Svar på frågor del 3

Här kommer svaren på resten av era frågor
 
Hur går det med boken du skrev på?
Inte bra alls tyvärr. Har som vanligt istället en ny idé på en bok. Men vet inte när/om jag kommer få tid att börja skriva på den.
 
Får känslan av att du  "övar" en del med Liam på diverse grejer, stämmer det eller är de bara som de känns?
Nej vi övar inte på grejer. Det är inte som att vi stressar fram hans utveckling. Han lär sig saker i sin egen takt. Däremot tycker han om att leka och då blir det som att man övar i leken. Som när han försöker ta ett steg mot mig eller vill använda mig som stöd. Men det är alltid på hans villkor.
 
Hur känns det nu när Liam börjar bli "stor"? Är det lättare/roligare/jobbigare/tråkigare än när han var bara någon månad?
Det har alltid varit roligt att ha Liam. Ibörjan räckte det med att titta på honom så var man nöjd i flera timmar. Jag njuter hela tiden av att vara mamma. Kommer jag förhoppningvis alltid att göra. Klart att det är tuffare nu. Man har inte lika mycket egentid längre. Det gäller att hålla koll på sin lilla virvelvind. Man har garanterat aldrig tråkigt.
 
Är Ditt och Samis förhållande starkare nu än innan Ni fick Liam?
Ja det tycker jag. Ens relation prövas på många sätt när man blir förälder. Antingen går det åt skogen, eller så blir man starkare tillsammans.
 
Hur ofta kan bara Du och Sami hitta på saker tillsammans eller bara ha tid för att mysa? Tack för en väldigt bra blogg! :))
Vi har tid för varandra varje kväll när Liam gått och lagt sig. Så umgås vi tillsammans med Liam när Sami slutat jobba. Vissa kvällar gör jag mitt och Sami sitt. För även om man behöver tid tillsammans behöver man även tid med sig själv, det får man inte glömma. Helger hittar vi alltid på roliga saker. Tack för dina snälla ord!
 
Är du orolig inför resan till Rhodos, för Liams del?
Jag var det först, när jag trodde att vi skulle ta taxi från flygplatsen. De kör som galningar. Tur nog är det bestämt att Anna och Herman ska hämta oss från flygplatsen. Sen är det bara en halvtimmes körning därifrån.
Lite orolig för flygningen, men det ska nog gå bra.
 
Skulle du kunna tänka dig att åka utomlands någon mer stans?
Absolut! Vill till Paris och New York. Sen ska förhoppningsvis hela familjen hälsa på Anna på Gran Canaria nästa år.
 
Innan man skaffar barn, vad borde man verkligen fundera över?
Att det är något man verkligen vill. Att man har en god ekonomi, det underlättar så mycket. Även att man har en bra relation med sin partner. Man ska aldrig tänka "kanske ett barn kan rädda vår relation". För det brukar snarare ha motsatt effekt. Då är det barnet som får lida.
 
Ska din kille vara pappaledig något?
Ja han är pappaledig hela januari, sen nästa sommar.
 
Vad är det bästa med att vara mammaledig? (Förutom att du får spendera tiden med din gulleplutt)
Alla underbara mammor jag träffat. Kunna sitta och fika hela dagarna och prata om livet utan att oroa sig över att man inte hinner. Man hinner med allt!
 
Använder du dina väskor ofta?
Nej det blir nästan bara skötväskan. Sen har jag min leoväska från Mango till jobbet och de mindre väskorna brukar jag ha när jag går ut. Sen har jag en träningsväska från Nike.
 
Om inte donken vad skulle du jobba med då?
Jag kan väll svara på vad jag funderar på att jobba med i framtiden. Det är antingen på försäkringsbolag eller inom bank. Vi får se.
 
Vill du förlova dig?
Jag vill förlova mig när vi kan gifta oss inom ett år efter det.
 
Favorit skoaffär?
Bianco gillar jag. Annars köper jag mest mina skor billigt genom Members.
 
Läser du modebloggar?
Nej inte längre. Eller jag brukar kolla in på lisaplace.devote.se.
 
Vad använder ni för barnvagn till Liam? Några bra tips på vagnmodeller som är lättkörda, och bra priser? :)
En crescent diva från 2010. Crescent är billiga och lätta att köra. De är inte så tunga. Just våran har jag varit nöjd med men låset krånglar. Sen sittdelens tre lägen brukar ibland låsa sig så att man får stå och kämpa. Då bjuder jag på en del svordomar haha. Gillar Brios vagnar. De är fina. Gillar inte Emmaljunga. De ser så jäkla tunga ut och är förbannat stora.
 
Tack för era frågor!

Kommentarer
Postat av: Carolina

Åh, du är som jag :)
Jag vill också förlova mig först när det är allvar och man vill gifta sig. Jag ger det dock 1,5 år ;)
Tycker att innebörden av förlovning är så pass viktig för mig och det känns tråkigt att så många "förstör" det genom att bara förlova sig "för att" efter några månader tillsammans, utan tanke på att gifta sig.

Postat av: Anonym

Svar: hihi nä då är jag allt med och firar :) träff med hela släkten då?

2012-08-19 @ 17:05:46
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: patricia

Hej, såg att en av dina frågor i detta inlägg var om barnvagnar så här kommer en till :)

När köpte/beställde ni eran barvagn till Liam?
Vilken vecka var du i?

Kram

Svar: Vi fick den billigt av min farbror :) Jag var runt vecka 30 då. Ska man köpa vagn får man vara ute i god tid eftersom många har lång leveranstid.
Maria

2012-08-19 @ 19:18:20
URL: http://sunnysunglasses.blogg.se
Postat av: Jennie

Jag har haft både brio och emmaljunga (samt andra märken oxå) men det är inte som du tror! Brios väger mer och är klumpigare att fälla ihop! (måste ta bort liggdelen t.ex) medans emmaljunga väger bara 13kg och smidig att fälla ihop. Och med brios sittdel och fälla ner är så krångligt placerad medans emmaljungas är lättplacerad..:) (pratar om de vanligaste brio och emmaljunga sen är det såklart olika med vissa modeller)

Svar: Okej! Men så är det ju så att alla tycker olika :) Och får olika upplevelser. Jag har vänner som älskar sina briovagnar, och andra som sålt emmaljunga för att de varit för jobbiga.
Maria

2012-08-19 @ 19:44:01
Postat av: Elin

Det finns mindre modeller av Emmaljunga också ;)

Svar: Ja det är klart jag syftade på de klassiska :)
Maria

2012-08-28 @ 15:22:38
Postat av: Hanna - nybliven fru

Oj, nu blev jag nyfiken. Varför förlovning endast om ni kan gifta er inom ett år? Är det pga. de "traditionella reglerna"? :)

2012-08-30 @ 20:12:14
URL: http://hannablog.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback