14 månader

Idag blir vår lilla galning 14 månader. Utvecklas gör han i en rasande fart. Nu tar han sig upp på stolar, vardagsrumsbord, i soffan och klättrar in i skohyllan. Efter att ha sorterat om alla skor förstås...
 
Han har lärt sig att säga "ja" och svarar alltid ja oavsett vilken fråga man ställer. (Förutom om jag ber om en puss, då svarar han "neje." Vid de sällsynta fall han faktiskt bjuder på en puss har han lärt sig att stänga munnen (istället för att gapa stort) och även börjat göra puss-ljud. När han får något att äta ber jag honom att sitta ner och då sätter han sig ner och äter upp sin smörgås eller pepparkaka eller vad det nu kan vara.
 
Det känns konstigt att inte vara mammaledig. Men lyxigt att alltid finna båda mina favoritkillar hemma. Nästa månad är det inskolning på förskolan och det kan gå hur som helst. Antingen kommer Liam bara vinka hejdå och springa in och leka, eller så kommer det bli gråtkalas varje morgon. Det beror på honom.
 
Idag ska vi hem till pappa som på tisdag fyller 46 år. Blir middag och Liam lär busa med Cornelia, hon är hans idol. Imorgon är det jobb för min del. På tisdag är jag ledig, då kommer Rebecca och Sarah över med sina barn för en playdate. Sen jobbar jag igen onsdag - fredag och är ledig i helgen. Något av en mjukstart alltså, känns bra. Nu ska jag busa med lilleman. Ni får ha en fin dag!

Kommentarer
Postat av: anna

Det är mysigt att komma hem från jobbet och familjen är hemma

Postat av: nikita

Jag kommer ihåg när jag läste om din graviditet, hur allt utvecklades och när du åkte till bb... kan inte fatta att det va 14 månader sedan! Tiden går fort... ;)

Svar: Ja läskigt fort! :)
Maria

2013-01-06 @ 14:59:09
Postat av: MissJeni - mamma till Lucas ♥

Haha han passar ju bra in där i skohyllan :D Sötkillen!

2013-01-06 @ 22:09:54
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Sara - 18år och mamma

Åh, längtar tills min son ger mig en puss! Bara jag som ger honom tusen pussar om dagen nu ;)

2013-01-06 @ 23:12:28
URL: http://sbjerstedt.blogg.se
Postat av: Emma - mamma till två

Spännande med en kommande inskolning. Håller tummarna för att det ska gå bra! :)

2013-01-11 @ 13:05:14
URL: http://emmsaklemmsa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback