MVC vecka 21

Den här dagen började med att jag och Liam åkte till MVC. Vi kollade mitt blodtryck som var jättebra. Med Liam var det alltid lite för lågt så får se om det håller sig bra den här gången eller om det går upp och blir högt istället.
 
Vi lyssnade på lillasysters hjärta något som lilleman tyckte var väldigt roligt. Till en början kunde barnmorskan inte hitta hjärtljuden. Hon letade strax under naveln och jag kände mig inte direkt orolig när hon inte hittade något hjärtljud. Vi kunde höra fosterrörelserna istället. Jag sa "kolla längre ner, hon gillar att hänga vid blygdbenet". Ja jag hade rätt såklart! Genast hittade barnmorskan hjärtljuden och de slog snabbt och fint precis som de ska göra. På nästa kontroll som blir i vecka 26 lär lillasyster vara för stor för att kunna gömma sig långt nere så då får hon hitta en ny favoritplats.
 
Vi bokade in den nya tiden och jag fick moderskapsintyg som ska skickas till försäkringskassan. Helt sjukt egentligen att inte MVC ska kunna skicka intygen elektroniskt. Jäkla försäkringskassa som inte vill hänga med och vara moderna. All kontakt med sjukhus sker ju elektroniskt nu. Men det är bara att posta iväg intyget så kan man börja planera föräldraledighet sen.
 
Vi pratade även om min foglossning och det kan bli en fråga om sjukskrivning längre fram, i så fall på 50%. Det är svårt för mig att stå upp så långa dagar på jobbet. Men ett tag till vill jag stå ut, det är fortfarande så lång tid tills november och bältet hjälper. Blir det värre ringer jag om en läkartid. Man måste vara snäll mot sin kropp, den gör ett helt fantastiskt jobb just nu när den gräddar den finaste av bullar. ♥

Kommentarer
Postat av: Lillan och Jag

Sv: tack så mycket :D

Postat av: Marie

Fin du är =D

2014-06-17 @ 20:37:33
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Ewahelena

Härligt skrivet! Visst är det underbart att vara ett med sitt barn, i samma kropp?Och fin är du! Kram

Svar: Ja underbar känska :) Och tack!
Maria

2014-06-17 @ 21:32:48
URL: http://Enkvinnastankar.blogg.se
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Alltså åh så roligt :)

2014-06-17 @ 21:58:53
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: ellen

Oj vilken stor mage du har redan! Tiden går fort, så passa på att njuta!

Svar: Ja den växer snabbt den här gången :) Jag har lite svårt för att njuta då jag vet att allting blir ännu bättre när vi har henne hos oss. men jag njuter av sparkarna och av att se magen växa :)
Maria

2014-06-18 @ 11:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback