Cubus-kärring (ja faktiskt)

Köpte denna klänning på Gina i lördags. Ursprungligt pris 149, jag fick den för 30 kronor. Inte illa va? Kommer vara perfekt över bikinin på Rhodos. Om tre veckor åker vi!
 
Jag var inne på Cubus också och köpte en Primer. La direkt ner den i skötväskan, kände inte att jag behövde någon påse. När jag kommer till bilen ska jag ta upp min mobil från väskan och då är hela väskan nerkletad med Primer. Den är totalförstörd verkligen. Jag säger till Sami att jag tänker gå tillbaka, för sånt här ska inte hända. Eftersom jag inte ens öppnat den ännu ska den vara förseglad och inte kunna läcka.
 
Så jag går in på Cubus och ser kassörskan som jag köpte primern av, har med mig kvittot försäkerhetsskull.
 
Jag; Hej, jag vill byta den här primern. Den har runnit ut i min väska trots att den var oöppnad. Jag köpte den av dig för knappt tio minuter sedan.
Kärringen; Ja jag vet att du köpte den för tio minuter sedan. Jag vet också att den var förseglad.
Jag; Hade den varit det hade den inte runnit ut i min väska, eller hur?
Kärringen; Jag vet inte vad som har hänt men du kan inte byta den.
Jag; Vad är det du säger? Att jag som konsument ljuger? Jag jobbar också inom service och jag vet att du ska tro mig om jag kommer och vill reklamera en vara.
Kärringen; Du behöver inte höja rösten.
Jag; Jag höjer inte rösten men det du står och säger nu är helt oacceptabelt.
Kärringen; Jag ska prata med en kollega.
 
Så tar hon primern och går iväg och letar efter en kollega. Vilket tar en jäkla tid. Tillslut kommer en annan kvinna som jobbar på Cubus och säger genast att jag självklart ska ha pengarna tillbaka. Jag säger att jag inte vill ha pengarna tillbaka utan vill byta. Hon säger att det är lugnt och förklarar att hon tror en kund kan ha brytit upp förseglingen och att den därför läckt. Jag håller med. Men i själva verket tror jag faktiskt att kärringen råkade göra det. För när den nya kassörskan ger mig den nya tar hon bort plast, men kollar att förseglingen sitter som den ska så den inte kan lossna. Vilket den gör. Jag tror kärringen råkade ta bort den också. Sen skyller hon allt på mig.
 
Det var sista gången jag handlar på Cubus i Haninge. Inte första gången jag stött på dålig service. Spelar ingen roll att den andra kvinnan var trevlig. Jag tänker inte handla av kärringen igen.

Kommentarer
Postat av: H A I D I S B L O G . S E ▲

*SVAR:* gör det! den är sjuuukt bra :D

Postat av: Olivia

Jobbigt med sånt där :/ Själv har jag också stött på ett och annat.. Men man kan väl inte förvänta sig att alla ska vara trevliga heller, dålig dag kanske !
sv: Tack så mycket :)

2012-07-30 @ 15:59:22
URL: http://fotonilingonskogen.blogg.se/
Postat av: Nathalie Nyrén

Ja det ska bli kul även om jag inte är ett stort fan haha :)

Ha en fortsatt bra dag!

2012-07-30 @ 17:16:41
URL: http://nathalienyren.se
Postat av: Fotograf MissJeni

Det är så himla tråkigt när människor som absolut inte kan service jobbar med det. Det förstör hela upplevelsen för kunden.

2012-07-30 @ 18:16:13
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: anna

nä shit vad dåligt. hon skulle ju vart trevlig och bytat den direkt...suck ibland undrar man vad det är för folk dom anställer

2012-07-30 @ 19:26:32
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Isabell - mamma till Embla

Fy va tråkigt, fattar att du blev irriterad, inte roligt med förstörd väska och dåligt bemötande!

2012-07-30 @ 20:19:46
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Eleni

Åh, jag förstår verkligen att du blev arg! Och vilken dålig människa som står och skyller på dig i butiken. Om det ändå hade gått någon dag, men nu hade det bara gått någon minut. Suck för sånna människor i serviceyrket.

Vad härligt att ni åker till Rhodos om tre veckor. Vi åker till Kreta om två :) Det ska bli så himlans härligt. Och vet du... klänningen du har på dig tänkte jag köpa fast i vitt till att ha just på stranden, men jag hängde tillbaka den. Ångrar mig lite nu, hihi.

2012-07-30 @ 20:55:17
URL: http://elenia.blogg.se
Postat av: Ida

härlig kundservice

Svar: ja oerhört... :p
Maria

2012-07-30 @ 21:05:38
URL: http://tvins.blogg.se
Postat av: Fanny

Jag har ett Cubuskvitto här, där det står såhär längst ner: "Bytesrätt och öppet köp på badkläder, underkläder, kosmetikvaror och smycken gäller endast vid plomberad eller obruten förpackning".

Så, på så sätt hade ju inte kassörskan rätt, för den var ju faktiskt öppen och det står ju klart och tydligt att bytesrätt bara gäller vid obruten förpackning. MEN du hade faktiskt inte öppnat den och den var helt ny.. Så egentligen hade ju båda rätt på sina sätt.

Känns lite hårt att kalla henne för "kärringen" bara kan jag tycka.

Svar: Nej hon hade inte rätt för jag fick en trasig vara. Då har man ALLTID rätt att reklamera. Det handlade inte om att jag ångrat mig och ville byta vara. Utan den var helt enkelt trasig. Inte mitt fel, Cubus fel. Och då ska de tro på mig som konsument. Och inte ta förgivet att jag ljuger som hon gjorde, och sättet hon pratade till mig fick henne att vara en kärring i mina ögon.
Maria

2012-07-30 @ 22:07:35
Postat av: Åsa

bra att du stod på dig!!!
kram Åsa

2012-07-30 @ 22:29:12
URL: http://livetsvackrating.blogg.se
Postat av: H A I D I S B L O G . S E ▲

Hoppas du haft en bra dag, hihi godnatt!! :D

2012-07-30 @ 23:46:06
URL: http://haidisblog.se
Postat av: jennifer - mamma till e <3

Blä. Kunden har alltid rätt.
Jobbar också i butik. Det är inte värt att ta diskussion. Det är bara att låta kunden byta!

2012-07-30 @ 23:46:08
URL: http://jennifermedj.blogg.se
Postat av: rebecca - modeblogg med outfits

Kunden har alltid rätt! :

2012-07-31 @ 00:05:02
URL: http://fashionminded.se
Postat av: felicia

riktigt kul! Han är så otroligt bra!:)

2012-07-31 @ 00:14:56
URL: http://fisse.blogg.se
Postat av: Jenny - mammaliv i Nashville

Det är så trist med dålig servicepersonal. Skönt att du fick byta!

2012-07-31 @ 03:32:07
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Janina - mamma till Nicolina & Joline

Bra att du stod på dig! Finns inget värre än dålig service :S

2012-07-31 @ 08:42:43
URL: http://janinas.vimedbarn.se
Postat av: Jennifer

Förstår precis hur du menar! & förtår att du blev väldigt irriterad på henne då hon använde helt fel ton. Dock så vet jag hur det fungerar att jobba som försäljare då jag har gjort det & de är verkligen inte lätt.. Grundregeln är "Kunden har alltid rätt" tyvärr får man väl kanske tillägga. För åtminstone 30 % av gångerna en kund kommer fram & klagar eller så, så är det oftast kunden själv som missupfattat/läst fel etc.. & när man sedan ska förklara de för kunden så blir det hus i helvetet & jag som försäljare är en stor bitch. Yes, så är de tydligen! Jag försökte då alltid att hålla humöret uppe och vara snäll tillbaka & precis som försäljaren i detta sammanhang gå & fråga en kollega eller så för att få det mer att bli platt. oftast håller kollegan med än själv, men man kommer överens om att låta de bli på kundens refräng för att bara få slut på allt. Säger inte att det alltid är så men i vissa av fallen är de så. Vissa kunder är stora jävla miffon, inge snack!!!! därför försöker även jag själv vara riktigt glad och trevlig när jag handlar av andra.
I detta fall skulle du givetvis ha tillbaka en ny. Men tycker att din inställning är helt åt helvete fel faktiskt & men tanke på att du faktiskt jobbar inom ett service yrke så måste du ju ha förståelse för försäljaren med, kan jag tycka? Tycker inte om glåporden kärring och annat. Vet hur det känns när man själv är den "kärringen", så tycker det är ganska onödigt skrivet :/
Nu slipper du ju henne med tanke på att du aldrig mer ska handla där, de är ju suuuuper :-)

Svar: Jag borde kanske ha förtydligat det mer, för hon var verkligen otrevlig. Jag använde en helt normal ton och hon nästan spottade på mig. Vilket hon gjorde redan när jag köpte den. Inget leende, inget tack eller någonting. Hon såg så jäkla sur ut, och det gör hon alltid. Sen när jag bytte varan stod hon och viskade med en annan kollega och kollade på mig hela tiden. Kände mig jäkligt förnedrad. Och den här kvinnan är minst 30 år. Men i sinnet inte äldre än 4.
Maria

2012-07-31 @ 09:54:22
Postat av: Jennifer

De förändrade ju så klart hela situationen! Det finns ju dem som är som 13 fast de egentligen är 30-50 år... det är helt sjukt.
Menade inte att ha attityd i de jag skrev till dig, vill bara förklara då de är hemskt när man väldigt ofta som försäljare blir missuppfattad av kunden. Och då får man höra att man är både de ena och de andra. Men försäljaren i ditt fall tillhör ju en helt annan kategori. Hon borde förmodligen byta jobb!!

Svar: Ja hon borde inte alls jobba inom service. Jag klagar väldigt sällan och om jag gör det tar jag det i normal ton. Vet ju att det inte är säljarens fel (oftast) och jag vet själv hur det känns att få ta all skit när det inte ens är jag som har gjort fel. Det är tufft att jobba inom serviceyrket :)
Maria

2012-07-31 @ 12:51:58
Postat av: Marie ♡

Men ojdå, vilken tur att du fick byta i alla fall och som du säger, att om den är förseglad så ska den ju inte kunna läcka och kleta sådär. Så det måste ha varit fel på den eller att något lossnat

Hoppas att allt är bra annars. känns som länge sedan du var in hos mig, samt jag varit dålig på att kommentera jag med =(

2012-07-31 @ 16:00:06
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Jenny

Vet precis vem du menar, skulle aldrig sätta min fot där inne

2012-07-31 @ 20:34:32
URL: http://jennysundelin.blogg.se
Postat av: milla

säger bara fel man på fel plats!!
Jobbar sj i butik o skulle aldrig bemöta en kund på det viset!! Kan man inte handskas memänniskor ska man då inte ha ett servic yrke!!
Bra gjort av dig att stå på dig!!
kram

2012-08-01 @ 08:05:30
URL: http://www.milla84.blogspot.com
Postat av: Anonym

Cubus är nog lite dåliga varstans. Här i Karlskrona står butiksbiträdena mest och pratar med varandra och suckar om det blir så att dem måste öppna två kassor. De säger inte ens hej till kunderna utan är helt upptagna med att skvallra med varandra. Har inte bara hänt en gång direkt... Nej till Cubus!

Svar: Riktigt skumt att cheferna tillåter sånt! Förstör ju deras rykte.
Maria

2012-08-01 @ 19:55:49
Postat av: Roxy!

De kan ju faktiskt vara så att du själv råkat komma åt förseglingen eller att den stötis bort i väskan?

Och alla kan ju faktiskt göra fel!

Svar: Nej så lätt ska de inte åka av. Förseglingen måste ha varit bruten när jag fick den. Och hon är världens mest otrevliga människa, har handlat av henne förut. Hon ska inte jobba med service.
Maria

2012-08-02 @ 00:14:08
Postat av: Linnea

jag har oxå stött på otrevlig personal där inne... tråkigt att det ska behöva va så! :( bra att du stod på dig!

2012-08-02 @ 11:23:13
URL: http://liinnejah.myshowroom.se
Postat av: Roxy!

Jag har då bara blivit bemött av trevlig personal, i städer runt om i sverige. så som Borås, E-tuna, V.ås å Uppsala.

Svar: Härligt, det är klart att alla inte bara anställer sura personer :)
Maria

2012-08-02 @ 14:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback