Att säga hejdå till en blogg

Det kan verka som att bloggen är totalt bortglömd men så är det inte.
När jag hinner går jag in och läser igenom gamla inlägg och sparar bilder till det kommande (som troligtvis kommer bli flera) avslutningsinlägg.
 
När jag läser igenom bloggen så hamnar jag plötsligt i en tid då bloggar var större än instagram. När jag kunde uppdatera flera gånger om dagen och då allting (i princip) som jag kände dokumenterades. Det var länge sedan jag slutade bry mig om hur många som följde min blogg, det fanns en tid då läsarantal nästan var viktigast.
 
Men när jag sitter och läser igenom inläggen så önskar jag att det här tionde året inte var det sista. Att jag antagligen kan räkna på min vänstra hand de antal inlägg som jag har kvar att skriva som Fashionstars.
 
Just nu i denna stund vill jag fortsätta tills jag är hundra. Jag vill skriva om hur kul det är att plugga löneadministration. Hur mycket jag älskar min dotter som lever livet med ett konstant leende på läpparna och om min lika älskade son som är så klok, omtänksam och underbar. Jag vill blogga om världens bästa lilla udda hund jag äger. Som är otroligt osäker i sig själv och sin omgivning men som ändå har världens största hjärta och idag fångade min uppmärksamhet när Leah började gå upp för trappan utan att jag märkte något. Jag vill blogga om världens bästa sambo som varje dag överöser mig med kärlek. Som är min trygghet i livet. Min bästa vän, sexigaste mannen i hela världen och den jag hoppas att fortfarande älska när jag är just hundra år.
 
Ja jag vill även bara gå in och blogga om en fantastisk kväll hemma hos min mamma tillsammans med fina systeryster (bilden ovan). Om att dricka ett glas vin för mycket, köpa för mycket barnkläder eller hur ledsamt det är när fina vänskaper tar slut.
 
Jag vill helt enkelt blogga för evigt. Men så blir det inte. För när jag slutat gå igenom bloggen så kommer vardagen att hinna ikapp och mina drömmar om att blogga för evigt kommer bli just en dröm. Därför förtjänar underbara Fashionstars sitt avslut och det kommer snart. Jag ska bara läsa klart.

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Wow, det blir som slutet på en era för mig. Du är nog den enda jag har följt så länge! Om jag inte minns fel var du den första jag började följa!

Svar: Åh vad roligt att höra! :) ja bloggandet kommer alltid vara ett speciellt kapitel av mitt liv :)
Maria

2016-01-20 @ 15:36:31
Postat av: anna

Jätte tråkigt att inte kunna följa din blogg men jag förstår dig. För mig blir bloggen numer nästan ett tvång än lust, vilket ju int ekängs bra. Vem vet du kanske startar upp en ny blogg i framtiden. Skickar en kram på kramens dag

Svar: Ja precis kanske längtar jag tillbaka till bloggandet i framtiden men det blir nog aldrig igen så som det varit :)
Maria

Postat av: Ereeka

Det har varit kul att följa din blogg. Kul att du väljer att göra ett "ordentligt" avslut i stället för att bara sluta mitt i :)
Kram!

Svar: Tack! :) Ja jag hoppas på att jag får ordning på sammanfattningen :)
Maria

2016-01-22 @ 23:15:06
URL: http://ereeka.se
Postat av: maria :)

Förstår dig faktiskt i ditt beslut att sluta blogga, men det är sååå synd. Har läst din blogg nästan varje dag sen långt innan du flyttade till Italien. På något konstigt och märkligt sätt känns det som jag känner dig, fast du inte har en aning om vem jag är! haha, så knasigt :)
Jag vill bara säga TACK för alla dessa år!
Jag önskar dig ett långt och lyckligt liv med din fina familj! :)

Svar: Åh tack snälla för dina rara ord! <3Detsamma önskar jag dig :)
Maria

2016-02-22 @ 14:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback