10 månaders kontroll


Jag är så stolt över min fina vän som tog körkortet igår! Både teori och uppkörning klarade hon på första försöket. Nu är det min tur. Fast jag ligger lite efter. Har precis fått övningskörningstillstånd eller vad det kallas. Den 18e september ska jag gå handledarutbildningen. Kommer ta lektioner på körskola och köra med mamma. Börjar i alla fall inte från noll, övningskörde för några år sedan. Men sen rann det ut i sanden när jag flyttade till Italien. Dags att ta tag i det igen!
 
Idag ska jag och Liam till BVC. Två månader sedan vi var där sist så är nyfiken på hur lång han blivit och vad han väger. Så blir det läkarkontroll också eftersom han är 10 månader. Egentligen hade vi tänkt gå till öppna förskolan efteråt. Men jag har blivit dunderförkyld. Ligger precis under feber så när vi kommer hem blir det att lägga sig på soffan under en filt med en kopp te. Förhoppningsvis har Liam inget emot att leka lite själv idag.

Kommentarer
Postat av: Från Finland

Är de så i Sverige, att man inte tar körkort genast man blir 18? Det gör man iallafall oftast i Finland.
Tänkte, då jag läst om så många från Sverige som tar körkort senare.
Undrade bara. :)

Svar: Det finns de som vill ta körkort direkt, men det är många som inte prioriterar det direkt :)I alla fall här i storstan, tror att i de mindre städerna så tar många körkort så fort det går
Maria

2012-09-06 @ 08:07:09
Postat av: Rebecca

Usch samma här, halsen river och jag är förkyld. Aldrig roligt att vara sjuk. Krya på dig!
Och hoppas allt går bra med Liam idag

Svar: Tack så mycket! Krya på dig du med :)
Maria


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback