Plugga till körkort

Jag la upp den här bilden på instagram (Maryswe) och frågade om jag var den enda som tycker att körkortsteori är roligt. För det tycker jag verkligen! Jag är ingen bilnörd som kan alla märken. Men av någon anledning finner jag regler i trafiken intressant. Kanske för att jag tycker att allt är så logiskt. Så då sätter det sig snabbare än om man skulle behöva förstå hur de egentligen tänker. Visade sig att jag inte är den enda som tycker att det är roligt med teori. Vilket förvånade mig eftersom jag innan bara hört folk som pluggar till körkort gnälla.
 
Igår övningskörde jag med mamma. Första gången på flera år så jag var väldigt nervös. Tur att hon och Harry har en bil med automat. Så jag blev lugn efter bara några minuter i trafiken. Vi kommer köra med den några gånger till innan vi byter till våran bil. Jag ska ta vanligt körkort men så här i början lockar tanken på att endast köra automat. Men så fort jag får in körvarnan igen kommer jag gilla växelspaken. Det gjorde jag i alla fall sist jag övningskörde. Jäklar vad jag var tuffare då! Tyckte att jag var bäst i världen. Nu ser jag allt som kan gå åt skogen. Skulle behöva lite av mitt tonårsmod.
 
Jag hoppas på att köra upp i början på nästa år. Jag kommer inte skriva i bloggen när jag ska göra teorin och uppkörningen. För då blir jag bara ännu mer nervös. Jag kommer istället skriva när jag fått mitt körkort. Så ni vet. Nu sover Liam så jag ska lägga mig och läsa teoriboken en stund.

Kommentarer
Postat av: Anna

Detta fixar du perfekt

Postat av: Mandy & River - I väntan på liten nr2.

Satsar också på att hinna ta ett körkort nu snart :)

2012-10-02 @ 13:18:08
URL: http://mandyyss.blogg.se/
Postat av: Sofia

Tyckte också det var roligt att plugga till körkort just för att de var logiskt och man fick en chans att lära sig något om bilen med :)

Svar: Ja precis det är det som gör det kul :)
Maria

2012-10-02 @ 17:28:13
URL: http://gummibollen.blogg.se
Postat av: Sandra på Ön

Vad duktig du är, jag borde verkligen också ta tag i det där :)

2012-10-03 @ 09:26:53
URL: http://sandra-vardagen.blogspot.com
Postat av: Annika

Lycka till med körkortet! Jag tycker som du att det var roligt med teori även om det är just mycket och lära sig!
Tog körkortet i februari och det är nog det bäst jag gjort! Älskar att köra bil!

Mysig blogg!

Svar: Förstår det! Längtar tills jag har körkortet :)
Maria

2012-10-03 @ 11:31:32
URL: http://www.lyckligmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback