Magen vecka 21

Lite komiskt att jag bar samma tröja när jag väntade Liam i vecka 21. Var inte planerat utan något jag märkte nu!
 
Åh vad trött jag är på att ta magbilder med mobilkameran. Saknar systemkameran! Får se när jag kan lämna in den för lagning... Under midsommar får jag i alla fall låna Birgittas ena systemkamera, tur det för då kommer jag vilja fotografera mycket.
 
Hur som helst! Vecka 21 nu. På instagram finns en rolig bild från dagens försök till magbild. Liam är en riktig liten busunge helt klart. Maryswe heter jag på instagram om ni missat och är nyfikna.
 
Annars har veckan som gått varit riktigt bra rent gravidmässigt. Efter att totalt ha nått botten i slutet av förra helgen har jag nu kunnat njuta av att vara gravid igen. Mildare foglossning (tack vare speciellt bälte på jobbet) har knappt märkts av alls nu när jag har semester och tempot är lugnare. Fortfarande halsbränna men helt klart hanterbar. Har inte haft någon mer näsblod och har inte spytt även om jag mått lite illa vissa kvällar. Jag springer och kissar väldigt ofta, är lättretlig när jag kör bil, tål inte andra bilförare. Annars är humöret helt okej, det var värre när jag väntade Liam.
 
Längtar efter lillasyster gör jag varje dag. Har den senaste veckan drömt om henne två gånger. Första drömmen var att jag förlöste henne och undersköterskan sa att hon vägde 6000g och jag sa att det kan inte stämma. Så hon vägde om henne och då vägde hon 3500g istället, haha knäppa drömmar alltså. Andra natten drömde jag att jag ammade vår lilla prinsessa som hade världens längsta ögonfransar. Jag var helt förälskad i lilltjejen. När jag vaknade längtade jag något enormt. Det spelar ingen roll om hon är en sex kilos klump, eller om hon föds utan ögonfransar. Bara jag får ha henne i mina armar snaaaart! ♥

Kommentarer
Postat av: Annster

Söt mage!
Förstår att du längtar :)

Postat av: Carro

Fin du är!

2014-06-17 @ 06:22:24
URL: http://carroat.blogg.se
Postat av: anna

såg bilden på instagram, Liam e ju helt underbar

2014-06-17 @ 08:48:38
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: mariekarolina ♥ gravid med lillebror

Haha, angående det där med bilkörande.. Nu kör visserligen inte jag men jag sitter och beklagar mig och gnäller på andra bilförare från passargerarsätet ;p Sa senast igår till min sambo att om jag blir gravid fler gånger i framtiden och har körkort då ska jag hålla mig inne ;D

2014-06-17 @ 09:15:06
URL: http://mariekarolina.blogg.se
Postat av: Sara Ekman

vad kul att det råkade bli samma tröja :D

2014-06-17 @ 12:14:08
URL: http://aamaziing.blogg.se/
Postat av: Annika

Åh, jag skulle inte klara mig utan min systemkamera, blir så otroligt stor skillnad mot mobilkameran. Förstår inte de som BARA har en mobil och fotar med...
Söt mage :-)

2014-06-17 @ 19:18:57
URL: http://www.nawla.wordpress.com
Postat av: Emmelie - Mamma till Ebba och Hugo

Söt liten mage :)

2014-06-18 @ 20:25:37
URL: http://www.emmgus.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback