Cubus-kärring (ja faktiskt)
*SVAR:* gör det! den är sjuuukt bra :D
Jobbigt med sånt där :/ Själv har jag också stött på ett och annat.. Men man kan väl inte förvänta sig att alla ska vara trevliga heller, dålig dag kanske !
sv: Tack så mycket :)
Ja det ska bli kul även om jag inte är ett stort fan haha :)
Ha en fortsatt bra dag!
Det är så himla tråkigt när människor som absolut inte kan service jobbar med det. Det förstör hela upplevelsen för kunden.
nä shit vad dåligt. hon skulle ju vart trevlig och bytat den direkt...suck ibland undrar man vad det är för folk dom anställer
Fy va tråkigt, fattar att du blev irriterad, inte roligt med förstörd väska och dåligt bemötande!
Åh, jag förstår verkligen att du blev arg! Och vilken dålig människa som står och skyller på dig i butiken. Om det ändå hade gått någon dag, men nu hade det bara gått någon minut. Suck för sånna människor i serviceyrket.
Vad härligt att ni åker till Rhodos om tre veckor. Vi åker till Kreta om två :) Det ska bli så himlans härligt. Och vet du... klänningen du har på dig tänkte jag köpa fast i vitt till att ha just på stranden, men jag hängde tillbaka den. Ångrar mig lite nu, hihi.
härlig kundservice
Jag har ett Cubuskvitto här, där det står såhär längst ner: "Bytesrätt och öppet köp på badkläder, underkläder, kosmetikvaror och smycken gäller endast vid plomberad eller obruten förpackning".
Så, på så sätt hade ju inte kassörskan rätt, för den var ju faktiskt öppen och det står ju klart och tydligt att bytesrätt bara gäller vid obruten förpackning. MEN du hade faktiskt inte öppnat den och den var helt ny.. Så egentligen hade ju båda rätt på sina sätt.
Känns lite hårt att kalla henne för "kärringen" bara kan jag tycka.
bra att du stod på dig!!!
kram Åsa
Hoppas du haft en bra dag, hihi godnatt!! :D
Blä. Kunden har alltid rätt.
Jobbar också i butik. Det är inte värt att ta diskussion. Det är bara att låta kunden byta!
Kunden har alltid rätt! :
riktigt kul! Han är så otroligt bra!:)
Det är så trist med dålig servicepersonal. Skönt att du fick byta!
Bra att du stod på dig! Finns inget värre än dålig service :S
Förstår precis hur du menar! & förtår att du blev väldigt irriterad på henne då hon använde helt fel ton. Dock så vet jag hur det fungerar att jobba som försäljare då jag har gjort det & de är verkligen inte lätt.. Grundregeln är "Kunden har alltid rätt" tyvärr får man väl kanske tillägga. För åtminstone 30 % av gångerna en kund kommer fram & klagar eller så, så är det oftast kunden själv som missupfattat/läst fel etc.. & när man sedan ska förklara de för kunden så blir det hus i helvetet & jag som försäljare är en stor bitch. Yes, så är de tydligen! Jag försökte då alltid att hålla humöret uppe och vara snäll tillbaka & precis som försäljaren i detta sammanhang gå & fråga en kollega eller så för att få det mer att bli platt. oftast håller kollegan med än själv, men man kommer överens om att låta de bli på kundens refräng för att bara få slut på allt. Säger inte att det alltid är så men i vissa av fallen är de så. Vissa kunder är stora jävla miffon, inge snack!!!! därför försöker även jag själv vara riktigt glad och trevlig när jag handlar av andra.
I detta fall skulle du givetvis ha tillbaka en ny. Men tycker att din inställning är helt åt helvete fel faktiskt & men tanke på att du faktiskt jobbar inom ett service yrke så måste du ju ha förståelse för försäljaren med, kan jag tycka? Tycker inte om glåporden kärring och annat. Vet hur det känns när man själv är den "kärringen", så tycker det är ganska onödigt skrivet :/
Nu slipper du ju henne med tanke på att du aldrig mer ska handla där, de är ju suuuuper :-)
De förändrade ju så klart hela situationen! Det finns ju dem som är som 13 fast de egentligen är 30-50 år... det är helt sjukt.
Menade inte att ha attityd i de jag skrev till dig, vill bara förklara då de är hemskt när man väldigt ofta som försäljare blir missuppfattad av kunden. Och då får man höra att man är både de ena och de andra. Men försäljaren i ditt fall tillhör ju en helt annan kategori. Hon borde förmodligen byta jobb!!
Men ojdå, vilken tur att du fick byta i alla fall och som du säger, att om den är förseglad så ska den ju inte kunna läcka och kleta sådär. Så det måste ha varit fel på den eller att något lossnat
Hoppas att allt är bra annars. känns som länge sedan du var in hos mig, samt jag varit dålig på att kommentera jag med =(
Vet precis vem du menar, skulle aldrig sätta min fot där inne
säger bara fel man på fel plats!!
Jobbar sj i butik o skulle aldrig bemöta en kund på det viset!! Kan man inte handskas memänniskor ska man då inte ha ett servic yrke!!
Bra gjort av dig att stå på dig!!
kram
Cubus är nog lite dåliga varstans. Här i Karlskrona står butiksbiträdena mest och pratar med varandra och suckar om det blir så att dem måste öppna två kassor. De säger inte ens hej till kunderna utan är helt upptagna med att skvallra med varandra. Har inte bara hänt en gång direkt... Nej till Cubus!
De kan ju faktiskt vara så att du själv råkat komma åt förseglingen eller att den stötis bort i väskan?
Och alla kan ju faktiskt göra fel!
jag har oxå stött på otrevlig personal där inne... tråkigt att det ska behöva va så! :( bra att du stod på dig!
Jag har då bara blivit bemött av trevlig personal, i städer runt om i sverige. så som Borås, E-tuna, V.ås å Uppsala.