Ensamma hemma

Vilken dag! Inget gym pga snökaos. Kan inte ta pulka eller vagn på promenaden för att det är för djup snö.

Sen ringer Sami och berättar att han måste till Malmö för jobb. Eftersom han måste ha med sig en massa saker får han ta bilen istället för flyg (flesta flygen var ändå inställda). Så han kör just nu i snökaos och kommer inte vara framme förrän mellan 21 - 22. Då ska han sätta igång och jobba. Hans arbetsdag började förresten redan halv fem imorse pga en leverans. Så han lär vara helt slutkörd ikväll och kommer då få sova på något hotell för att sedan köra direkt till jobbet imorgon.

När jag fick veta detta ringde jag direkt till mamma. Kände att jag inte orkade vara själv hela dagen. Nog för att jag gillar Liam och Theo's sällskap men det är inte samma sak som en vuxens.

Men mamma är fast i stan. Inga bussar eller tåg går. Hon har försökt komma hem sedan 14.00. Såg på fb att hon och Harry nu går från stan. De tänker gå hela vägen hem. Kommer ta flera timmar! Speciellt i det här jäkla vädret.

Så jag kommer få vara själv ikväll och tänker gå och lägga mig vid åtta samtidigt som Liam. Försöker trösta mig med att jag i alla fall inte är fast i snökaoset som många andra. Skulle inte vilja vara i mammas eller Samis sits.

Bilden är förresten på vårt förråd. Får glömma pulkan till Liam även på kvällsrundan med Theo.


Kommentarer
Postat av: LORISSA LOVEBOMB

helt oerhört! Stormar det fortfarande eller går det att gå ut och skotta? :)

Postat av: Sara Ekman

Inte kul när det blir sådant kaos av snön! :/

2012-12-05 @ 18:17:34
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Anna

hahahhaha herregud!!!!

Julstämning? ;)

2012-12-05 @ 18:22:34
URL: http://annakanna.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kan du inte skotta fram dörren?

Svar: Har ingen snöskyffel. Och det hade inte varit så lätt att göra med barn på armen :p
Maria

2012-12-05 @ 19:32:51
URL: http://ferraribil.blogg.se
Postat av: Fatima

Ojj, du har haft en händelsefull dag idag :) Jag gillar din blogg förresten :)

Svar: Tack! Vad kul :)
Maria

2012-12-05 @ 19:40:36
URL: http://mrmrswho.blogg.se
Postat av: Emelie

Så där ser en vanlig dag ut i norrland :) tråkigt att ni fått mer snö än oss! Här på vintrarna gäller det att ha fyrhjulsdrift å snöslunga! Då klarar man sig :) hoppas ni slipper mer snö nu och att vi får resten! :)

Svar: Haha ja vi är ju inte vana vid så här mycket snö :p
Maria

2012-12-05 @ 23:51:47
URL: http://emeliebystrom.blogg.se
Postat av: Anonym

förra året var det ganska tomt på snö men de två åren innan var väldigt kalla och mycket snö, så tycker nog sthlm stad borde vara förberedda på det, men det är jobbigt att fastna och inte kunna ta sig dit man vill.

Svar: Jo fast hur förbereder man sig på så mycket snö som kom igår? De började ploga direkt men hann ändå inte. Ena stunden var det normalt med snö, i nästa var det extrema mängder.
Maria

2012-12-06 @ 10:17:14
Postat av: Denise - gravid i v 33

Hud vad snö ni fått :) här är det faktiskt ganska lagom! Men jobbigt som gravid och pulsa fram i all snö:)

2012-12-08 @ 22:12:18
URL: http://danajs.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback