Lekrum och talet

Jag har busat en massa med Liam idag i hans lekrum. Fick frågan i bloggen förut av en läsare som undrar om lilleman har två rum. Jag tror att jag har skrivit om det förut men kan ta det igen. Liam har ett eget rum på övervåningen. Där har han lite gosedjur, en gunghäst och garderober. Vi ska köpa lite hyllor dit och en bokhylla. Men det är inte där han leker för ett lekrum har han på nedervåningen. Där är alla hans leksaker och det är där han håller till på dagarna. Perfekt eftersom att vi nästan bara är på övervåningen när det är dags att sova. Jag hade inte tyckt om att Liam lekte själv på övervåningen nu när han är liten. Så jag är jätteglad att vi både kan ha ett sovrum och ett lekrum till honom.

Tänkte ta det här med talet också för Liam är i en så himla rolig ålder just nu. Jäklar vad han snackar! Han lär sig något nytt dagligen. Som idag började han säga giraff (iraff) när han lekte med sina duplo-giraffer. Meningarna kommer mer och mer också. "Liam vill inte sova" eller "vill ha gröt". Han ber om uppmärksamhet konstant "mamma kolla här" eller "kolla flygplan mamma". Det är så roligt och man går och undrar vad som blir nästa komiska grej han säger. Som när jag tyckte att vi skulle gå in och han svarade "snart".
 
Räkna kan han göra också, snart till tio. Ett till fem klarar han utan problem men sen blandar han med en sjua här och en nia där. Men lika stolt för det är jag.
 
Ja att vara mamma till en 2 åring är superkul! ♥

Kommentarer
Postat av: AW - Fotograf

Ja men precis, därför jag gillar de massvis ;)

Postat av: Jennah

Måste vara superspännande, snart börjar han väl blogga också! Haha :)

2014-01-07 @ 21:17:47
URL: http://kulturjennah.blogg.se
Postat av: Nathalie

Jag håller med! Älskar att de bara pratar mer och mer! Även förskolan hade märkt bara på jullovet hur mycket mer M lärt sig. Och hon älskar att sjunga, men om jag börjar sjunga tittar hon surt, håller upp handen och säger: nej mamma, tyst! 😂

2014-01-07 @ 22:02:36
URL: http://nathalier.blogg.se
Postat av: Sara Ekman

Smidigt att ha både sovrum och lekrum! :)

2014-01-07 @ 22:47:15
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: anna

Det förstår jag att du inte vill att han ska var där uppe själv och leka. Det är väl jätte bra om man kan ha ett sovrum och ett lekrum

2014-01-08 @ 07:59:01
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag kan bara hålla med dig, tvååringar är sjukt roliga att vara mamma till! :) Igår "ljög" E för mig för första gången. Men det var samtidigt bra så att vi fick ta den diskussionen. Då stod vi inne i hennes rum och så säger jag "Men nu ljög ju du". Då svarade hon, med armarna i kors, "Pecis" (precis). Höll på att dö av skratt inombords men lyckades hålla en neutral fasad :)

Ha en fin dag!

2014-01-08 @ 10:04:55
URL: http://eleldesign.blogg.se
Postat av: Tess

Åh, så söt! :) Kram

2014-01-08 @ 12:02:50
URL: http://tesswaltenburg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback