Lunch på Åhlens

Kom nyss hem från stan. Sitter och myser med Theo i soffan, Liam leker i sin lilla lekhörna. Han verkar tycka att det är skönt att slippa vagnen. Vilket man kan förstå. Det här med fika och shopping i stan är inte riktigt hans grej längre. För mycket åka vagn.
 
Jag kollade vinterskor till Liam på Åhlens som mamma ville sponsra. Ringde för att rådgöra med henne. Liam har så små fötter och eftersom han redan går behöver han stadiga skor för utomhuslek. Så det fanns inte så många alternativ och de enda jag gillade var ganska dyra. Så ringde och kollade med henne och hon sa att hon kunde komma dit. Hon jobbar nämligen fem minuter från Åhlens och hade 20% rabatt på valfri vara. Så nu har Liam riktigt fina vinterskor som ni ska få se senare. Han fick även en maracas och en vintermössa. Så han kan vara nöjd.
 
Mamma åt lunch med oss. Hon var glad över att få träffa Jenna. Mamma och Jennas mamma är nämligen bra vänner. Det var så jag och Jenna lärde känna varandra. Vi bodde på samma gata när vi var små. Jag är glad att vi hållt kontakten. Har alltid trevligt med Jenna och båda hennes döttrar är så söta. Nästa gång vi ses lär bli hemma hos henne och då hoppas jag på att få träffa Ariana också.
 
Nu försöker Liam riva ner min dator. Så det är dags att stänga ner här. Vi hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Eleni

Hihi, ja visst kändes det spännande med föräldrarmöte. Men nu har man gjort det också för första gången :)

Låter som ni haft en jättemysig dag. Tänk att Liam har så små fötter, gulligt. Här hemma har det alltid varit tvärtom. En storfotade liten dam, hihi.

Postat av: MissJeni

Såg trevligt ut :D

2012-09-20 @ 17:08:27
URL: http://jeni.blogg.se
Postat av: anna

skönt att vinterskorna är inköpta, jag behöver köpa till joey oxå. Vilken mysig dag ni har haft. Vad fin den lilla jackan i leopard var, jätte söt

2012-09-20 @ 17:38:16
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: jonna mamma till Wilja

vad mys!! tack snälla :)) gott med rejäla skor !!

2012-09-20 @ 19:51:11
URL: http://blogg.mama.nu/jonnahansson
Postat av: Nathalie

Åh vad snällt av mamsen att sponsra. Vinterkläder är onekligen dyrt att köpa. Själv kan jag inte bestämma mig för overall...Just nu sitter jag med både en polarn och didrikson och nu vet jag inte om jag ska behålla någon av dem. Trodde aldrig jag skulle ha svårt att bestämma mig för overall! haha

2012-09-20 @ 21:15:35
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Frida - mamma till Filippa

Vilka härliga bilder! Vilken snäll mamma du har. Åhléns har mycket fint!

2012-09-20 @ 22:52:08
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: Ninni - Vimsiga mamman

ååh skor är svårt. jag har tvärt emot en grabb med stooora fötter... får alltid kolla på för stora skor. Han behöver dessutom vara med på plats när vi kikar på skor, kan liksom inte bara ta en storlek och vara nöjd. han har nämligen stora vader också, så om ja tar ett par skor som är 1 storlek för stor gentemot ålder så kommer aldrig foten ned, måste köra 2-3 storlekar större så att foten kommer ända ner i. vilket sedan resulterar i för stora skor när dem väl är på.. svårt för honom ju =(

2012-09-21 @ 07:44:49
URL: http://ninnzan.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback