Busungar och kinectspel

Här är lite bilder både från i fredags och i lördags. Var jättekul att träffa Mari och hennes familj igen. Alice hade blivit så stor och framförallt lång! Ett huvud längre än Liam trots att det bara skiljer 3 månader.
 
På kvällen när barnen sov spelade vi vuxna Kinectspel. Jag och Mari körde mot pappa och Sami. Tyvärr förlorade vi men kul hade vi i alla fall. Vi har Kinect här hemma, måste spela det oftare. Brukar bli mer spel på hösten. Sami sitter mest och spelar NHL nu, får försöka övertala honom att spela lite Kinect med mig.
 
I lördags hade vi jättefint väder så vi passade på att vara ute. Första gången som Liam verkligen lekte utomhus. Han har blivit jätteduktig på att gå i sina vinterskor. Nästa steg blir att gå ute med vinteroverallen.
 
Igårkväll satt Liam i mitt knä i soffan och busade med Sami som satt bredvid. När Sami sa hej till honom så sa Liam hej tillbaka och lutade huvudet framåt. Såg ut som att han bockade. Han blev jätteglad när han kunde härma Sami och var ett riktigt litet charmtroll. Det märks att han utvecklas varje dag och har lättare för att förstå vad jag och Sami menar och försöker själv prata mer och mer.
 
Däremot har han blivit förkyld. Antagligen lilla Alice som smittade honom. Så han har inte sovit jättebra inatt. Eller egentligen bättre än vad man kan förvänta sig när man är heltäppt. Men han vaknade några gånger och grät förtvivlat. Tur nog somnade han om lika fort. Får hoppas att förkylningen går över illa kvickt!

Kommentarer
Postat av: Therese

Så kul att ha så många med barn i samma ålder runt sig. Nu har vi själva sett den riktigt roliga sidan av det också när de verkligen kan leka tillsammans. Ha en fin start på veckan!

Postat av: anna

Vad duktig hsn är, kommer säkert gå jätte bra med overall

2012-10-08 @ 10:11:59
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Mari

Nu har jag hittat din blogg så nu kommer jag följa den så slipper jag bli så förvånad att liam blivit sååå stor nästa gång vi ses! :)Lät inge vidare att han blivit smittad, jag har också blivit sjuk nu så nu väntar vi bara på Albins tur... Men så är det väl med småbarn och speciellt såhär på hösten... Ha det bra! :)

Svar: Vad kul! :) Får hoppas det inte dröjer allt för länge tills vi ses nästa gång :) Ja de smittas ju så lätt tyvärr. Hoppas Albin slipper bli sjuk!
Maria

2012-10-08 @ 10:22:36
Postat av: Pappa

Så Sami har blivit såld på NHL nu!!

Svar: Haha ja det har han :p
Maria

2012-10-08 @ 11:59:29
Postat av: Pappa

Nu är det officiellt, så nu kan du även skriva att vi firade mitt nya jobb! :)

Svar: Tjoho!! Grattis igen :D
Maria

2012-10-08 @ 15:56:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback