Sista dagarna av mammaledigheten

Morgonen började med strömavbrott. Så jag tände ljus och undrade varför jag inte gör det oftare. Supermysigt! Speciellt nu när det är så mörkt ute. Så ljusen står fortfarande tända fast att strömmen är tillbaka.
 
När Liam har ätit lunch vid 11 börjar vi åka mot Dalarna till pappas landställe. Det är när Liam vill sova, så sover han förhoppningsvis större delen av resan. Han blir lätt uttråkad i bilen och det är en lång bit att åka.
 
Vi kommer vara där till på tisdag för på onsdag börjar jag jobba igen. Tre dagar stängning (16 - 01) innan jag börjar på mitt vanliga schema då jag kommer gå 07 - 16 och 08 - 17. Jag gissar att mina blogginlägg nästan kommer försvinna helt eftersom jag kommer vilja umgås med Liam när jag inte jobbar. Är ledig 6 vardagar i månaden och då har jag tid för bloggen! Men gissar att de flesta av er redan slutat läsa vid det laget. Så kanske är det bäst med ett ordentligt hejdå istället för en blogg som nästan aldrig uppdateras? Men jag vet att jag kommer vilja blogga i framtiden, om Liam får syskon. Även för att kunna lägga upp bilder när vi är på semester som det är roligt att titta tillbaka på. Har faktiskt bloggat dagligen i över 6 år. Det finns så himla mycket dokumenterat och det är så roligt att kolla tillbaka. Så att lägga ner bloggen känns sorgligt. Jag är kluven. Vi får helt enkelt se hur det blir. Tidsinställer i alla fall ett inlägg imorgon för att önska er ett gott nytt år! ♥

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Jag förstår precis vad du menar. När man börjar jobba kommer inte tiden alltid att räcka till men neeej sluta inte blogga!

Postat av: Fröken M

Du får göra som mig - slänga in snabba inlägg via mobilen ;) kram och gott nytt år !

2012-12-30 @ 09:54:19
URL: http://frokenmela.se
Postat av: Sara

Så fina ljus! Ser så mysigt ut. Och angående bloggen så gör du ju självklart helt som du vill själv. Har man själv ingen motivation så är det ju inget roligt. Att bara uppdatera för andra vill det känns ju inte helt okej. Du ska vilja.

Ha en bra dag och Gott nytt år!!

2012-12-30 @ 10:35:32
URL: http://didrikssonensdilemma.blogspot.com
Postat av: Emilia

åh vad tråkigt om du kommer sluta blogga! Samtidigt förstår jag att du inte prioriterar bloggen lika mycket när du jobbar och vill vara med din söta Liam så mycket som möjligt. :)

2012-12-30 @ 10:37:56
Postat av: Ida Björnfot

Ååh, vore sjukt tråkigt om du slutade blogga. :( Kommer sakna er. (vilket lät väldigt creepy med tanke på att vi aldrig pratat o ni inte vet vem jag är) Förstår dig, men usch va tomt det skulle bli i bloggvärlden! :( Puss och kram på er alla!

Svar: Tack för din snälla kommentar! :) Kommer fortsätta blogga ibland
Maria

2012-12-30 @ 10:38:03
URL: http://bbloggar.blogg.se
Postat av: Caroline G

Nej, du får inte sluta blogga.
Även om du inte skriver ofta så är det ändå intressant att läsa dom gånger du har tid att skriva.
Så ta inte bort bloggen :)

2012-12-30 @ 11:30:28
URL: http://carolinegjendahl.blogg.se
Postat av: moabjjorklund

Jag kommer ALDRIG sluta läsa din blogg, oavsett hur lite eller mycket du bloggar! :)

Svar: Tack snälla du! :)
Maria

2012-12-30 @ 11:58:21
URL: http://moabjjorklund.blogg.se
Postat av: Sandra

Du ska självklart göra vad som känns bäst för dig, men det vore väldigt tråkigt om du slutar blogga. Jag kommer i alla fall fortsätta följa dig hur få inlägg du än skriver ;-). Men följ ditt hjärta! Kram

2012-12-30 @ 12:29:45
URL: http://glagla.blogg.se
Postat av: Hanna i norrland, gravid i v35.

Även om jag förstår dig, så kommer jag sakna din blogg :) Har läst den sen jag började läsa bloggar typ 2oo7 ;)
Men du kommer hänga kvar på Instagram va? :)

Svar: Länge det! :) och vad roligt att du är gravid! :) ja instagram kommer jag försöka uppdatera ganska flitigt :) och bloggen ibland
Maria

2012-12-30 @ 14:16:48
Postat av: Anonym

Neej! sluta inte blogga jag har läst din blogg dagligen (ibland flera gånger per dag) och den är så bra. Liam är ju bedårande! Kommer du använda instangram?


Svar: Tack! Ja instagram lär jag fortsätta med :) går så mycket fortare att uppdatera den.
Maria

2012-12-30 @ 15:34:23
Postat av: anna

Förstår vad du menar. Jag hinner aldrig blogga. Då jag kunde blogga som mest var när jag var gravid

2012-12-30 @ 19:18:28
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Isabell - mamma till Embla och bebben i magen

Åh, jag vill inte att du ska sluta blogga! Men jag förstår dig, tiden blir mindre och den lilla tid du har vill du lägga på Liam och din familj.

2012-12-30 @ 21:23:36
URL: http://annaisabells.blogg.se
Postat av: Malin - Mamma till Isabell och Felize

Jag hoppas verkligen att du fortsätter blogga Maria, det är så kul att få följa er i vardagen samt se Liam växa så det knakar =) Visst har jag dig på Facebook men en blogg är en blogg, jag har ju följt dig i många många år nu! Hur som önskar jag dig lycka till på jobbet och så önskar jag dig och familjen ett GOTT NYTT ÅR! Kram

Svar: Tack fina du! Jag lär fortsätta blogga, men inte lika ofta :)
Maria

2012-12-30 @ 21:39:56
Postat av: Lottiz fotograferande fyrabarnsmamma

Så är det ju jobb tar ju en hel del tid och den tid som finns över vill man ju lägga på sin familj. Jag har ingen aning om hur det blir för mig när jag börjar jobba sen, det lär märkas. Önskar dig ett Gott nytt år.

2012-12-30 @ 21:55:58
URL: http://lottizdays.blogg.se
Postat av: MissJeni

Nä inte ska du lägga ner bloggen heller, det vore alldeles för tråkigt.

2012-12-30 @ 21:56:11
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: Karin

Jag kommer fortsätta läsa din blogg.
Jag kan ärligt säga att jag inte läser din blogg varje dag, ibland dröjer det veckor mellan besöken. Men det beror inte på att det inte är intressant, jag är sån. jag har perioder när jag gör saker och sen perioder där jag inte hinner allt jag vill. Men sen kan jag sitta och läsa i timmar för att läsa igenom allt jag har missat! ;)
Jag kommer sakna dig om du slutar skriva! Det gör inget om du inte uppdaterar varje dag, eller ens varje vecka.

Svar: Vad snäll du är! Som det känns nu kommer jag fortsätta men inte lika ofta :)
Maria

2012-12-30 @ 23:07:10
Postat av: Emma

Hej Maria!
Jag förstår dig precis och givetvis ska du ägna den fritid du har över åt Liam och Sami. Men jag vill ändå berätta att jag fick en stor klump i magen nör jag läste att du eventuellt ska sluta blogga helt! Gud va sorgligt. När jag känner mig ledsen och nere så går jag in på din blogg och det råder så härlig och fin stämning här så att jag blir på gott humör igen. Din blogg är lätt bloggvärldens bästa och mysigaste. Och intressantaste! Jag hoppas verkligen att det kommer något inlägg då och då även i framtiden. Gott Nytt År till dig och familjen önskar en trogen läsare från Skåne.

Svar: Nämen åh vad snäll du är! Tack så jättemycket :) Jag tycker också att det känns tråkigt att sluta blogga. Så kommer nog fortsätta! Men inte uppdatera lika ofta som innan
Maria

2012-12-30 @ 23:10:48
Postat av: Erika

Det vore väldigt tråkigt om du slutade helt, men det är förståeligt att du inte hinner lika mycket längre! De läsare du har kvar är de trogna som är intresserade av att följa din vardag, fastän det inte handlar om kläder eller Italien längre :)

Svar: Tack för din snälla kommentar! Jag hoppas att kunna uppdatera bloggen några gånger i veckan i alla fall :)
Maria

2012-12-30 @ 23:39:08
Postat av: Hanna i norrland, gravid i v36.

Jajjamensan har hängt med i din blogg ett tag ;)
Ja det är fantastiskt att vara gravid. Försökte ju så länge och sen köpte vi hund, tänkte på annat och två veckor senare blev jag gravid ;) Helt otroligt.
Kul att du kommer blogga lite iaf ;)
Kraamar!

Svar: Oftast är det ju så! När man "gett upp" så blir man gravid :) Tror att man inte ska försöka för mycket. Naturen föredrar att låta det hända på egen hand :)
Maria

2013-01-02 @ 13:46:35
Postat av: sofia

Förstår din tvekan! Började själv jobba i november och det har verkligen inte blivit mycket bloggande eller läsande av bloggar sen dess! Jag försöker ändå några ggr i veckan och jag har en del trogna läsare som hänger kvar ;).
Jag hoppas att du orkar skriva någon gång i veckan iaf! Lovar att gå in och kika någon gång då och då och hoppas att det kommit in något inlägg :). Lycka till på jobbet! Kram

2013-01-04 @ 19:37:29
URL: http://www.sofialb.blogg.se
Postat av: niffin

Andas ut lite av dina svar; att du inte helt ger upp bloggen.♥ Det skulle bli ett stort hål i bloggosfären om du slutade helt.;) (Sanslöst vad tiden går.. 6 år?! =O

2013-01-09 @ 02:02:52
URL: http://enmenettlejon.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback