Utvecklas varje dag

Liam lär sig något nytt varje dag nu. Han utvecklas i en rasande fart och det är svårt att hänga med. Han lyckas göra än livrädd mer än en gång om dagen också. Som när han hittade fjärrkontrollen, pillade ut batterierna, och stoppade i munnen. Då är det tur att man har superreflexer och är snabb att få ut batterierna innan han hinner svälja. Eller när han tröttnar på att stå upp och kastar sig bakåt. Då gäller det att vara beredd. Fast nu har han äntligen börjat lära sig att sätta sig ner på rumpan när han inte vill stå upp längre.
 
Som jag skrev tidigare så dammsuger jag lägenheten varrannan dag nu när han börjat krypa. Trots att jag är väldigt nogrann så kan jag missa något dammkorn. Liam måste ha någon superkraft för han kryper genast fram till det korn jag missat och börjar pilla. Han lägger märke till allt.
 
Det är inte en lugn stund när mitt hjärta är vaken. Han vill leka med leksaker, gå efter möbler och springa efter Theo i gåstolen. Han har så mycket energi och så mycket glädje i sin lilla kropp. Hans kärlek till livet är smittsamt. Vad jag älskar att få spendera mitt liv tillsammans med dig!

Kommentarer
Postat av: Emma

Det är livsfarligt med bebisar, haha! Allt ska dem proväta :) när min äldst systerdotter var bebis svalde hon en skruv. Som tur va var allting lugnt med henne o hon bajsade ut den så småning om :) Skönt att han utvecklas iaf :):)

Postat av: Sara Ekman

Kan tänka mig att det är full rulle nu när han kryper och går omkring :D

2012-07-18 @ 16:23:03
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och Wilma

God kväll.Ja det går snabbt med de små sötnosarnas utveckling...Hoppas att du får en fin kväll med din fina kille och son..Vad jobbar du med sen när du ska återgå till jobb elelr studiorna..kram kram

2012-07-18 @ 18:11:26
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Felicia - mamma till Liam

Fina lilla killen! Min Liam är likadan, fast han står inte ännu! Känner att det är rätt skönt att han inte gör det än haha ;}

2012-07-18 @ 19:39:34
URL: http://sachiko.se
Postat av: anna

ja nu får man vara snabb, jäklar vad snabba dom små är;)

2012-07-18 @ 20:42:46
URL: http://heltenklaanna.blogg.se
Postat av: Jennifer

Han har blivit så stor & duktig :)

Svar: Absolut :)
Maria

2012-07-19 @ 13:27:56
Postat av: Tina - Minnas mamma

Haha, lilla pillisen! Sådär är Minna också, minsta lilla grej och så pillepillepill :)

2012-07-19 @ 15:10:19
URL: http://www.hejtina.blogg.se
Postat av: Sandra Berggren

Så roligt med alla framsteg! Nu får mamma vara med överallt o kolla, ungar hittar ALLT sånt man inte ens visste man hade :P

2012-07-19 @ 20:07:00
URL: http://treblevfem.blogspot.se
Postat av: Kattis

Damm är ju inte farligt direkt, batterier däremot :/ hoppas ni lägger fjärrkontroller osv nånstans där han inte kommer åt dom för det är inte säkert att du alltid är där med dina superreflexer ju!

2012-07-19 @ 20:49:00
Postat av: Kattis

Oj mitt förra inlägg var inte menat som kritik eller sånt, jag blev bara rädd när jag läste om batterierna och var tvungen att påminna om faran.. jag är säker på att du redan vet hur farligt det är men en påminnelse kan väl inte skada!!

Svar: Självklart ser vi till så att han inte kommer åt saker han inte ska ha, men olyckor händer, tyvärr. Man kan råka ställa den på en plats där man tror att han inte når den. Men man lär sig av sina misstag :) Att han ens kunde få upp luckan och komma åt batterierna trodde vi inte heller.
Maria

2012-07-19 @ 20:50:04
Postat av: Fotograf MissJeni

Åh vad det måste vara roligt att se hans utveckling sådär. Förstår att man inte riktigt kan vända ryggen ifrån ens i två sekunder, men han ger ju så mycket kärlek :D

2012-07-21 @ 15:20:15
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: Emma - Mamma till två

Det är härligt när det är fart men som du skriver så är han inne i en period när man som mamma lever med hjärtat i halsgropen större delen av den vakna tiden... :S

2012-08-07 @ 20:18:51
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback