Busdag


Idag kommer
Nathalie och Melina över för en playdate. Barnen får leka ihop och vi vuxna får fika.
Jag hade tänkt baka en blåbärspaj men kom på att vi inte har någon vaniljsås. Så det får bli en sockerkaka istället.
 
Vet ni vad som hände igår? Det knackade på dörren igårkväll. Var någon kille från ett fiskföretag som levererar fisk direkt till dörren. Vet ni vad han frågade mig när jag öppnade dörren? "Har du mamma eller pappa hemma?" Jag blev helt förvirrad och svarade "ehh.. det är jag som är mamma". Haha! När jag berättade för Sami senare började han att skratta. Det är ju inte kul. Visst att man vill se yngre ut men omyndig? Nej tack.
 
Jag och Sami möblerade förresten om igår. De som bodde här innan oss flyttade två avlånga skåp från köket till sovrummet. Gissar att de ville ha fler garderober. Men det är så praktiskt att ha dem i köket eftersom det finns så dåligt med förvaringsplats där. Till sovrummet har vi istället köpt två klädhängare. Det finns även två inbyggda garderober och så har vi en byrå sedan tidigare. Nu när man fick bort två skåp ser sovrummet mycket större ut. Köket blev lite mindre men det har alltid varit litet. Man lagar bara mat där, äter gör vi i vardagsrummet. Är supernöjd med lösningen! Köket ser mysigare och inte lika stökigt ut längre. Ja ni ska få bilder, så fort allt är klart. Vilket kan ta ett tag... Den här lägenheten är ett evighetsprojekt.

Kommentarer
Postat av: Emelie-mamma till Wilde och bebis i magen.

Haha nej va roligt. Va sa han när du svarade att du var mamman i huset??

Postat av: Amanda

Hej. Har nyligen börjat läsa din blogg, du skriver väldigt bra. Undrar bara hur många syskon du har? Är alla helsyskon?
:)

Svar: Tack så mycket! Jag har en helsyster, Anna som är 21. Sen en halvsyster som fyller 6 i december, på pappas sida. Sen har mamma gift om sig och hennes man har två barn från tidigare äktenskap, Chribba 20 och Sebbe 18. Eftersom jag känt dem och bott med dem i så många år ser jag dem som syskon :)
Maria

2012-09-12 @ 08:40:21
Postat av: Anna

Haha va kul :p

2012-09-12 @ 09:00:32
URL: http://annaandr.blogg.se
Postat av: mikaela

samma sak hände min sambo när det kom en gubbe & skulle sälja potatis.

haha :)

Svar: Haha man blir ju lite sur! :) Nästa gång ska jag svara "nej de är inte hemma än" så slipper man förklara varför man inte är intresserad av deras erbjudande :p
Maria

2012-09-12 @ 09:14:45
Postat av: anna

hahaha, förlåt men det lät kul:P Fast dom e konstiga på det där fiskföretaget, dom kom hit jätte sent en kväll, jag tyckte det vart lite läskigt. Det blir säkert gott med sockekkaka, ha en bra dag

2012-09-12 @ 10:04:14
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Ninni - Foto & Vardag

sv. ja det går ju verkligen undan =) Både unge och håret växer så det knakar haha =D

2012-09-12 @ 11:10:44
URL: http://ninnzanlee.blogg.se
Postat av: Denise - Gravid med mitt mirakel <3

SV; ja visst är det snyggt :) älskar matchningen!

2012-09-12 @ 13:25:02
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Anonym

skulle inte du kunna höra med din kompis om brio go är en bra vagn? funderar på att köpa den när det är dags, vore toppen om ngt ville berätta hur den är..? vet hon hur den fungerar i snö?

Svar: Hon är jättenöjd med den :) Tycker att den är lätt att köra oavsett väder. Sen har den stor varukorg
Maria

2012-09-12 @ 13:25:53
Postat av: Tina - Minnas mamma

Hahaha, vilket härligt svar! Jag har också fått den frågan några gånger men jag brukar svara att "...det är jag som bor här."

2012-09-12 @ 20:08:50
URL: http://www.hejtina.blogg.se
Postat av: Mira [MissGrimm]

Haha! Skönt svar :P
När folk får höra att jag har barn blir dom först alldeles häpna och stammar ur sig "men, men, du är ju UNG!"
När jag sen berättar att jag var 21 när jag fick barn så tycker dom att det inte var så fasligt ungt ändå. Bah hallå? Hur gammal TRODDE ni att jag var egentligen? O.o

2012-09-13 @ 22:05:50
URL: http://missgrimm.blogg.se
Postat av: Wilma

Jag hade nog också kunnat fråga det, jag tycker att du ser väldigt ung ut, hade jag inte vetat hade jag gissat på 17, men tänk vad bra när du blir 40 och alla tror att du är 30! Gillar din blogg! :)

Svar: Haha ja om det inte vänder drastiskt och jag börjar åldras i en rasande fart :p
Maria

2012-09-14 @ 13:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback