Parkbus, fika och middag


Efter inspelningen igår åkte jag och Liam direkt till Täby där Sarah och Kahléen mötte upp oss. Liam somnade så fort jag la honom i vagnen och fortsatte att sova även när vi var framme. Så medan han sov busade jag och Sarah med Kahléen i parken. Sen gick vi och fikade, då vaknade Liam. Så medan jag och Sarah drack goda smoothies åt barnen majskrokar och smörgåsrån. Fika för alla.

Efteråt gick vi hem till Sarah där Johan satt och spelade datorspel. Han och Sami är lika hopplösa båda två. Jag och Sarah såg på när Liam och Kahléen lekte med varandra. Ena stunden kunde de sitta jättesnällt bredvid varandra, i nästa blev det slag mot ansiktet och att de försökte sätta sig på varandra. Så det gäller att hålla koll! Att ens små änglar kan få för sig att bete sig så illa.
 
Liam försökte gå flera gånger, lyckades ta tre steg utan att ramla som mest. Han får så bråttom, nästan så att han vill springa istället för att gå. Det har han fått från sin far. För när Sami lärde sig att gå började han springa, kom några steg, och slog sedan huvudet i backen. Ska försöka se till så Liam slipper uppleva samma sak. Men nu är det nog inte långt kvar tills han börjar gå helt!
 
Sami kom efter jobbet och då åt vi god köttfärslimpa till middag. Johan briljerade precis som alltid i köket. Allt han lagar smakar himmelskt.
 
Idag har jag en lugnare dag. Liam har blivit förkyld så vi stannar hemma. Han sover just nu och jag gissar att det blir 3 - 4 timmars sömn istället för hans vanliga 2. Han såg så himla trött ut innan han somna. Det är bra att han har tid att vila en massa. I eftermiddag ska jag jobba, 16 - 20. Sen från och med nästa vecka kommer jag börja jobba söndagar 12 - 16. Skönt att få arbeta lite, samtidigt som det inte är fel med extra pengar på kontot.
 
Nu ska jag läsa bok. Börjat på Sophie Kinsellas "En shopaholic får en syster". Den är säkert lika bra som de andra i serien och vädret är perfekt för att ligga i soffan och läsa.

Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

så söta bilder :)

Postat av: Fotograf MissJeni

Ser ut att varit en trevlig lekstund :)

2012-08-31 @ 14:06:42
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: Rebecca - mamma till Nathan

Vad kul att de valde Liam till reklamfilmen, han blir nog alldels perfekt! Ser fram emot att se det :D
Kan ni ses nått nästa vecka på tisdag eller torsdag? :)

2012-08-31 @ 19:46:08
URL: http://rebeccatherese.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback