Från supermysigt till skitjobbigt

Hade jättetrevligt inne i stan med mina fina blondiner. Vi satt på uteserveringen vid Humlan och drack gott vin. Vädret var verkligen jättehärligt! Varmt och skönt, så det var mycket folk ute på stan. Efter någon timme gick vi till Friday's för en drink innan hemgång. Jag åkte med Sarah till Täby där våra grabbar väntade. Kahléen sov men Liam var fortfarande vaken trots att klockan var 22, han brukar somna vid 20. Så han var väldigt trött och blir då alltid extra mammig. Så jag fick inte släppa ner honom! Då blev han jätteledsen. och Sarah som han annars alltid avgudar fick knappt hålla i honom. Bättre lycka nästa gång.
 
Vi åkte hem direkt eftersom Sami skulle jobba idag. Tror ni inte att det var totalt stopp på motorvägen? Vi förstod inte hur det kunde vara det den tiden på dygnet. Det var köer pga vägarbeten. I vanliga fall tar det 40 minuter att komma hem, men det tog 2 (!) timmar. Stackars Sami somnade inte förrän halv ett. Så han var nog trött imorse. Liam somnade i bilen men vaknade när vi lyfte ut honom. Han blev gnällig, vilket inte var så konstigt. Men sen börade helvetet. Han kunde inte somna för att vi förstört hans rutiner. Han vände och vred på sig. Jag gick ut i vardagsrummet och kollade animerat med honom. Det får honom alltid att somna dagtid. Men det hjälpte inte. Han somnade först 02 i mina armar helt utmattad. Så jag är minst lika trött som Sami idag. Imorse vid 08 kom två killar som ska byta vår fläkt i köket. Då hade vi varit vakna sedan 06.30. Man kan inte direkt säga att jag kände av den där extra halvtimmen sömn...
 
Nu är vi hemma hos mamma. Eftersom det blir väldigt dammigt när de byter fläkt och ventilationen ska också fixas så vi är hos mamma istället. Känns bättre. Förhoppningsvis kan mamma jobba halvdag och komma och joina oss om några timmar. Nu måste jag springa efter Liam. Det finns mycket att riva ner här hos mormor.

Kommentarer
Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

Nejmen, välkommen till min värld nattetid ;) Hoppas Liam kommer tillbaka till sina gamla rutiner redan ikväll, det är inte kul att inte få sova.

Postat av: anna

fy vad jobbigt:( det är sånt som är så tråkigt om man ska umgås med vänner på kvällen eller hitta på något för barnens rutiner ruckas och dom blir ju på så dåligt humör

2012-08-16 @ 10:28:41
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Anonym

Så tråkigt om han är så känslig med rutiner.
Tänker på när ni ska utomlands, ska ni lägga honom kl 8 prick då?

Oftast sitter man lite i poolbaren och kollar underhållning, den börjar ju efteråt :)
Lycka till!

Svar: Han kommer nog läggas samma tider, bara att han får vällingen i vagnen då :)Klart vi kommer kolla på underhållningen, är ju min syster som står för den :D
Maria

2012-08-16 @ 14:14:47
Postat av: Fotograf MissJeni

Åh hoppas ni får en bättre natt inatt!

2012-08-16 @ 16:14:39
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: Jenny - mammaliv i Nashville

Det där med att "förstöra rutiner" börjar bli känsligt här också.. Man får alltid betala lite när man är ute senare & gör något kul.
KRAM till er. Hoppas ni får vila hos mormor!

2012-08-16 @ 16:19:31
URL: http://jennybenny.se
Postat av: Sofia

Jag tycker det är dags för bloppis snart igen :)

Svar: För barn eller vuxna? Borde kunna ordna båda snart :) Dags att rensa!
Maria

2012-08-16 @ 23:04:53
Postat av: Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Jennie - Kreativitet, Mode & Personligt ♥

Fin blogg du har :)

2012-08-29 @ 10:01:56
URL: http://thisismydestiiny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback