Parken är favoriten

Det finns ingen plats som lilleman tycker så mycket om som parken. Han bryr sig inte om att den behöver målas om och renoveras. Så länge det går att leka på den tänker han gå dit. Bilderna är från igår, underbart med bus i solen.
 
Lekplatsen går man tyvärr förbi när vi ska till förskolan. Har vi mycket tid på oss brukar han få leka en stund innan vi fortsätter vidare. Men ibland gäller det att få honom på andra tankar när vi passerar den. Jag brukar säga antingen "tror du Vincent och Alexander är på dagis redan?" Vilket råkar vara hans bästa vänner. Eller "vill du gunga när du kommer fram till dagis?" Ibland blir han lite sur när han inte får stanna och leka men oftast går det bra efter lite övertalning.
 
Tack förresten för era kommentarer i inlägget nedan. Funderade länge på hur jag skulle skriva det. Tänkte först bara nämna lite snabbt att jag varit med om ett missfall i vecka 13. Men ville att ni skulle förstå smärtan att gå igenom något sådant. För att göra det behövde jag dra hela historien och det kändes bra att få dela med av den. Nu blev inlägget otroligt långt och det är nog inte många som orkar ta sig igenom texten. Men tack ni som gjort det!  ♥

Kommentarer
Postat av: Annster

Kan tänka mig att det måste vara otroligt svårt att gå igenom något sådant. Även om jag aldrig varit där själv. Så är tanken att hamna där rena mardrömmen. Ibland kan det vara skönt att få skriva av sig och/eller tala ut om det svåra. Det var strongt av dig och säkert också en viss befrielse att få ur sig sina känslor.

Svar: ja precis så kände jag :)
Maria

Postat av: Anonym

gud vilka fina bilder:)
ha en trevlig valborg!

2014-04-30 @ 11:05:01
URL: http://psychedelique.blogg.se
Postat av: Sara Ekman

Kul :)

2014-04-30 @ 12:26:18
URL: http://aamaziing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback