Barnfri kväll med grabbarna

Igår tog mamma Liam över natten. Var första gången jag sov utan honom. Det kändes konstigt, speciellt imorse, men det gick bra. Mamma sa att det var jättekul att ha honom och att han har varit på bra humör och sov hela natten. Härligt.
 
Jag och Sami åkte till Heron City med några av hans killkompisar. Vi åt på Amazon och sen spelade vi bowling. Jag vann en av rundorna! Var kul då jag var ensam tjej, killarna fick skämmas lite.
 
Idag har vi varit hemma hos Sarah och Johan för lunch. Bilder från det får ni imorgon. Nu ska jag mysa med min familj!

Kommentarer
Postat av: Jenny - mammaliv i Nashville

Vad roligt med en helkväll! Jag är alldeles för feg när det kommer till att lämna min lilla knodd. Önskar jag vore lite mer som du! :)

Postat av: Kattis

Killarna fick skämmas för att du som tjej vann en av rundorna i bowling..? För att? Tjejer är värdelösa och om en kille är sämre än en tjej är det skrattretande?

Svar: Haha jag visste att någon skulle reagera. Inlägget var förstås skämtsamt. Jag sa till och med "gör inte det här till en könsgrej, jag är grym och så är det bara" när vi spelade :p
Maria

2012-07-22 @ 10:03:42
Postat av: Sara Ekman

Mums! Och kul med bowling! :)

2012-07-22 @ 11:03:29
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Amanda-- mamma till Viggo

så skönt att kunna lämna bort med gott samvete!

2012-07-22 @ 11:17:04
URL: http://amzie.blogg.se
Postat av: Fotograf MissJeni

Yeeey, härligt att du vann en omgång :D Kvinnor kan ;)

2012-07-22 @ 13:41:34
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: Mamma till William och Wilma

Låter som en mysig kväll..Vilken donka jobbade du på? Ha en fin sommar.kram

2012-07-22 @ 13:59:55
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Kattis

Ändå gör du själv det till en könsgrej! Bra gjort!

Svar: Vad tråkigt det är när man inte får skämta om något :) Ta inte allt så seriöst, det är ju en blogg. Inte en faktabok om genus och könsroller.
Maria

2012-07-22 @ 19:22:30
Postat av: Kattis

Att killar ska skämmas om de råkar vara sämre än en tjej är en åsikt som yttras ganska ofta hit och dit. Tjejgrejer är alltid sämre. Ett tjejkast i basket är ett dåligt kast, ett tjejrack i brännboll är det racket tjejer ska använda för att det är lättare att slå med. En tjejsamling (!) är är en samling där samlaren inte är särskilt engagerad i sin samling, det är en halvdan samling, en sämre samling.

Och det framgick inte att det var ett skämt i ditt inlägg. Och jag tycker det är RIKTIGT sunkigt att "skämta" om det. Jag begär inte att det ska vara en faktabok om genus och könsroller, men jag tänker inte låta bli att kommentera när jag ser någon skriva något som befäster det kvinnohat som florerar samhället. För jo, det var det du gjorde. Även om du tydligen tycker att det var ett roligt skämt.

Svar: Kvinnohat? Hjälp vad synisk du är. Kvinnor ÄR svagare fysiskt än män, så är det bara. Vi har inte de fysiska möjligheterna att springa lika snabbt, kasta lika långt eller bära lika tungt. Så är det bara. Det handlar inte om hat.
Maria

2012-07-23 @ 20:49:09
Postat av: Kattis

Och för att det - generellt sätt - är så, så har man rätt att se ner på kvinnor? Och högt proklamera att allt kvinnor gör är lite sämre än det männen gör? Det tycker inte jag. Det är upp till var och en att tycka och säga vad dom vill, och med det sagt så; tycker du inte om mina kommentarer föreslår jag att du blockerar min ipadress. För jag kommer fortsätta kommentera kritiskt, inte bara hos dig utan hos alla jag ser som spär på kvinnohatet.

Svar: Du får kommentera precis som du vill. Och jag har rätt att försvara mig. Jag bowlade med några killkompisar, de skojade om att det var pinsamt att förlora mot en tjej. Fanns inget seriöst i det hela och det var inte som att de på allvar var chockade. Fanns inget hat med i bilden, då hade jag inte fått följa med överhuvudtaget.
Maria

2012-07-24 @ 18:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback