Update från snökaoset

Jag lider med er som måste ut i snökaoset idag. Varken kommunalt eller med bil kan vara särskilt lätt att ta sig fram.
 
Jag hade tänkt träna men insåg att det inte skulle vara värt att åka till gymet. Skulle bli ett alldels för tufft projekt. Bara att gå ut med Theo var svårt. Framförallt eftersom jag hade en ettåring att bära på. Var ingen idé att ta varken pulka eller vagn. När vi var ute hade ingen plogat så snön nådde mig till knäna. Theo kunde inte ta sig fram utan fick gå i mina fotspår. Liam blev ledsen för all snö han fick i ansiktet så jag fick bära honom som en nyfödd med ansiktet vilandes mot mitt bröst. Det blev ingen lång promenad utan så fort Theo gjort sina behov gick vi in. Han klagade inte.
 
Nu har de i alla fall plogat. Men så som det snöar vet jag inte om det spelar så stor roll. Snart kommer man inte kunna se ut genom fönstrena längre. De är nästan helt täckta med snö. Som ni ser är vår trappa inte så rolig heller. Ja, nu är det vinter helt klart.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vi behövde ta oss iväg med bilen idag och det var inte alls roligt! Oplogat och snövallar överallt på motorvägen, så det bara skumpade och bilen gled fram och tillbaka. Läskigt, framförallt med en 7-dagar gammal bebis i bilen!

Postat av: kaffehörnan

Ja fy vilket väder de är, jag gillar inte snö, längtar redan efter värme.Vi är inte van med så mkt snö.Ett dilemma alla olyckor, folk kör inte med hjärnan.Folk tror de är högsommar haha

2012-12-06 @ 08:46:02
URL: http://www.kaffehornan.se
Postat av: Rebecca

Så jobbigt! nathan fick åka pulka en liten bitigår när vi var tvugna att göra ety ärende men blev att bära honom som du säger för han fick snö i ansiktet och började gråta stackaren! Att ta sig någonstans med vagnen var omöjligt, försökte ta mig över gatan men det gick inte! Usch usch!!

Svar: Ja hemskt!! Imorgon ska jag gå till mamma med vagnen så då hoppas jag att gångvägarna är bättre :p
Maria

2012-12-06 @ 11:03:21
Postat av: annaa

Din nya header bild passar bättre än den förra headern till bloggen

Svar: Vad kul att du tycker det :) Jag gillade den förra men den var så somrig
Maria

2012-12-09 @ 17:42:05
Postat av: Ana

Hej! Jag följer din blogg i ganska länge nu! Du inspirerar mig mycket med dina fina bilder :) Speciellt för jag tänker själv ha barn snart. Jag är en tjej som bor i Kroatien och började nyligen blogga...skulle vara jättetacksam om du kollade lite in den och kanske även säger vad du tycker... Tack så mycket! God jul :))

2012-12-19 @ 12:57:22
URL: http://coffeeandcake.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback