Fika, middag och motorvägsskörning

Det här inlägget är tidsinställt. Jag är nu på underbara barn mässan.
 
Igår åkte jag, Liam och Theo hem till Orvokki och Esko för eftermiddagsmys. Första gången jag såg deras villa sedan de flyttade och jäklar så fint de har det! Riktigt stor tomt och en snygg modern dörr till huset. Sen köket vill jag ha, litet och intimt men ändå plats för en massa hushållsapparater. Så smart byggt!
 
Liam hade superkul och jag fick möblera om en hel del. Annars hade Orvokkis fina vaser åkt ner i golvet tillsammans med fint porslin. Det var skönt när Liam somnade så man kunde slappna av. Orvokki bjöd på smörgåsar och kaffe. Sen när Sami kom åt vi kyckling till middag. Supergott!
 
Efteråt övningskörde jag med mamma. Vi körde motorväg för första gången. Eller jag har kört motorväg för några år sedan. Jäklar vad skillnad det är på att vara en blivande 24 åring och en odödlig 17 åring. Jag tyckte då att motorvägen var tråkig för att det var så lätt. Igår? Jag var livrädd! Att köra ut på motorvägen måste ha varit det läskigaste jag gjort någonsin. Att trycka gasen i botten och accelerera på en väldigt kort körsträcka samtidigt som man ska ha koll på trafiken på motorvägen för att så snabbt och smidigt som möjligt ta sig ut på motorvägen.... Trodde jag skulle pissa på mig. Mamma tyckte att det gick jättebra och sa att vi skulle testa en gång till att köra ut på motorvägen. Jag trodde att hon var galen. Hade hon en dödslängtan? Jag tänkte även "jag vill inte att Liam ska vara utan en mamma". Haha! Så det lär ta ett tag innan jag vänjer mig vid motorväg...

Kommentarer
Postat av: Linda

Toodels,

Hoppas allt är bra!?

Har precis startat en tävling där du kan vinna skönhetsprodukter om du vill vara med=)

sweetkay.blogg.se/2012/october/tavla-amp-vinn-1-rosa-kit.html#

Kram

Postat av: Sara Ekman

Haha motorväg är lättast tycker jag!! :)

2012-10-12 @ 13:43:13
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: N

Hej!
Jag vet inte om det berättat hur det kom sig att du slutade övningsköra när du var yngre, men min undran är om du är rädd när du är ute å kör på alla vägar eller bara motorvägen? Jag själv började när jag var 17 och va inte alls rädd då, men sen gick min pappa bort och jag hade ingen att köra med längre. men nu snart 3 år senare längtar jag efter ett körkort och kunna känna sig fri, men jag har en rädsla jag inte kommer över nu. Har du något tips?

Svar: Hej! Jag var supertuff då tills jag fick motorstopp på motorstopp i en fyrvägskorsning och folk började tuta på mig :p Efter det vågade jag inte köra igen. Så jag la det där på is helt och hållet. Men nu när man har barn känner jag verkligen att jag behöver det där körkortet :p Har kört mammas automat och det har gått jättebra, bara motorvägen som skrämt mig. Snart ska jag byta till manuell och jag hoppas verkligen att det går bra och att dragläget inte gör mig rädd. Får helt enkelt lära mig att hantera det :)
Börja från början och låt det ta den tid det tar. Stressa dig inte. Det borde hjälpa mit rädslan :)
Maria

2012-10-12 @ 14:11:39
Postat av: Anna

hahahha bra där Maria! jag vågar inte köra i ett industiområde om det kommer 1 bil och möter mig! HA HA HA

2012-10-12 @ 14:33:38
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: MissJeni

Åh jag minns också att jag tyckte det var sååå creepy att åka ut på motorvägen. Men det är faktiskt som att lära sig cykla. Till slut är man så säker i sig själv att rädslan försvinner. You can do it!

Svar: Ja jag längtar tills jag känner mig säker ut på motorvägen igen :p
Maria

2012-10-12 @ 17:55:43
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: Emma - Mamma till två

Det är konstigt hur det där med ålder och faktumet att man är förälder på verkar en. Tänker också många gånger när jag är ute i trafiken att jag måste ta det försiktigt, jag vill ju vara med och se mina barn bli stora och jag vill att dom ska ha en mamma.
Jag blir också otroligt arg när det dyker upp andra idioter i trafiken som kör som att det inte finns någon morgondag. Man är många i trafiken och det gäller att visa hänsyn!!

Svar: ja verkligen! vissa kör som idioter.
Maria

2012-10-25 @ 08:24:02
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback