Liam, Melina & Emil


Godmorgon på er! Vet ni vad? Idag känner jag mig utvilad. För två dagar sedan ändrade jag Liams matvanor så att han får en ordentlig måltid senare på kvällen, och mellanmålet tidigare. Det verkar ha hjälpt. För igår väckte han mig klockan 06, vilket kändes som sovmorgon eftersom han hela förra veckan väckte mig vid femtiden. Imorse sov vi enda till klockan 07. Det var sååå skönt! Så det är en glad mamma som vaknat idag.
 
Igår var en bra dag. Liam fick busa med Melina och Emil och jag åt god fruktsallad tillsammans med Isabelle och Nathalie. Vi pratade mycket jobb, bostäder och föräldraskap. Det är alltid härligt att byta erfarenheter och tankar om framtiden. Snart är mammaledigheten över och bara det är lite skrämmande. Ens barn är så trygg det första året. Förskolan gör honom eller henne så mycket mer utsatt. Jag hoppas verkligen att Liam ska trivas och att barnen han går med är snälla. Och att han är snäll mot dem!
 
Var på handledarutbildning igår också så snart kan jag och mamma komma igång med min körning. Så ska jag ta några körlektioner på körskola också. Hoppas på att ha körkortet till våren. Skulle kunna köra upp i december om jag följer min "plan". Men då kan det vara halka och snö och jag är inte så sugen på att göra min uppkörning när det är dåligt väder. Sen kan det vara bra att inte stressa fram körkortet, låta teorin och körningen sitta ordentligt. Så kanske man kan få körkortet på första försöket. Det skulle vara trevligt.
 
På kvällen åkte jag hem till mamma så såg vi xfactor tillsammans. Sami kom hem vid 22 så då gick vi och la oss direkt. Den här kvällen blir han borta också så får sakna min älskling lika mycket idag.

Kommentarer
Postat av: nita

Kan säga att om du kör upp under vintern så har du en fördel jämfört med de som tar körkort på våren, sommaren eller hösten.
Jag körde upp i December och det var ganska skönt. Kunde köra lite långsammare för att inte riskera halka och man är ju ändå nervös då man kör upp, kan skylla på att man är lite rädd för halka. Så får du vana vid att köra på vintern också.
Känner många som tog körkort på sommaren eller hösten som inte vågar köra på vintern. :o Bara du känner dig säker på körningen så är det bara att köra upp i vinter. Jag håller tummarna för dig, det här klarar du! :D

Svar: Ja jag har också tänkt på det. Det är ju kortare kötider på vintern också. Får känna hur jag känner när jag kommit igång och börjar bli taggad för uppkörning. Just nu skrämmer det livet ur mig, haha! Tack för dina snälla peppord :)
Maria

Postat av: jonna mamma till Wilja

Vad skönt de går bra !!! =) Sömn är så viktigt !

2012-09-19 @ 09:15:17
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

gud så skönt, minns när det var så där med Elias - ju mer mätt och nöjd unge på kvällen desto längre sov han. tyvärr har det förändrats här =/

2012-09-19 @ 10:38:45
URL: http://ninnzan.se/
Postat av: anna

vad skönt att han sover längre. man blir ju tokig om man inte får sova....jag håller på att bli tokig:P

2012-09-19 @ 12:56:02
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: MissJeni

Håller med Nita ovan. Om du har möjlighet att göra uppkörningen på vintern, gör det. jag körde upp under december och det var en stor fördel tyckte jag. Man är automatiskt mer försiktig och det uppskattar förarna att man tänker på att väder och vind påverkar hastigheten. Och att ha vana att köra på vintern är också bra, annars blir det lätt att man inte vill köra på vintern även efter man tagit körkort bara för att man inte vet hur det är.

Det är faktiskt inte alls så mycket svårare, bilen har ju vinterdäck, du har någon bredvid dig som kan "ta över" om det skulle behövas. och du har en anledning att vara mer försiktig. Go for it! :D

2012-09-19 @ 20:19:16
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: zaida

jätte fina bilder!

2012-09-19 @ 20:37:47
URL: http://zaida.devote.se/
Postat av: Isabell - mamma till Embla

Jag gjorde min första uppkörning ett par dagar innan julafton och det hade kommit världens snökaos på natten så det var knappt plogat nånstans. Självklart så kuggade jag så jag tror du gör rätt i att vänta lite allafall :)

2012-09-20 @ 21:37:29
URL: http://annaisabells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback