Bikini från Style by Tyra

Det som är bra med att resa på slutet av sommaren (om precis en vecka åker vi till Rhodos!) är att man kan handla sommarkläder för en billig peng. För två veckor sedan köpte jag en fin topp på Gina för 35 kronor.
Bikinin ovan beställde jag från Style by Tyra för 75 kronor. Inte illa! Tycker att den är supersnygg och tur nog satt den riktigt bra också. Var lite rädd att den skulle vara för liten eller för stor. Har aldrig köpt bikini över nätet, istället brukar jag få prova minst 10 på H&M innan jag handlar någon.
 
Det enda negativa var leveranstiden. Jag tycker inte att det ska ta en vecka för en vara som är i lager att anlända. Och nej det var inte posten som strula. För fem dagar efter att jag beställt bikinin fick jag ett mail om att den lämnat deras lager. Ska det vara så idag? När de flesta nätbutiker skickar iväg ens beställning samma dag som man handlar. Tror SBT kan förlora på det här. En vecka kanske inte låter som så mycket men när man går och väntar på något känns det som väldigt lång tid. Då kan man heller inte beställa något på onsdagen som man vill ha till helgen, tillexempel. Nej skärpning! Annars är jag nöjd.

Kommentarer
Postat av: Hanna Karlsson

Vilken snygg bikini. :-)

Postat av: Anna

wiiie! 1 vecka kvar :D

2012-08-14 @ 09:58:51
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: Sara Ekman

Så snygg!! :)

2012-08-14 @ 10:14:57
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Malin - mitt liv i Oslo

Detta hør inte alls till inlægget men jag måste ændå berætta :)

Jag satt precis och lyssnade på "Naughty Naughty - Porcelain Black" hær på jobbet och kom och tænka direkt på dig nær du spelade in en video dær du dansar høggravid till denna låt :D Låten får mig att le varje gång jag hør den efter jag såg videon før førsta gången ;)

2012-08-14 @ 10:23:44
URL: http://holstan.se
Postat av: Ida

Håller helt med på leveranstiderna. Men tyvärr har Posten fått ändrade regler. Ska man dela ut ett stort packet som man vet att den omöjligt går ner i brevlådan så måste man ta ut den på turen och är inte kunden inte hemma måste man ta in paketet och sedan skriva en avi och kunden har möjlighet att hämta paketet själv nästa dag. Så säg att du beställer en vara på måndag och räknar ha den på fredag, så finns risken att den kommer först på måndag med avi och att den har legat på ditt närmaste kontor under helgen.

Hoppas du förstår vad jag menar! En brevbärare ringde på med ett stort paket och jag som hade räknat med att hämta det själv blev förvånad och frågade. Konstigt hur en sådan service blir sämre, det är så många som är beroende av Posten/Bring.

Svar: Jo fast nu hade det ju inte med det att göra, bikinin kom i brevlådan. När det är större paket vet jag att det tar längre tid.
Maria

2012-08-14 @ 10:25:44
Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

Riktig snygg!! Synd på långa leveranstiden.

2012-08-14 @ 11:31:22
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Amanda | Fotograf

Anmäl dig gärna till tisdagens blogg jag nydligen startade! :D http://amandapersson.blogg.se/2012/august/tisdagens-blogg-148.html#comment

2012-08-14 @ 11:57:02
URL: http://amandapersson.blogg.se/
Postat av: Emma

En vecka är inte så länge tycker jag, H&M/LaRedoute/Ellos m.fl brukar det ju vara 2 veckors leveranstid på - iaf när jag beställt. De flesta svenska sidor jag beställt på har det tagit ca 1 vecka att få sakerna ifrån, eller mer, men det kanske beror på vart man bor också? ASOS däremot brukar jag istället få inom 3 dagar, hehe ;)

Svar: Haha roligt att asos är snabbare!Ja H&M ska vi inte prata om, deras leveranstider är skandal. Ellos brukar jag tycka är snabba.
Maria

2012-08-14 @ 12:22:17
Postat av: Emelie

Håller verkligen med dig! Jag har själv beställt saker där ifrån. Beställde en bikini och en klänning de tog 6 veckor för de att komma. Och det beroedde på att bikinin inte fanns i lager. Tycker att dem kan skicka sakerna separat då! och framför allt att man ska få information om vad som händer!!!!! det ärju A och O. Nej istället var de jag som blev tvungen att kontakta dem.
Sedan en annan gång fick jag två av samma klänning. Då skulle jag skicka tillbaka en men fick en faktura på båda som jag blev tvungen att betala för att de skulle gå till inkasso annars. Så betalade båda fast jag bara hade beställt och skulle ha en. Fick inte pengarna insatta för exktra klänningen jag bara "fick med" fören två månader senare. Tycker det är förjävligt.så blir ingen mer leverans där i från inte!!

Svar: Förstår att det känns jobbigt! Då klarade jag mig ganska lindrigt.
Maria

2012-08-14 @ 12:53:01
Postat av: Anonym

Men vad roligt ! Vi åker till rhodos nästan samtidigt. Jag och min tjejkompis åker till rhodos den 22/8 !
Hoppas ni får det bra :)

Svar: Vad kul! Trevlig semester :)
Maria

2012-08-14 @ 15:00:44
Postat av: Malin

Gud vad kul! Ni åker till Rhodos dagen före mig !
Hoppas ni får en superbra semester !

Svar: Jasså där ser man! Detsamma du :)
Maria

2012-08-14 @ 15:02:15
Postat av: Lisa

Beställde från Shopbop för första gången första veckor. Beställde på onsdagen och UPS kom med paketet på fredag eftermiddag. Då skickades det alltså hela vägen från USA! DET kallar jag snabbt! :D

Svar: Ja supersnabbt! Man undrar ju hur det kan gå snabbare från USA än när det ska skickas från samma stad :p
Maria

2012-08-14 @ 15:14:57
Postat av: Rebecca

Superfin bikini! Hoppas vi hinner ses innan ni aker till Rhodos, vi kommer hem imorrn kvall :)

2012-08-14 @ 17:09:31
URL: http://rebeccatherese.blogg.se
Postat av: anna

jätte fin bikini, super härliga färger

2012-08-14 @ 20:05:17
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag tycker att en vecka är helt normal leveranstid. Det är vad jag räknar med när jag beställer något, du vet man gör en överslagsräkning "det borde va här...". Vet att många skickar varorna inom 24 timmar och blir lika impad varje gång något anländer dagen efter jag beställt men alla företag har ju inte någon som sitter och väntar på just min beställning ;P
Jag läser alltid köpvillkoren där det brukar stå hur lång tid dom siktar på gällande leveranserna, en butik jag handlar från ibland har 28 dagar som leveranstid.. då skickar dom iofs från utlandet (tyskland) men det är en helt sjuk leveranstid. I julas beställde jag grejer från usa, det tog 4 dagar innan dom anlände till dörren och det var alltså runt jul = högtid. Jag beställde det den 24 dec på kvällen och det var här den 28. Eller om det till och med var den 27. Direkt till dörren. Grymt.

Jaja blablabla, jag tycker att en vecka är helt okej men får man vänta 6 veckor som någon skrev, utan att bli informerad om det tycker jag nästan att man ska få fakturan makulerad.. eller halverad.. det är ju sjukt.

Svar: Ja det är sant en vecka är inte så lång tid. Men på något sett är det det ändå. Om många företag kan hålla det på en dag blir jag fundersam varför vissa har fem dagars leveranstid istället. Kanske mer beställningar än vad de har anställda? Alltså att de inte hinner med allt som ska packas. Och då blir det strul ibland, som hon som fick vänta 6 veckor fick uppleva. Och ja då ska man verkligen ha pengarna tillbaka! Om det ska vara bra service.
Tyra säger ju att det går så himla bra för företaget. Kanske dags att anställa några fler?
Maria

2012-08-14 @ 23:33:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback