Värsta natten hittills


Den här bilden togs på Liams dopdag. När vi hade kommit hem och firade min mormor som fyllde 70 år.
Mamma, mormor, Liam och jag. Fyra generationer, inte illa! Tycker att Liam är så himla söt på bilden. Snacka om att ta kameran. Fotomodell nästa?

Fast inatt var jag inte så glad på honom. Alls. Det var så skumt, för Liam har sedan han föddes vetat skillnad på dag och natt. Då vaknade han 02 och 05. Från att han var tre månader har han sovit hela nätter. Men inatt vet jag inte vad som hände. Han somnade vid 22 och vaknade sedan vid midnatt. Klarvaken. Han vägrade att somna om, hur mycket jag än försökte. Jag testade att amma på båda brösten, undrade om det kanske var slut på mjölk eftersom han aldrig brukade äta så tidigt på natten. Så fixade ersättning. Men han bet mest på flaskan än sög. Var inte alls hungrig. Vid tre gav jag upp. Då hade jag ändå kämpat i tre timmar med att få honom att sova. Jag testade att byta blöja och sen gick vi till vardagsrummet. Tur att det går bra program på natten. Blev ett avsnitt av the 70's show och Scrubs.
Jag var så trött att jag knappt orkade hålla ögonen öppna men Liam satt och pratade glatt. Först vid femtiden började han bli trött så då ammade jag honom i våran säng och han somnade. Vågade inte lyfta över honom till sin egen säng ifall att han skulle vakna. Så han sov mellan mig och Sami. Jag sov jättedåligt som jag alltid gör när han sover med oss. Vaknar hela tiden. Hoppades att Liam skulle vara så trött att han ville ta sovmorgon. Men halv nio var han jättepigg, så det var bara att gå upp.

Hoppas, hoppas att nästa natt blir mycket bättre. Annars kommer jag börja gråta.

Kommentarer
Postat av: Nathalie - mamma till Melina

Det verkar vara något med 5 månaders för Melinas natt vanor är också helt rubbade. Hoppas det ändras tillbaka snabbt..

Postat av: Matilda

För oss var det nästan samma sak. Morris sover alltid mellan 19:00-06:00 och sover sedan vidare till 08:00. Men inte inatt. Då vaknade han hela tiden, sov oroligt och skulle ha mat redan vid 02:00 vilket inte ar hänt på flera månader. Något märkligt som spökar :)

2012-04-05 @ 10:06:27
URL: http://matildafiona.webblogg.se/
Postat av: Anonym

Du klagar för att 1 natt är dålig?? herregud

2012-04-05 @ 10:11:47
Postat av: Mia

Det var fullmåne i natt? Kanske har med saken att göra? Vissa sover mycket sämre då. Min tjej på 8 månader blir väldigt påverkad när det är fullmåne.

2012-04-05 @ 10:18:56
Postat av: Anonym

Om du går upp med honom kanske han tycker att de är hur bra som helst o vara uppe på natten, kanske bättre o vara tyst o fortsätta ha släckt osv så han förstår att de är natt.. :) hoppas de bara var något tillfälligt så ni får sova bra inatt igen :)

2012-04-05 @ 10:37:56
Postat av: Ebba

jättefin bild på er fyra :)



usch va jobbigt att han var så pigg inatt, hoppas att han håller sig lika pigg under dagen nu så att han är däckar på studs ikväll så att du får sova ut :D

2012-04-05 @ 10:56:11
Postat av: Sophy - Mamma till Ozzy.

Det där känner man igen! Vi hade oxå nästan 1 natt per vecka då Ozzy höll låda mitt i natten. Jag försökte med allt men förgäves. Så det var bara att bita ihop, lägga honom bredvid o hoppas man själv kunde slumra till lite medans han sparka sig trött.



Nu när han är 1,5 år så händer det aldrig (ta i trä).

Mitt råd är: Håll ut, bättre tider kommer att komma! :)

2012-04-05 @ 12:43:05
URL: http://minbebis.com/blogg/sophys/
Postat av: Johanna, Nellie & Malou

Malou gjorde likadant för ngn vecka sedan. Tre/fyra nätter i rad vaknade hon glatt mitt i natten och ville snacka och busa. Jag trodde också att jag skulle börja gråta kan jag lova. Jag gjorde allt för att inte stimulera henne, lät det vara mörkt i rummet och sa inte ett ljud.

Som tur vände det efter ngn natt och återgick till det "normala". Måste vara ngn fas eller ngt de går igenom. Kämpa på!



Fint foto förresten! Kul med en generationsbild!

2012-04-05 @ 12:59:49
Postat av: Emma

Tokigt! Håller tummarna för att ni får sova bättre inatt!

2012-04-05 @ 13:15:35
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: Tina

Vissa har det så tills barnet är flera år... :S

men hade samma problem när min son var i den åldern och jag tror att det är något i deras utveckling. De vill liksom inte missa något och vill vara vakna :) Sen är det ljusare senare och tidigare nu med, kanske nåt med det också. Tror det vänder snart igen då han varit så duktig med och sova innan. utvecklingsfas bara, eller tänder på gång om han gnager?? :D

2012-04-05 @ 13:19:17
URL: http://minlillabusunge.blogg.se/
Postat av: anna

usch jobbigt. det e jobbigt när dom får för sig sånt. Min dotter hade en sån period när hon var typ runt året, det var jätte jobbigt för då hade jag börjat jobba.

fina ni är på fotot. Liam är ju jätte lik dig

2012-04-05 @ 19:20:28
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Nelly

Stackarn!! Låter som en tuff natt.... min dotter var sån fram tills 4 månader vakna kl 12 och var klar vaken ända fram tills 6 på morgonen då hon äntligen sov... det är så himla jobbigt, men det går över så småningom. Har man tur så är det väl en engångsgrej... Håller tummarna!

2012-04-05 @ 23:11:40
Postat av: Kajsa

super bra bild ju! =)

2012-04-06 @ 14:00:45
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Kajsa; ja den är mysig :)

2012-04-06 @ 15:06:59
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Nelly; fy vad jobbigt! ja det verkar ha varit en engångsgrej :)



Ebba; fick sova inatt tur nog :)

2012-04-06 @ 15:15:18
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Anonym; var vaken själv fem timmar på natten så vill jag se om du tänker "äsch, det här var ju ingen fara. var ju bara en gång".

är glad att det var tillfälligt, men det var ändå en väldigt jobbig natt. hade det hänt inatt igen, då hade jag antagligen börjat gråta

2012-04-06 @ 15:16:21
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Angel ♥

Hej där!

Ville kika in och önska dig en härlig Påsk. =)

Ska du hitta på något roligt?

2012-04-06 @ 19:11:43
URL: http://dinn.blogg.se/
Postat av: Tina - Minnas mamma

Usch och fy, ibland blir det sådär! Hoppas ni slipper fler nätter av den sorten!



Här hemma går vi fortfarande och väntar ivrigt på att Minna ska sova sin första hela natt. Snart är hon ju ändå 14 månader så snaaart hoppas jag hon sover en hel natt :) Det skulle vi verkligen behöva!! (jag och sambon alltså!)

2012-04-07 @ 22:51:16
URL: http://hejtina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Det va ju fullmåne, man brukar sova sämre då!

2012-04-08 @ 19:55:46
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Anonym; ja mycket möjligt att det var därför

2012-04-09 @ 09:25:50
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: fia

Det där kommer att hinna ändras 1000 gånger. Cornelia sov hela nätter direkt när hon föddes, även fast de ska äta var tredje timme, men hon behövde inte det alls, hon sov som en stock! Jag ammade henne vid 8 på morgonen sen somnade vi om igen. Så det har varit den lättaste perioden. Men nu när hon är snart ett år kan hon ha vissa dagar då hon sover jätte oroligt osv.. så det kommer nog att vara olika ska du se :)

2012-04-13 @ 11:42:40
URL: http://josefinefia.blogg.se/
Postat av: niffin

Å, en sån fin bild! ♥ Din mormor ser stolt ut med guldklimpen i famnen.

2012-05-09 @ 23:13:42
URL: http://enmenettlejon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback