Svar på frågor

Bild en läsare skickade till mig, så fin!
 
Det blir nog en kort bloggpaus under helgen. För vi har så mycket inplanerat. Idag ska jag hem till My med Emelie från jobbet för att hälsa på hennes månadsgamla bebis. Ikväll är det grillning hos mamma. Imorgon ska vi till Skansen och på söndag ska vi eventuellt på middag hos Samis pappa.
Ska försöka fota en massa i helgen så jag kan bjuda på lite fina bilder sen!
 
Tänkte passa på att svara på några av era frågor från frågestunden. Hinner inte svara på alla nu.
 
Vilket är det bästa sommarminnet du har?
Svårt! Jag älskade somrarna på landet i Finland när jag var liten. Sen alla utlandsresor. Svårt att säga vilket minne som är allra bäst.
 
Är ni sugna på syskon till Liam i framtiden eller känner ni er just nu nöjda med
ett barn? :)
Ja i framtiden vill vi ha fler barn men just nu njuter vi av Liam
 
Funderar du någonsin på att studera ibland, vad i så fall?
Mamma tjatar om att jag borde sadla om till fondförvaltare. Bra pengar! And me like money...
Men jag är ändå mer sugen på att plugga ett år till bankrådgivare. Det är den utbildning jag har från gymnasiet.
 
Hur trivs du med mammalivet? Är det som du förväntade dig? Bättre/sämre?
Jag trivs hur bra som helst! Älskar livet som mamma. Det är mycket bättre än jag hade förväntat mig. Alla pratar om hur jobbigt det är, men mesta dels är dagarna fulla med kärlek. Sen får man testa sitt tålamod mer än en gång, men det är såå värt det.
 
Hur många barn vill du ha?
Två eller tre
 
När vill du ha nästa barn?
När Liam är mellan 2 - 3 år
 
Vill berömma dig för en mysig blogg! Jag är gravid i vecka 37 har BF den 28 augusti. Jag undrar vad du hade med dig i din BB väska och om du kan ge några tips på vad som du anser är ett måste? =) Och växte du in i mamma rollen direkt när du fått Liam eller det tog ett tag? Ha en fortsatt bra dag!
Tack för dina snälla ord! Spännande med BF snart :) Jag hade med mig lite kläder till Liam. Sen självklart kameran och lite smått och gott, som choklad. Snuttefilt kan vara mysigt för barnet, gärna en som doftar som föräldrarna. Blöjor behövs inte, det brukar de ha på sjukhus. Sen brukar man få med sig startpaket hem som innehåller lite blöjor samt rabatter på blöjor. För mig var det självklart att vara mamma så fort jag fick honom på bröstet. Kände aldrig någon rädsla. Mammainstinkt.
 
Var någonstans bor ni, vilken stadsdel?
Stockholm, Haninge
 
Vad har du för tv-serier?
Massor! Jag och Sami hade en period när vi kollade serier hela tiden. Det var så vi fick tiden att gå när jag var gravid. Vänner, House, Grey's Anatomy, So little time, Huset fullt, Glee, Gilmore Girls och One tree hill.
 
Hur många säsonger?
Vänner: Alla House: 5 Grey's: 2 So little time: 3 Huset fullt: 2 (Går det att få tag på fler i Sverige?) Glee: 2 Gilmore Girls: 4 One tree hill: 6 eller 7
 
Vad har du för favoritböcker?
Twilightserien (på engelska! man ska inte missa Stephenies fina sett att skriva. Översättare misshandlar texter) Även Sophie Kinsella skriver underbara böcker.
 
Några favoritbutiker?
H&M och Jollyroom är nog där jag handlar mest just nu.
 
Kan du inte ta lite kort hemma hos er så man får se hur ni har det
Jo det är tanken, men vi är inte klara med allt ännu. Så mycket jobb med denna lägenhet!
 
Svarar på fler frågor när jag har tid!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag ska bli fondmäklare :) Har läst 3,5 år och ska nu läsa en masterutbildning i finansiering/riskhantering, ska bli jätte kul :) Det är dock ingen ide att läsa ett år och bli bankrådgivare, ingen bank vill anställa en för det är för dåligt utbildning tyvärr :( Dom kräver att man minst har pluggat i 3 år...

Svar: Stämmer inte, flera av mina vänner har gått den utbildningen. Är KY utbildning och 9 av 10 får jobb inom bank, som rådgivare eller i kassan, direkt efter.
Maria

2012-08-11 @ 09:53:59
Postat av: Sara Ekman

Kul att läsa :)

Postat av: Johanna

Ja men kassajobb är inte direkt välbetalt...max 21 000 kr...

Svar: Jag syftade mer på fast inkomst. Än att tjäna extrema pengar. Sen är vi två som försörjer ;)
Maria

2012-08-20 @ 06:40:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback