Liam 10 månader


Tänk att min lilla, lilla pojke snart blir 1 år. Börjar bli dags att planera hans allra första kalas!
Det gick bra på BVC. Är en liten, energisk och glad pojke vi har. Väger 8888g och är 72,5cm lång.
Läkarkontrollen gick också bra. Höll på att bli tokig på läkaren bara. Inte haft honom förut och han envisades med att säga "hur mår tjejen?". När jag hela tiden tydligt svarade HAN mår bra. Ni skulle se läkarens min när han tog bort blöjan och fann en liten snopp. Borde ha dragit fram kameran.
 
Hur som. Liams utveckling! Även om han inte växer så det knakar så utvecklas han i en rasande fart.
Han har börjat gå, som ni kan se i två inlägg ner. Liam vinkar när man säger hejdå, klappar händerna när man ber honom att klappa eller säger att han är duktig. Han klappar även händerna när han hör musik. Står och studsar på stället, vilket enligt Liam betyder att dansa. Han har lärt sig att göra high five något han tycker är väldigt roligt. Han kan bygga med klossar, vilket han helst gör hela tiden. Han försöker att ställa sig upp utan stöd men har inte fått till det riktigt ännu.
 
Den här månaden har han lärt sig att säga va, tack, titta och hej. Jag tror även att han sa hejdå häromdagen. Men är osäker, så får vänta och se om han säger det igen. Allra mest säger han nej. Om han inte förstår vad jag säger så säger han "va", Det blir många "va" om dagen.
 
Han har storlek 74 i kläder men jag har börjat köpa storlek 80. Han sover fortfarande hela nätterna. Vaknar mellan 06 - 07. Sen sover han 2 - 3 timmar på dagen. Äter gör han lika bra som alltid. Han verkar aldrig bli mätt.
 
Liam är nästan alltid på bra humör. Han är min energikälla och jag älskar honom mer än livet. Jag förstår inte hur jag kunde leva så länge utan honom vid min sida. Liam och Sami är de bästa jag har. Jag är så gott som jämt på bra humör, och det är tack vare er.

Kommentarer
Postat av: anna

fina Liam:) Vad duktig han är. Knäpp läkare, jobbigt när dom inte lyssnar, han borde ,väl ha fattat på namnet

Postat av: Sofia

Oj herrejäklar vad han lär sig snabbt! Snabb liten kille det där!
Meja kan hasa sig runt på rumpan o säga Mamma typ ;). Hon har ställt sig upp en gång och då var nog hon lika chockad som jag ;).
Haha man börjar ju undra om hon är lite efter när man ser Liam. Men det kommer väl. Är skönt att det inte går såå snabbt, så är hon en bebis ett litet tag till ;).

2012-09-06 @ 10:49:24
URL: http://sofialb.blogg.se
Postat av: rebecka - Mamma till tindra

Åh duktiga liam! så stor han har blivit. Måste ta och ses med busarna igen snart :)

btw börjat blogga igen nu hehe, kunde inte hålla mig längre :)

2012-09-06 @ 11:38:12
URL: http://rebeckash.blogg.se
Postat av: boo

Roligt att läsa om Liams utveckling. Det händer så mycket, speciellt första året. Min ljuvel blir 2 och jag förvånas iofs nästan varje dag. Jösses :)
Spelar väl ingen roll om han tror det är en flicka. alla tror att M är en pojk, struntar faktiskt i det. de får väl bli paffa när de hör hennes namn, om de ens fattar då haha

Svar: Ja det känns som att han lär sig något nytt varje dag :)Haha nää det är inte hela världen. Men ändå irriterande och lite småkonstigt. Eftersom han läser Liams journal innan jag kommer in i rummet :p
Maria

2012-09-06 @ 12:13:32
Postat av: Amanda -- mamma till Viggo

Hahaha, vilken galen vikt! 8888g! Haha :)
Viggo vägde 10365 g när han var 10 månader och 73,6 cm lång. Knubbis! :)

2012-09-06 @ 14:46:34
URL: http://amzie.blogg.se
Postat av: Jessica

Hej Maria! Vilka härliga bilder, vad snabbt de blir stora! :)

Tänkte bara höra om du fått mitt mail? Undrade om du ville göra ett nytt försök med me&i-träff under hösten?

Kram!

2012-09-06 @ 15:58:43
URL: http://www.jjessica.webblogg.se
Postat av: Hanna Karlsson

Duktig han är som kan gå. :-)

2012-09-07 @ 18:03:56
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: nikita

haha knasig läkare.. :s Men gud Liam börjar bli en stor kille nu och han lär sig snabbt. Jätte kul att du berätta om hans utveckling ! :)

Svar: Kul att du tycker det! :)
Maria

2012-09-08 @ 12:11:59
Postat av: Fotograf MissJeni

Åh det ska bli så roligt att få träffa honom igen i november och fota ett-års porträtt :D

Svar: Ja så kul! :)
Maria

2012-09-09 @ 15:19:16
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: ACIRES - Fotograf i Skåne

Stora killen! Tiden går så fort så det är ju inte sant!

2012-09-10 @ 21:13:44
URL: http://justababy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback