Tävling! Vinn nyheter från SodaStream

Jag har fått möjligheten att pröva fyra av SodaStreams Natural Flavor Essence-smaker. Är lite smått beroende av kolsyrat vatten så blev som ett barn på julafton när de dök ner i brevlådan. Päron är favoriten hittills men har inte hunnit testa alla ännu.
 
Visste ni att SodaStream fick pris som 2012 års hälsodryck? Inte fel när något är SÅ gott och samtidigt väldigt nyttigt. Vill ni också prova? Ja men därför har jag sett till att ordna en tävling till er!
 
Jag tävlar ut 5 stycken Natural Flavor Essence-smaker till en lycklig läsare. För att vara med och tävla behöver ni bara svara på frågan: Hur ser du till att dricka tillräckligt med vatten på sommaren, vilket är ditt bästa tips?
 
Tävlingen avslutas om en vecka, onsdagen den 29e maj. Jag väljer ut den som kommit med bäst tips så bara att tipsa på.
 
Har ni ingen SodaStream ännu kan jag passa på att berätta att de säljer nya SodaStream Source för bara 699 kronor. I vanliga fall kostar den 1199! Erbjudandet gäller fram till den 14e juni. Finns att köpa här tex.
 
Lycka till i tävlingen!

Kommentarer
Postat av: Cissi - mamma till 2 prinsessor

mitt bästa tips är att hälla vatten i flaskor, ½ liters som går att ha med överallt. Och att ha smaksatt vatten (släng ner hallon, gurka, melon eller liknande) redo i kylen- för det är bara att erkänna, vatten smakar inte alltid så kul!

Sen ett viktigt tips i värmen, och det är faktiskt att inte bara dricka vatten, utan ca var 3de glas ska vara annat (saft eller varför inte sodastreamat vatten med smak) annars kan det bli obalans med kroppens saltnivåer och sånt... såna knep man lär sig efter år inom äldrevården ;)

Postat av: anna

På sommaren så lägger jag stora flaskor vatten, både kolsyrat och icke kolsyrat i kylen så att de håller sig kalla och goda. Det blir då väldigt smidigt att gå och ta sig en slurk emellanåt

2013-05-22 @ 12:41:41
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Mie

Mitt tips är att alltid ha med sig vattenflaskan :) Så länge jag har vattnet i vattenflaska slinker det snabbt ner men så fort det är i ett glas så går det trögare. Så jag lyfter fram vattenflaskan :)

2013-05-22 @ 12:44:38
URL: http://skapandeform.blogg.se
Postat av: Sara Ekman

Goda smaker! :) Jag brukar alltid ha en vattenflaska med mig så jag kan dricka när jag vill, och här i Sverige är det ju enkelt att fylla på den lite varstans :)

2013-05-22 @ 13:55:51
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag ser till att ha is i frysen så varje gång jag ska dricka vatten så kan jag ta is i för att få det ännu kallare och goda, att ha is i gör att det blir en mycket lyxigare känsla sedan när man är ute ska man ha en snygg vattenflaska att dricka ur, är den snygg är det roligare att dricka och alltid se till att man har kallt vatten.

2013-05-22 @ 19:56:06
Postat av: C by Caroline ♥

Åh de där skulle jag vilja testa!

Mitt bästa tips är att fixa fram massa flaskor, stora som små. Fylla dom med vatten, vanligt eller kolsyrat med olika smaker och ställa in i kylen. Sen är det bara att ta med sig en flaska vart man än går!

Kram

2013-05-22 @ 19:58:39
URL: http://cbycaroline.blogg.se
Postat av: Monica-Mamma till Alfred

Kul tävling :) Jag brukar vara urusel på att dricka ordentligt men brukar trycka i mig mängder av vattenmelon! Och den innehåller ju nästintill bara vatten så på så sätt får jag i mig vatten. Och det är ju dessutom jättegott :)

2013-05-22 @ 20:03:57
URL: http://mookpersson.blogg.se
Postat av: Jennie & FrökenFlis

så bra att det kommit ut nyttigare smaker, det gillas! :) Tyvärr har vi ingen sodastream hemma :(

kramar

2013-05-22 @ 22:36:50
URL: http://jenniesays.blogg.se
Postat av: snie.blogg.se

mitt tips är att alltid ha en vattenflaska med sig! och om man inte gillar kranvatten så droppa i lite citron eller lime. fräscht!

2013-05-23 @ 08:57:55
URL: http://snie.blogg.se/
Postat av: Sofia

Jag har alltid med mig en flaska vatten i väskan var jag än går.
Men en sak man ska tänka på att det är inte bra att dricka för mycket vatten för då gör man också av med mycket salt och vi behöver ha en jämn nivå av salt och vatten i vår kropp.

Något som är gott att äta, suga på när man är hemma är isbitar, det både svalkar och släcker törsten. :)
Varför inte göra lite egna isglassar. :)

2013-05-23 @ 09:02:26
URL: http://sofiaemilykarlsson.blogg.se/
Postat av: Sofia Emily Karlsson

Jag har alltid med mig en flaska vatten i väskan var jag än går.
Men en sak man ska tänka på att det är inte bra att dricka för mycket vatten för då gör man också av med mycket salt och vi behöver ha en jämn nivå av salt och vatten i vår kropp.

Något som är gott att äta, suga på när man är hemma är isbitar, det både svalkar och släcker törsten. :)
Varför inte göra lite egna isglassar. :)

2013-05-23 @ 09:02:39
URL: http://sofiaemilykarlsson.blogg.se/
Postat av: Em

Det är ju det smarta med SodaStream, att man bara kan ta med en flaska från kylen när man ska någonstans vilket är det bästa alternativet (att alltid ha en flaska med sig).
Lyx vore ju att få vinna nya smaker då jag tycker att de finns nu är lite sötsliskiga!

2013-05-23 @ 14:39:14
Postat av: Mli

Mitt tips är att (naturligtvis) ha med sig en vattenflaska överallt, gärna i mindre storlek så är den enklare att bära med sig, och att sedan under hela dagen ta små klunkar OFTA. Att göra så istället för att vid enstaka tillfällen dricka massvis förhindrar även att man blir toanödig hela tiden. Bra om man är ute på ställen där man icke har tillgång till toalett... :)

2013-05-23 @ 14:45:16
Postat av: Susanne

Hejsan! Jag har alltid vatten i en mindre flaska för annars är jag dålig på att dricka. Sen har jag kallt fräsch vatten i kylen i glasflaska som jag tar ett glas ifrån lite nu och då. Eftersom jag tycker om väldigt kallt vatten brukar jag kvällen före man ska iväg till stranden frysa ner en petflaska med vatten så att det håller sig kallt i stort sett hela dagen.

2013-05-25 @ 12:17:41
Postat av: Linda-Mamma till Alfred

Åh älskar kolsyrat vatten,särskilt smaksatt! Åh inget avancerat tips men absolut det bästa är att alltid ha en välfylld sportflaska tillhands hela tiden, har jag haft nu i helgen då det har varit fruktansvärt varmt och har fått i mig den vätska som behövdes även lilleman som älskar att dricka ur sportflska..

2013-05-26 @ 19:23:26
URL: http://hummingbird.blogg.se
Postat av: Stina

Jag bär alltid med mig en halvlitersflaska med vatten. När det är sommar stoppar jag en halvfylld flaska i frysen innan går och lägger mig. På morgonen fyller jag upp resten med kallt vatten och det kommer håla sig väl kylt större del av dagen.

2013-05-27 @ 10:33:02
Postat av: Ida- Mamma till Leo

Mitt tips är att ha vattenflaska Med isbitar med tillexempel frukt i, hallon, blåbär det gör att Det blir godare att dricka och när isbiten tinat får man i sig en Fruktbit;D

2013-05-27 @ 20:58:47
URL: http://chicalinda.blogg.se
Postat av: Frida

Jag ser till att alltid ha en kall kanna vatten i kylen och går då dit självmant för att riktigt kallt vatten är det godaste jag vet på sommaren

Kram! :)

2013-05-28 @ 21:17:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback