Uppvaknandet och kampen

Jag har börjat läsa väldigt mycket igen. När Liam sover middag och på kvällstid. Tycker att det är så avkopplande. Gillar att variera böckerna, från kärleksromaner till fantasy till skräck. Nyss läste jag deckaren "Vecka 36" av Sofie Sarenbrant. Handlar om en höggravid kvinna som försvinner spårlöst och några dagar senare hittar de en annan höggravid kvinna mördad. Men de kan inte finna barnet som borde ha funnits i magen. Bitvis riktigt otäck bok, speciellt för oss föräldrar.
 
Nu läser jag något mildare, även om Vampire Diaries bjuder på en del obehaglig läsning också. Fast det här är första gången jag faktiskt föredrar filmversionen, eller i det här fallet serien, framför böckerna. För Elena är både fjortisaktig och egenkär i böckerna och Stefan är lite småmesig och Damon alldeles för ond. Men handlingen gillar jag i alla fall.
 
Så nu har jag hunnit spendera ett helt blogginlägg till böcker. Dags för morgonlek med min lilla skatt! Efter en promenad med Theo.

Kommentarer
Postat av: Fanny

"Vecka 36" låter ju jätte hemsk! :S Skulle nog inte vågat läsa den då jag var gravid. Just nu håller jag på att läsa "Jag kommer sen..." av Eva Wiklund. Det är en dokumentärroman som handlar om branden i Göteborg 1998 där 63 ungdomar dog. Den är verkligen sorglig men samtidigt otroligt bra så jag rekommenderar att läsa den :)

Svar: Åh jag har så svårt för att läsa verkliga händelser! De gör mig så ledsen.Jag köpte vecka 36 när jag själv var höggravid. Är glad att jag inte läste den förrän nu :p
Maria

2012-07-25 @ 09:34:46
Postat av: Anna

Om du gillade vecka 36 måste du ju läsa fortsättningen.
Gjorde en stooor beställning av böcker igår då jag går på semester nästa fredag. =)

Postat av: LIENE

Tack:D

Gillar serien. Vet inte så mycket om boken för jag hann orka läsa bara en tredjedel av första boken.

2012-07-25 @ 10:59:22
URL: http://lienes.blogg.se
Postat av: Rebecca

Vart köpte du den boken? :) skulle också vilja läsa den. Vet att det finns uppföljare etc.. är V.36 den första?

Svar: Ja det är den första :) Tror det bara finns två än så länge, vad jag vet. Tvåan heter istället för dig. Borde gå att köpa på adlibris.com. Då är det fraktfritt också :)
Maria

2012-07-25 @ 11:11:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback