1 års vaccin och träning med PT

Igår var vi på BVC för 1 års vaccin. Vi vägde och mätte också. Liam väger nu 9400g och är 75,5cm lång. Så liten kille men han följer sin egen kurva jättefint.
 
När vi tog sprutorna började han gråta men slutade så fort det var över. Så det gick väldigt bra. Var nog jag som hade det jobbigast. Han har sovit jättebra inatt och har inte haft någon feber. Idag är han sig själv så han verkar inte ha påverkats alls av vaccinet, skönt!
 
Klockan 11.00 har jag möte med en personlig tränare på Sats. Vi ska sätta upp ett 8 veckors träningsschema till mig och sen ska vi boka in tre PT-träningar. Detta är något Sats erbjuder till nya medlemmar. Värt 2000 kronor så det ville jag inte missa. Kommer be om extra träning för knät eftersom det hoppade ur led för ett år sedan. Nu vill jag bli stark i lederna så att det aldrig händer igen.

Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Kul med PT :)

Postat av: anna

oj vad roligt med ett riktigt träningsschema...härligt då är du klar för beach 2013 sen då;)
Stackars lille Liam men det är ju bättre med ett litet stick som gör ont en liten stund än att inte vara vaccinerad

2012-11-13 @ 09:29:36
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Malin - Mamma till Isabell och Felize

Känns bra att Liam väger lite mycket och är lika lång som min dotter på 2 år och 2 månader...

Svar: Jasså är hon så liten? Liam är ju liten för sin ålder.
Maria

2012-11-13 @ 09:44:48
Postat av: Malin - Mamma till Isabell och Felize

Tycker han låter normal för att vara 1 år? Har BVC påpekat. Jo Felize är liten för att vara 2 år, hon är även rejält efter i utvecklingen och är som en 1 åring enligt både sjukgymnast och logoped =/ Känns sådär! Men vi utreder henne, ser om det kan finnas något som orsakar att hon är sen och är så liten.

Svar: Liam är normallång men viktmässigt är han en bit under medel. Inget som är farligt eftersom han följer sin egen kurva. Jag var också liten som bebis så det har han nog fått från mig.
Okej vad jobbigt! Kanske får hon snart fart med utvecklingen :)
Maria

2012-11-14 @ 09:23:29
Postat av: Emma - mamma till två

Huvudsaken är ju att de följer sin egna kurva :)
Kul att få ett hjälp av en PT med träningen :)

2012-11-16 @ 16:41:31
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback