Liam 9 månader

Idag blir vår skatt 9 månader. När jag ser honom bredvid nyfödda blir jag alltid så förvånad över hur stor han ser ut. Han är ju också bara en liten bebis. Eller? För varje dag som går blir han mer och mer ett självständigt litet barn med stark vilja.
 
Liam kryper nu med en jäkla fart. Han ställer sig upp mot allt, går längst möbler och står även kortare stunder utan stöd. Idag stod han ganska länge och gungade på stället innan han tillslut satte sig ner. Börjar bli väldigt stadig vår pojke och jag tror att han kommer vara ganska tidig med att gå.
 
Liam sover mellan 20.00 - 06.00. Han sover en gång om dagen, oftast från 11 - 14.
 
Han tycker fortfarande om all mat. Nu har han mer tålamod vid matbordet igen och äter hela portioner utan att behöva distraheras med något. Han får både burkmat och min egen mat, men oftast är det min mat. Till frukost får han gröt och till kvällsmål välling. Sen i mellanmål får han oftast bröd med leverpastej och en banan. Men ibland annat, som igår fick han yoghurt med bär. Det var populärt!
 
Liam använder ljud mer än pratar än så länge. Men kan säga mamma, pappa, nej, där (däh) och Theo (Eo).
 
Han älskar att härmas. Han klappar händerna och gör man indianljud mot sin egen mun gör han det på sig själv. Säger man ett ljud gör han detsamma. Han kan även göra klick-ljud med tungan. Han tycker om att pussas, helst med sin egen spegelbild.
 
Liam väger nu 8400g och har storlek 74 i kläder. Längd vet jag inte, vi ska till BVC först när han är tio månader för läkarkontroll. Då kommer han vägas och mätas. Jag vägde bara här hemma så det kan hända att det inte stämmer helt. Tror att han väger lite mer.
 
Vår älskade skatt har en jäkla energi och ett gott humör. Även om han börjat visa tendeser på en stark vilja. Som när han inte är nöjd med något slår han handen i bordet. Svårt att bli arg på honom då för han ser så jäkla söt ut när han gör det.
 
Ettårsdagen närmar sig med en jäkla fart. Försöker njuta av det första året med Liam så mycket jag bara kan. För snart är det slut. Då börjar nya äventyr.

Kommentarer
Postat av: Mli

Hihi, han är så söt! Tycker det är lite kul att din kompis dotter heter Melina för övrigt, då min kompis också har en (prick 6 månader gammal) dotter vid namn Melina. Det är ju inget jättevanligt namn direkt :)

Svar: Ja lite komiskt :) Inte alls så vanligt namn längre
Maria

2012-08-06 @ 11:21:36
Postat av: anna

Du får mycket att göra sen när han börjar att gå och tror att han kommer att bli lång kille

Svar: Haha ja verkligen! Jo han blir nog lång som sin pappa :)
Maria

2012-08-06 @ 12:41:42
Postat av: anna

han är så fin lille Liam:) Ja tänk vad det går fort. När jag läste din blogg när vi var gravida så kändes det som en evighet tills jag fick barn efter att du hade fått Liam men det skiljer ju bara en månad

Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

åh duktiga Liam du kan så mycket!! Grattis på 9 månaders dagen.
Han ser verkligen inte ut som någon bebis längre, utan som en litet barn ;)

2012-08-06 @ 14:01:39
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Anna

åh, söta!! Pussa honom från mig!

2012-08-06 @ 14:15:48
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: Lovisa Lindström

Underbara bilder! Så himla söt - å du är duktig med kameran! :)

Svar: Tack så mycket! :)
Maria

2012-08-06 @ 14:40:49
URL: http://alovisa.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ

Så stor han blivit :D

2012-08-06 @ 17:59:25
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Fotograf MissJeni

Åh lilla Liam, vad fort tiden går! Det ska bli så himla roligt att fota honom i höst :D

2012-08-06 @ 20:00:34
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: patricia

Hej, jag har en fråga vad för saker köpte ni innan Liam föddes? hur mkt ni förberedde osv. Tacksam för svar, för jag har nämligen ingen aning och jag vill gärna ha lite planering.

Kram

Svar: Vi köpte lite kläder i storlek 50, för det brukar man inte få. Sen mot slutet av graviditeten ordnade vi vagn, skötbord och spjälsäng. Vi förberedde ganska mycket. Jag tror inte på att det är ett dåligt omen. När barnet kommer vill man bara njuta de första veckorna, och inte börja ordna i hemmet. Har ni saker som behöver renoveras är det smart att få tag i det innan barnet kommer. Lycka till :)
Maria

2012-08-06 @ 20:19:31
URL: http://sunnysunglasses.blogg.se
Postat av: Amanda -- mamma till Viggo

Stoooooora pojken!

2012-08-06 @ 22:45:40
URL: http://amzie.blogg.se
Postat av: ♡ Mirre - Min vardag i foto

Sicken sötis =D

2012-08-07 @ 12:14:07
URL: http://myflowergirl.blogg.se
Postat av: Felicia - mamma till Liam

Fina killen! De börjar bli så stora nu, våra små.. Tiden från att de föddes har gått sjukt mycket snabbare än tiden man fick vänta på dem tycker jag :}

2012-08-08 @ 10:17:02
URL: http://sachiko.se
Postat av: nikita

vilket underbart inlägg ! Jag förstår vad du menar med att tiden går fort, jag har ju läst din blogg väldigt länge nu och jag kan typ inte ens själv fatta att det är 9 månader sedan jag läste inlägget om när du åkte till bb. Din blogg är skit bra !

Svar: tack så mycket! :) ja det känns som nyss, samtidigt som jag knappt minns tiden innan vi fick Liam :)
Maria

2012-08-11 @ 17:10:34
Postat av: patricia

Okej,tack så hemskt mkt för svaret, hjälpte. :) kram

2012-08-15 @ 14:40:16
URL: http://sunnysunglasses.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback