Vad man lägger pengar på


Bild från dagens babysim

Vissa av er reagerade negativt när jag skrev att vi kanske inte kommer fortsätta på babysim eftersom det är så dyrt.
Ni tyckte att det var dåligt att jag prioriterade shopping och fika istället för att simma med min son.

Men det handlar inte om prioritering. Babysim finns i tre steg. Vi är snart klara med steg 1 och kan då välja att fortsätta med steg 2 om vi vill. Varje steg kostar 1400 kronor, för det får man gå på 8 lektioner. Varje lektion är på 30 minuter.

Jag kan tycka att det inte är särskilt prisvärt. Jag ångrar absolut inte att vi gick steg 1, för vi har lärt oss massor. Liam har lärt sig att älska vattnet. Men vi vet inte om vi vill gå vidare. Jag känner att vi nu har möjlighet att kunna gå till badhuset själva med Liam för att umgås i vattnet och träna på det vi fått lära oss. Nästa lektion är sista och då kommer läraren gå igenom steg två. Känns det som något vi inte kommer vilja missa ja då fortsätter vi! Det betyder inte att jag kommer behöva fika/shoppa mindre i framtiden. För jag har faktiskt råd med båda. Så mycket spenderar jag inte i månaden, även om ni verkar tro annorlunda.

Några frågor på det?

Kommentarer
Postat av: Carolin

Herre Gud va folk verkar lägga sig i saker dom inte har att göra med!

Vi gick också "bara" första kursen och jag tyckte det var skönt att få lite vana sen tänkte vi som er,att man kan gå själv till badhuset.

Och nu blir det ju sommar också! Mysigt!

Hare! Kram/Carolin

2012-05-13 @ 20:30:25
Postat av: Sofia - mamma till Svante ❤

Bara patetiskt att du ens skall behöva sitta och förklara dig för folk som stör sig och verkar veta hur din ekonomi är.... Kan inte folk bara sköta sitt eget!



Liam ser verkligen ut att trivas i vattnet, sitter och chillar med sin boll. haha så söt :)

2012-05-13 @ 20:37:22
Postat av: Angelica - Mamma till Bruce

Tråkigt att folk alltid ska hitta saker att klaga på!

Postat av: Sanna

Men åh! Att folk orkar lägga sig i!

2012-05-13 @ 20:46:05
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Men herregud! Alltid ska folk klaga på något. Vi valde att inte gå på babysim över huvudtaget för att vi tyckte de va för dyrt. Det är ju som du säger, det är ju inget som hindrar en från att åka till badhuset ändå :) huvudsaken är ju att de små får plaska runt lite och inte blir rädda för vattnet, och det kan man fixa fint på egen hand :)

Kram

2012-05-13 @ 20:50:12
URL: http://idacarlgren.blogg.se/
Postat av: Nathalie - mamma till Melina

Vi har inte heller bestämt oss. Tog ni några bilder idag under vatten? Det gjorde vi :)

2012-05-13 @ 20:52:06
URL: http://nathalier.blogg.se/
Postat av: Therese

Gud så tröttsamt med människor som alltid ska bry sig så himla mycket om andras varande och görande. Hur kan folk veta hur mycket pengar du lägger på fika i månaden och hur kan de dra slutsatsen att det måste vara därför ni inte kan fortsätta med simningen? För att du fikat upp allt? Haha. Åh, tänk att vara så bitter att man inte har något annat o tänka på än dina ekonomi.



Fika på för bövelen! :)

2012-05-13 @ 20:54:17
URL: http://thereselisabeth.blogg.se/
Postat av: anna

va? skojar du....är det verkligen folk som ifrågasätter varför du inte vill lägga pengar på det. vilka puckon. man gör väl vad man själv känner för. jag tycker att det var riktigt dyrt med 1400. vi gick alla tre steg med tösen men det var inte lika dyrt då. tycker att ni gör helt rätt!!!!kram

2012-05-13 @ 20:56:09
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: jessica - mamma till joline

Ja det var ju bra mycket dyrare än här, för oss kostar varje termin 500kr. Terminen är 10ggr & 30 min per gång :)

2012-05-13 @ 21:08:55
URL: http://jessiplusett.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Vissa personer blir bara för mycket, tror att dom vet bäst och dessutom vet allt, stå på dig!:)

2012-05-13 @ 21:39:36
Postat av: sofia

Hahaha vad är det för stolpskott som skriver sånt då!

Det har väl inte dom med o göra om ni vill fortsätta gå det eller inte. vi kommer inte heller gå nästa steg. känner att det är mycket pengar också och man kan gå och bada oavsett. Kan ju inte vara någon med barn som uttalar sig så om något sådant!

2012-05-13 @ 21:40:28
URL: http://sofialb.blogg.se/
Postat av: Stephanie

Bra att du står på dig. Alla mammor och pappor ska väl få göra som de vill utan att bli ifrågasatta. Jobbigt bara att du blev tvungen att förklara dig.

2012-05-13 @ 22:06:26
URL: http://vargdrommar.blogspot.se/
Postat av: Tina

Men gud! Folk väljer va dom vill och lägga pengarna på!

Jag har inte gått på babysim för jag tyckte inte alls det var värt de pengarna och för att jag har en mamma som är utbildad babysimsinstruktör :)

Man gör det som känns bäst :)

2012-05-13 @ 22:31:03
URL: http://minlillabusunge.blogg.se/
Postat av: Sofie

Jag går in på din blogg varje dag för att jag anser att det är intressant att läsa om ditt "mammaliv", & för att du verkar ha båda fötterna på jorden. Jag fattar inte varför alla hela tiden ska lägga sig i andras liv. Bara för att du kanske väljer att skippa steg 2 så är du knappast en sämre mamma för den sakens skull! Bara för att man unnar sig fika ibland så är man inte heller en sämre mamma, ni kommer ju ut & träffar folk på det sättet - & det är väl ändå inget fel?



Lägg i såna fall hellre energi på alla mammor som varken bryr sig om sina barn, eller tar ansvar för de. Du bryr dig om Liam & det är väl ändå huvudsaken! Nej, tack för mig - jag ville bara säga min åsikt!

2012-05-13 @ 23:00:49
URL: http://apieceofme.spotlife.se/
Postat av: CaRrrO

Jag förstår inte ens varför folk bryr sig om vad du gör med dina pengar.

Man ser jue klart och tydligt av det man läser på din blogg att du älskar din son och gör allt för honom och att han är ditt prio ett, så bara för att du inte fortsätter på babysimkursen och kanske går ut och fikar med dina vänner med din son så betyder det jue inte att du inte vill umgås med honom.

Jag tycker iaf att du är awsome, du är sjukt fin och Liam är supergullig. :D <3

2012-05-13 @ 23:16:09
URL: http://carolinegjendahl.blogg.se/
Postat av: Josie

Jisses, du får väl göra vad du vill med dina pengar :P Och uppfostra Liam hur du vill. Visserligen skriver du om ditt liv men andra behöver väl inte lägga sig i det? Blir så trött :)

2012-05-13 @ 23:58:18
URL: http://fernsehapparat.blogg.se/
Postat av: Ewahelena

Bara du vet vad som är bäst för dig och din familj. Skit i vad andra tycker;) Jag hejar på dig! Kram !

2012-05-14 @ 00:00:29
URL: http://ewahelena.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad tråkigt med negativ feedback på det du skrev om babysim. Vi gick oxå steg 1, betalade samma summa och vi tyckte heller inte det var riktigt prisvärt även fast vi lärde oss mkt. Gillar din blogg, och fina bilder. Fortsätt! :)

2012-05-14 @ 00:01:15
URL: http://johannaolssons.blogg.se/
Postat av: Sophia - Livet i Los Angeles

Usch vad folk är tråkiga. Det är verkligen typsikt avundsjuka människor som ska hålla på och lägga sig i vad andra gör och inte gör. De har väl ingen som helst aning hur din ekonomi ser ut.



Nä, det verkar inte finnas någon tvekan om att ert barn är prio 1 för er. Och om du sedan vill unna dig något, så ska väl andra skita i det.



Carry on!

2012-05-14 @ 02:23:15
URL: http://oophi.blogg.se/
Postat av: Karolins Värld

Åh vad jag blir arg när jag ser att du ska behöva skriva ett sånt här inlägg. Du ska inte behöva försvara valen ni gör. Du verkar vara en jättebra mamma Maria. Ta inte åt dej av vad någon bitter, patetisk människa skriver. Jag har inte kunnat gå på babysim alls med min son då han har eksem som barnmorskan tror blir värre av klorvatten. Och jag är rättså övertygad om att han inte kommer att må sämre av det när han växer upp.



Stor kram till dej!!

2012-05-14 @ 06:47:09
URL: http://karolinsvarld.blogspot.com
Postat av: Jossan

"klagar" inte på dej nu utan på alla kommentarer ovanför. Väljer man att göra sitt liv offentligt med en blogg utan lösen är det SJÄLVKLART att folk inte alltid håller med. Man läser ofta om att det är fika på stan med kompisar o då när Maria skriver att dom tycker det är mycket pengar på babysim är det klart folk reagerar! Jag tänkte genast i dom banorna att "fika o en utekväll här o där går bra" men va fan sluta försvara henne! Det är väl ingen nyhet att folk är avundsjuka på varandra eller att man har olika åsikter! Maria jag tror du är fullt kapabel att bestämma vad ni gör med era pengar utan att alla ska lägga sej i!

2012-05-14 @ 10:09:54
Postat av: Alexandra

Tyvärr får man ta både negativa och positiva kommentarer/reaktioner när man har en blogg. Om man inte tål de så kanske man ska tänka på vad man skriver och vad man lägger ut. Är ju ändå internet och alla säger vad de tycker å tänker.

2012-05-14 @ 11:24:14
URL: http://alexandrafolkesson.blogg.se/
Postat av: Michelle - mamma till Prins Leon

Åhh jag blir så trött på ffolk. Såfort man skaffar barn gärna som ung också kommer alla och hackar på en. Vi kommer inte gå på babysim då jag inte tycker de känns prisvärt. Leon älskar att bada i badkaret och vi bor Tio minuters promenad från badhuset så vi kan gå dit å bada självainte behöva betala en massa pengar för det. Samma som med maten där lägger dig folk också i. skaffa egna barn så kan ni göra exakt så som man "SKA" göra. blir så trött!! Kram på dig <3

2012-05-14 @ 12:31:01
URL: http://hannahmiichelle.blogg.se/
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Jossan; du har så rätt!

2012-05-14 @ 17:30:03
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Liam lär ju inte ha några problem med att bada på Rhodos i alla fall! :D

Ohh, vad varmt och skönt det kommer vara i havet när ni åker ner.. guuu, va avundsjuk jag är ;)

2012-05-14 @ 18:30:48
Postat av: Maria - mamma till Liam ☆

Jennifer; ja jag längtar verkligen! :)

2012-05-15 @ 07:29:37
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode och min vardag

Mä, vad konstiga folk är. jag tycker inte heller att det är särskilt prisvärt med 1400 för åtta gånger.

2012-05-15 @ 10:43:19
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Emma - mamma till två

Tråkigt att folk klagar :(

Förstår till fullo hur du menar. I Karlstad där vi gick med Viktor betalade vi 800 kr för 8 ggr. Då var det drop-in och man fick bada hur länge man ville. Dock fick man också försöka lära sig olika saker själv och så fanns det två instruktörer i vattnet om man ville ha hjälp med något. Tyckte det var en bra lösning för att kunna bada längre men ändå tråkigt att man inte fick verbal information.

Förstår verkligen att ni tar en funderare innan ni går vidare med steg två!!

2012-05-15 @ 22:13:12
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se/
Postat av: beatrice - mamma till William

Åh så trött man blir på vissa människor! Självklart ska ni inte behöva förklara för andra vad ni lägger pengarna på. Här kostar babysim 1000:- för 8 veckor sedan vet jag inte hur det går till väga. 1400:- är dyrt och det handlar om prioriteringar!

Du ska väl inte behöva släppa hela ditt liv bara för att ditt barn ska få simma på simskola? Näe, ta inte åt dig av sådan skit. Usch, jag blir så trött.



Kram på dig!

2012-05-16 @ 10:05:32
URL: http://beaks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback