Leah 8 månader

Vår stora lilla tjej blir idag hela 8 månader. Hon lär sig något nytt varje dag och det är så roligt att dela vardagen med denna lilla juvel.
 
Leah väger 7880g och är 68 cm lång. Hon har storlek 74 i kläder.
 
Leah ammar endast på natten och morgonen för tillfället. Ibland blir det ett mål på dagen då mina bröst inte riktigt vant sig vid den minskande amningen.
 
Leah äter två måltider om dagen, oftast det vi äter men osaltat. Ibland blir det burkmat när det vi äter inte riktigt passar en bebis. Hon får smörgås efter morgonamningen och äter frukt till mellanmål. Vi har hittat en välling som hennes mage tål och hon gillar vilket hon får innan läggdags. Det är låglaktos majsvälling från Nestlé.
 
Leah sover från ca 19.30 - 06/07 på morgonen. På natten vaknar hon för att amma ca två gånger. Nu senaste dagarna har hon börjat vakna mellan 04 - 06 och har jättesvårt för att somna om. Vilket leder till en väldigt trött mamma. Dagtid är det ca 11 - 13 hon sover och en kortare vila på 30 min - 60 min på eftermiddagen.
 
Leah kan mer och mer för varje dag som går. Hon ställer sig mot möbler så fort hon får chansen men än så länge är det vingligt och vi finns alltid i närheten. Från mage har hon precis lärt sig att sätta sig upp vilket hon nu gör så fort hon hamnar på mage. Hon kan ta några krypsteg från sittandes om hon vill åt något men än så länge är hon inte tillräckligt intresserad av att förflytta sig.
 
Vår fina tjej är nästan alltid på ett strålande humör. Hon skrattar ofta och gärna och älskar att busa med sin storebror. Den kärlek jag känner för dessa två går inte att beskriva med ord. Underbara, älskade barn. ♥

Kommentarer
Postat av: Anna

Söt liten tjej <3

Postat av: ewahelena

Sötlök! <3


Svar: hon tackar <3 saknat dina kommentarer! :D
Maria

2015-07-12 @ 16:11:33
URL: http://enkvinnastankar.blogg.se
Postat av: ljuvligafyra.blogg.se

Duktig hon är :)

2015-07-13 @ 12:50:19
URL: http://ljuvligafyra.blogg.se/
Postat av: mamma mindy

Hör går det undan med din prinsessa :) Ha en fin sommar dag :) Inga planer att resa ner till SKåne under sommaren? kram

2015-07-15 @ 08:00:42
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: ewahelena

Jag är här ! Ny miljö på arbetet gör att jag inte kan kommentera dagtid och min nya telefon är strulig så därför har det blivit mindre av den varan. Men jag är här :)

Svar: härligt att höra! ja inte det om telefonen men att du finns kvar :)
Maria

2015-07-18 @ 19:36:08
URL: http://enkvinnastankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback