Nu växer vi som vi ska!

Hemma från BVC! Lilleman och hund har fått mat och jag har fått kaffe, så alla är glada.
Insåg att jag dagtid inte har något inplanerat varken torsdag eller fredag. Blir uttråkad om jag bara går hemma. Så försökte komma på någon jag kunde träffa. Men nästan alla mina mammavänner är på resande fot. Det märks att det är juli!
 
Men hur som, det gick jättebra på BVC. Fick tråkiga nyheter bara, min BVC sköterska ska sluta så till hösten får vi en ny. Jag som tycker så himla mycket om Victoria! Men förhoppningsvis är nästa lika bra.
Liam väger nu 8300g och är 70,5cm lång. Så ligger fortfarande en bit under medelkurvan på vikten, men hans egen kurva ser mycket bättre ut nu och det är det enda som är viktigt. Längdmässigt ligger han precis på medel.
 
Nu har jag en lägenhet att dammsuga. Sedan Liam började krypa ser jag till att dammsuga varannan dag. Så han inte stoppar i sig en massa skit.

Kommentarer
Postat av: Lilla Angelicas ♥

Det är bra att han växer efter sin egen kurva :) Har ser ju ut att må bra så det är ju huvudsaken :)

Svar: Ja precis, så länge de mår bra är det ingen fara :)
Maria

Postat av: Jennica - ung mamma

men vad skönt! :)

2012-07-04 @ 13:18:52
URL: http://mammajennica.blogg.se
Postat av: Nathalie - Mamma till Melina

Vad skönt att du tycker hans kurva visar bra igen. Men glöm inte att han ska följa sin egen kurva, strunta i medelkurvan! =)
Jag håller med om dammsugningen, här kör vi nästan varje dag! Jösses vad damm den här lgh skapar =)

2012-07-04 @ 14:39:47
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: E

Sägs ju dock att lite skit bara är bra för immunförsvaret ;) Fast iofs, eran voffsing kan ju dra in lite mer än vad man önskar kanske..

Svar: Haha ja och så som han suger på allt han hittar så räcker det nog där. Behöver inte ha en smutsig lägenhet också :p
Maria

2012-07-04 @ 16:06:02
Postat av: Jennifer

viktigast att han stämmer in på sin kurva :) tack för vagn tipset förresten, de ska jag framföra till min kusin, hihi.
Dem har vart inne på en Brio eller en bugaboo vagn :)

Svar: Då rekommenderar jag Brio :) Buggan har en hel del bra också men de är så jäkla dyra
Maria

2012-07-04 @ 16:38:20
Postat av: Felicia - mamma till Liam

Duktiga killen! Som du säger, huvudsaken är att han följer sin egen kurva. Och ja, dammsuga dammsuga dammsuga - känns inte som om man gör annat ibland.. haha!

2012-07-04 @ 21:56:03
URL: http://sachiko.se
Postat av: Hanna Karlsson

Vad skönt att han börjar växa bättre. :-)

2012-07-06 @ 07:45:21
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Ida - mamma till Nova <3

Jag är precis likadan, jag vill göra saker hela tiden! :) de mår både jag och Nova bäst av :)

Kul att de gick bra på BVC, och det är som du säger. Huvudsaken är att han följer sin kurva :)
Kram

2012-07-06 @ 08:22:35
URL: http://idacarlgren.blogg.se
Postat av: Emma - Mamma till två

Härligt att han följer sin kurva nu :)

2012-07-06 @ 10:47:23
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback