Update om renoveringen

Hej fina ni!
Tänkte damma av bloggen med lite renoverigsupdates. Lättare att visa här än på instagram känner jag. 
Nedervåningen är så gott som klar nu, lite småfix kvar bara. Övervåningen har Sami börjat med, nästa stora förändring är vårt sovrum där väggarna ska målas och taket bytas. 
 
Men här kommer före och efterbilder på vårt kök (köket är ännu inte helt klart så ni får fler bilder först då). Men en jämförelse med hur illa det såg ut när vi flyttade in... Samt renoveringen av min klädkammare!
 
När vi flyttade in hade vi kyl och frys från 70-talet, luckor som inte gick att stänga ordentligt och hyllor vars färg bleknat med tiden. Det var allt dags för en förändring! Sami bytte golv i köket som jag nu inser inte kom med på bilderna. Men det är ljus parkett som vi har bytt till i nästan hela huset. Vi köpte ny side-by-side kyl och frys och bredvid dem har vi skåp med ugn och mikro över varandra för en mer ergonomisk höjd. Den här sidan är inte klar ännu så bilder får ni först då. Bilderna ovan är mittemot kylen. Vi hade först tänkt vita luckor men föll för de gråa. Hela köket är från Ikea förutom diskmaskinen. Älskar de dolda lådorna som är inbyggda. Där vi bland annat har kryddor och bestick. Älskar även att äntligen ha induktionshäll. Man bränner inte fast något och vattnet kokar så mycket snabbare än på vanlig spis. Underbart!
 
I gamla huset fanns det knappt någon plats för garderober alls, vårt sovrum var väldigt litet. Så när vi flyttade och jag fick en egen klädkammare (Sami kommer få en stor garderobsvägg i vårt sovrum istället) kände jag att jag verkligen ville gå all in för det. Så väggen flyttades så att klädkammaren skulle bli större (vårt sovrum blev något mindre men det rummet är fortfarande stort). Garderoben köptes också från Ikea. Mittemot står en till garderob fast med spegeldörrar. Så där står jag nöjt varje kväll och provar morgondagens outfits! Mitt lilla himmelrike. Så glad och tacksam över att jag har en så fantastisk sambo som i tre månader nu kämpat med vårt hus. Fått det att bli ett underbart hem att bo i. Mycket kvar att göra, mycket är gjort. Jag älskar vårt hus!

Kommentarer
Postat av: Jenniey Love

Det blir ju super fint. kramiz<3

Svar: tack så mycket :)
Maria

Postat av: Cissi

Vad fint ni gör det :)

Svar: tack snälla!
Maria

2016-05-26 @ 14:35:04
URL: http://cissileandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback