det går att tänka på annat. Och googla inte för mycket. Man blir bara galen av det :)

2011-10-08 @ 12:18:11
URL: http://ninac.blogg.se/
Postat av: Fia- mamma till Edison

Förstår att du funderar!! Det skulle jag också ha gjort. Det visar sig nog om det var vatten! Det borde sippra mer i så fall tänker jag. Det bildas ju nytt hela tiden när det väl har gått. Men det var ju säkert slemproppen!



Hoppas det var ett tecken på att bebben kommer snart och hoppas ni får en fin helg! Kram

2011-10-08 @ 12:30:07
URL: http://airyfairy.blogg.se/
Postat av: angi

jättefin blogg du har ! allt bra med dig ?(:

2011-10-08 @ 12:30:41
URL: http://angelinaabobeerg.blogg.se/
Postat av: Sandra - Fotbolls"fru" & Fotograf

Hej!

Allt bra med er ?

Kram

2011-10-08 @ 12:40:30
URL: http://magiskatankar.blogg.se/
Postat av: Maria - med bebis i magen ☆

Linda; roligt med samma bf! vi får försöka leva på som vanligt. det är lättare sagt än gjort :p men snart har vi ju våra barn hos oss!



Tina; ja det är ju så olika för alla :) får se när det startar på riktigt för oss

magen har jag inga problem med. den är inte så jättestor. tycker inte att det är besvärligt att vara gravid, inte nu när jag får sova på nätterna. men längtan efter bebis är så stor nu att det är svårt att njuta av graviditen :p

2011-10-08 @ 12:52:37
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: anna

det e ju jätte svårt att veta, förstår att du tänker mkt på det och läser om det. när jag skulle ha min dotter märkte jag aldrig av slemproppen och mitt vatten gick inte, dom fick ta hål på säcken för att det skulle rinna ut. det hade tydligen blivit ett litet hål längst upp så det sipprade bara lite då å då, typ som flytningar. jag var öppen 9 cm när dom tog hål så att vattnet gick

2011-10-08 @ 15:29:02
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Haha förstår att det är mycket som snurrar i huvudet nu när det inte är allt för långt kvar, men håll ut, jag vill också hinna fota magen :D

2011-10-08 @ 15:53:31
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Jonna

Åh, jag vart så till mig när jag läste att du trodde vattnet hade gått för dig, vilken osis att det inte var så sen, vet hur spännande det är.

Min lille son föddes för snart 4 månader sen och då hände samma sak mig, slemproppen lossna på fredag morgon men jag hade inga värkar så jag åkte till BB och då sa dom att det inte var vattnet som gick utan proppen. Men när dom skulle ta lite prover sen för o kolla om jag hade nån infektion och DÅ gick vattnet! Det var lite snopet. Men då bestämde dom sig för att lägga in mig på kvällen om inte värkarna kommit så jag fick åka hem över dagen och kom tillbaka samma kväll sen. Men min lille kille va int redo att komma ut så dom satte till sist igång mig på söndag morgon och sen fick han bråttom o kom ut på söndag kväll :) Hoppas allt går bra, jag följer din blogg med spänning :) och har du frågor eller funderingar så får du gärna fråga mig, jag vet hur osäkert och spännande allting är när det är första bebisen :)

Kramar

2011-10-08 @ 15:54:18
URL: http://ailimea.blogspot.com
Postat av: Annica

Förstår din otålighet. Och var jättesäker på att få Thina förtidigt, efter som jag var öppen en dryg cm från v 29, Men gick över 12 dagar........ Hoppas du har bättre tur!

2011-10-08 @ 17:52:17
Postat av: Maria

Annica; ja jag hoppas verkligen att jag slipper gå över tiden. I vanliga fall tar det ju inte mer än två veckor från det att man börjat öppnas

2011-10-08 @ 18:32:50
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: frida

Så spännande å följa din blogg nu när de e så nära :P

Min slempropp började lossna första veckan i jan.. hela den veckan va jag på hel spänn haha, men när inget hände så blev ja ist irriterad å sa då åt honom att där inne kan du banne mej stanna tills den 28 jan.. å ja den 28 kom han banne mej ut oxå haha ;)

Å den stora klumpen av slemproppen kom precis innan vi skulle åka upp till förlossningen här hemma på toan, å 1 tim å 40 min senare så va han född :)

2011-10-09 @ 00:01:59
URL: http://fritte.blogg.se/
Postat av: Emelie

Mitt vatten gick utan att jag hade värkar. Förlossningen trodde att det var stora flytningar bara men vi fick endå komma för koll då det inte slutade rinna. Deras tips för att se ifall de är vattnet är att ta en handuk i trosan. Har du flytning eller proppen så läggs de utanpå handduken medan vattnet går igenom.

2011-10-09 @ 14:53:14
URL: http://ebrathen.blogg.se/
Postat av: Linnea Granström- Mamma till Ebba ♥

Tjah jag vet inte men den blev inte lika rolig som jag hade tänkt mej utan den fick det att låta som jag hade en negativ inställning =/

2011-10-09 @ 22:15:53
URL: http://linneagranstrom.blogg.se/
Postat av: Angelica - Mamma till Moa

Mitt vatten började sippra, trodde jag. När jag kom till förlossningen sa barnmorskan att det inte var de och så fick jag träffa en läkare som sa att de var det. Jag kände ju att de inte va flytningar.

Dessutom, 2 timmar efter vattnet börja sippra fick jag mina första värkar.



Men tydligen så finns det en hinna utanför den riktiga hinnblåsan, så på mig var de den som började sippra.

Förstår att du inte kan tänka på annat! Ni är ju så nära bebis nu!

2011-10-10 @ 11:23:45
URL: http://mariaangelicasofia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback