Mitt 2011 - oktober


Gå in i den här kategorin om ni vill läsa sammanfattningen om de tidigare månaderna.

Så var vi framme vid oktober. Min sista gravidmånad trodde jag, då bebis var planerad till första november.
Jag var säker på att det skulle bli en oktoberbebis. Dels för alla sammandragningar och förvärkar pga mitt stressiga jobb. Men också för att många i min släkt fått barn före bf. Jag själv kom sex dagar tidigare och är mammas förstfödda. Men det skulle visa sig att Liam var mer envis än så. Klart han ville ha en egen födelsedagsmånad! Då Sami fyller år i oktober och jag i december.

Jag la upp jämförelsebilder på magen. En bild från sommaren och en från oktober, magen hade allt vuxit!

Morgonen den 9e oktober såg jag en stor genomskinlig fläck i sängen. Antog genast att det var vattnet. Blev att åka in för kontroll och en jobbig vaginal undersökning. Om vattnet hade gått var svårt att avgöra, då kroppen efter det återhämtat sig. Så det fanns ingen anledning att sätta igång mig, var tre veckor innan bf och bättre att låta lillpojken stanna i magen.

Undersökningen visade att jag hade en infektion i kroppen och jag fick sjukskrivas från jobbet. Äntligen fick jag vila! Som jag längtat. Annars hade jag fortsatt jobba till och med tjugonde oktober. Bara elva dagar innan bf, helt sjukt. Men ville inte ta ut föräldrapenning för tidigt.

Min chef gav mig en jättefin body från Lundmyr och önskade mig lycka till. Hon har verkligen varit som en stöttande vän under hela graviditeten, finns ingen bättre chef.

Vad jag gjorde under min lediga tid? Jag åt. McDonalds, Tacobar och Pizza Hut fick besök av mig.
Hann även med en fika med Sarah och hennes dotter Kahléen som hunnit bli sju veckor. Hon var nästan mer otålig än mig, hon ville diskutera förlossningar! Jag längtade också, förstås. Det var så nära och man visste inte när det skulle starta. Jag var helt säker på att det skulle starta nattetid, vilket det också gjorde.

Jag och Sami bjöd över våra föräldrar för en kräftskiva. Supermysigt och framför allt gott.
Jeni tog otroligt fina gravidbilder på mig, även några på mig och Sami. De finaste bilderna vi har på oss.

Jag shoppade skor och bra tv-serier, Tiffany kom över på besök till Theo's stora glädje.

Sen det bästa med månaden, jag och Sami firade ett år tillsammans. Han överraskade mig med god mat, tända ljus och rosenblad i hela lägenheten. Älskade Sami, jag var alldeles skakig i kroppen den kvällen. Samma dag fyllde han 21 vilket vi firade på dagen.

Och det var oktober!

Kommentarer
Postat av: Vicki

underbara bilder :) Hehe, ja, böcker med många sidor är toppen :) sophie kinsellas skulle mycket väl kunna vara några tusen sidor längre ;) älskar hennes böcker, den perfekta avkopplingen :)

Postat av: Mickan (Gravid v. 29)

Härlig sammanfattning och fina bilder. :)

2012-01-12 @ 14:09:24
URL: http://angel-like.com
Postat av: Michelle - med en prins i magen <3

Jaa de är så mysigt att fixa och dona :)

2012-01-12 @ 14:33:27
URL: http://hannahmiichelle.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Det är även mina personliga favoriter på gravidbilder under 2011, jag är tokigt nöjd med dom!! :)

2012-01-12 @ 14:34:21
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Fotograf MissJeni

Nä morgongåva bilder ska man ju behålla för sig själv och sin partner ;)

2012-01-12 @ 14:40:08
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: BEXOLLILA.

ja min outfitt idag var lite mysig!

2012-01-12 @ 15:05:34
URL: http://bexollila.blogg.se/
Postat av: johanna

supergott:)

2012-01-12 @ 15:36:25
URL: http://lizajhnajnsn.blogg.se/
Postat av: Liw

vilken härlig mage! =)

2012-01-12 @ 20:28:12
URL: http://finalyan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback