Träning och lek på schemat

Gårdagens middag blev korvstroganoff med ris. Supergott! Sen övningskörde jag med mamma. Gick jättebra. Känner mig inte rädd bakom ratten längre. Jag har koll på dragläge och trafikregler. Däremot tycker jag högerregeln är riktigt jobbig. Vet inte alls när den gäller. Mamma har inte heller så bra koll så nästa gång jag åker med Sami ska jag be honom visa. Så kanske jag lär mig någon gång. Ska i alla fall boka in riskettan och tvåan nu. Så att jag kan göra dem i december. Sen vill jag ha teori och uppkörning i slutet på januari eller början på februari. Beroende på när det finns tid. Och hur vädret är.
 
Idag ska jag träna Sh'bam med Nathalie. Hon provtränar på Sats och jag hoppas att hon blir förälskad och byter. Så jag har en till träningskompis. Mycket roligare när man har någon att träna med. Speciellt eftersom man många gånger är två och två under gruppträningar. Då är jag hellre med någon jag känner än någon okänd.
 
Liam och Melina kommer få busa på minisats. Melina är lika självständig som Liam så jag tror inte att det blir något problem. Efteråt ska vi busa med Mikaela och Ilon. Fast får jag inte Liam att sova innan träningen åker vi nog hem direkt. Annars kommer han ändå bara sova i vagnen medan de andra busar i parken.

Kommentarer
Postat av: Mallan

Otroligt fin blogg!

Postat av: Hanna W | BF 2013 ♥

Tack så mycket :}

2012-11-14 @ 09:44:55
URL: http://mammawild.blogg.se
Postat av: Anonym

Vad är riskettan för något? Är det typ det som kallas "Halkbana" här i Finland, eller? :)

Svar: Ja ena är halkbanan :) Sen är det en föreläsning om alkohol och droger i trafiken som man måste gå på också. De brukar visa obehagliga filmer som jag tycker är lite jobbigt att jag behöver kolla på. Skulle aldrig köra alkoholpåverkad och skulle aldrig överhuvudtaget testa droger. Så egentligen vill jag inte ens gå på den här föreläsningen som mest är till för att skrämma. Men man måste :p
Maria

2012-11-14 @ 09:45:04
Postat av: Sara Ekman

då är körkortet snart i hamn? :)

2012-11-14 @ 10:55:12
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Denise - Gravid i vecka 30

Åh så gott det såg ut. Hoppas träningen går bra!:)

2012-11-14 @ 11:36:46
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Anonym

Högerregeln gäller där det inte är huvudled, dvs en huvudleds skylt efter varje korsning :) och i korsningar där det ej finns några väjnigsplikt skyltar.

Svar: Och vid utfarter :) märker att många av mina läsare också verkar ha svårt för högerregeln. den är klurig!
Maria

2012-11-14 @ 12:12:16
Postat av: Hanna

Högerregeln: Det är alltid högerregeln som gäller förutom när du kör på huvudled, om bilen "från höger" kommer från en utfart (exempelvis vid en parkeringsplats eller bensinmack). Så räkna alltid med att det kan komma ngn från höger som har företräde så länge du inte kör på huvudled. Landsvägar, många av de mindre är inte huvudleder och då måste man verkligen vara beredd på att det kan komma ngn från höger.

Svar: Ja det var det jag tänkte :) Men ibland är det ändå svårt att komma ihåg när man är ute och kör. Som ifall man befinner sig på huvudled eller inte
Maria

2012-11-14 @ 12:24:55
Postat av: sara

Mums vad gott det såg ut! :)

2012-11-14 @ 13:49:05
URL: http://sarakarlson.blogg.se
Postat av: anna

vad skönt då har du kommit en bra bit på väg med körkort. högerreglen gäller väl när det inte finns någon skylt som visar något annat...? ja du ser, har haft körkort sen 2004 men e osäker:P

2012-11-14 @ 14:23:08
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Anna

svar: lite nervös är jag, då vi fått ändra en heldel i showen...Men det är en utmaning. Ska bli riktigt kul!! :))

2012-11-14 @ 18:06:28
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: Jouline♡

Ja ibland är det bra jobbigt att lämna sin varma goa säng på morgonen och speciellt när man dessutom är väldigt trött, som jag var i morse^^

Här blev det korvstroganoff idag :)

2012-11-14 @ 20:11:18
URL: http://stylebyjouline.blogg.se
Postat av: carro

har för mig att högerregeln gäller när det inte finns varken stop skyltar, varnings skyltar eller trafikljus!

Svar: det finns fler undantag, som utfartsregeln tex :)
Maria

2012-11-14 @ 20:16:13
Postat av: Mimmie - mamma till Léonel

Vilken sats tränar du på? Jag ska byta dit snart och vill ha lite träningskompisar :D

2012-11-14 @ 21:38:23
URL: http://baramimmies.blogg.se
Postat av: Erika

Högerregeln gäller i en korsning som inte har trafikljus eller trafikmärke, alltså överallt där det inte är huvudled :)

Svar: Nej för den gäller inte där utfartsregeln gäller heller. :) eller vid accelerationsfält. tycker det blir mycket att hålla koll på när man är ute i trafiken och har så mycket annat att tänka på också :p
Maria

2012-11-14 @ 21:54:08
Postat av: Sandra

Mmm, så gott med korvstroganoff! Det måste jag göra någon dag, var nog ett par år sedan sist. Kul att det går bra med övningskörningen också :)

Du har förresten fått en utmärkelse av mig i bloggen!

Kram!

2012-11-15 @ 00:30:34
URL: http://glagla.blogg.se
Postat av: aayah

Hade också problem med högerregeln i början men lärde mig att tänka såhär, vilket är jättenkelt nu:)
såhär:
Finns det polismanstecken? Nej.
Finns det trafikljus? Nej.
Finns det vägmärken? Nej.
Finns inte något av dessa, då är det trafikregler som gäller alltså högerregeln :) hoppas du förstod vad jag menade. Lycka till! :)

2012-11-18 @ 17:28:42
URL: http://ayabadawii.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback