Graviditetsvecka 15

Idag går vi in i graviditetsvecka 15. Jag tycker tiden går väldigt fort och på onsdag är det bara fyra veckor tills vi får se lilla mini igen. Vad vi längtar!
 
Jag undrar hur Theo kommer reagera på en till familjemedlem. Han avgudade lilleman första halvåret, tills sonen började dra honom i svansen. Nu håller han sig mest undan men tycker fortfarande att det är roligt att leka med Liam. Jag tror att han kommer tycka att det är spännande när familjen utökas, det tycker vi allihop.
 
Annars mår jag hur bra som helst. Är inte alls lika trött längre men däremot kommer illamåendet fortfarande om jag inte äter regelbundet. Så jag äter ofta och har mariekex i skåpet på jobbet så att jag alltid är beredd. Vecka 15 innebär även att vi går in i trimester 2 nu, skönt att ha första bakom sig. Med Liam mådde jag bra både i trimester två och tre så hoppas att jag även gör det denna gång.
 
Tror även att jag känt första sparkarna redan. Kände tidigt även när jag väntade Liam, runt vecka 16. Nu på kvällen kände jag i soffan små fjäderlika rörelser flera gånger på samma sida ganska långt ner på magen när jag höll handen emot. Gick inte att känna om jag inte hade handen mot magen och likadant var det med första sparkarna när vi väntade Liam. Längtar tills sparkarna blir tydligare och när även Sami och Liam kommer känna dem, det kommer bli spännande. ♥

Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Spännande med sparkarna :)

Postat av: snie.blogg.se

spännande för er allihopa =)

2014-05-06 @ 08:31:29
URL: http://snie.blogg.se/
Postat av: Emma - Mamma till Theodor och bebis i magen

Åh va mysigt med sparkar, kände samma strax innan jag gick in i v.15 :)

2014-05-06 @ 09:55:15
URL: http://tobemee.blogg.se
Postat av: anna

så skönt att du verkar må bra! Theo kommer säkert tycka det är jättemysigt :) Tids nog iaf haha

2014-05-06 @ 10:39:33
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Annster

Härligt :)

2014-05-06 @ 21:52:44
URL: http://annster.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback