En stor, liten 2,5 åring

Idag är det 2,5 år sedan jag och Sami genomgick en snabb förlossning och fick världens finaste son på vårat bröst. 2,5 år sedan våra liv för alltid blev bättre.

Jag vet inte riktigt när Liam slutade vara bebis och gick över till att bli ett barn. Ett barn med humörsvängningar, härliga funderingar och med väldigt mycket kärlek. Någon som älskar bilar, My Little Pony och att leka i parken allra mest i världen. Som kan känna empati, glädje och förståelse för andra. Någon som jag älskar mer än något annat och som jag är så stolt över att det ibland känns som att hjärtat mitt inte ska räcka till.
 
Senaste veckan har vi äntligen fått in läsning i vår kvällsrutin. Han har gillat böcker länge men just vid läggdags har det varit ointressant, tills nu. Han väljer ut en av sina fina Disneyböcker och sen tittar vi på bilderna från sida ett till den allra sista. Liam berättar vad han ser samtidigt som jag kortfattat läser böckerna med egna ord. Efteråt säger vi god natt och jag och Sami är kvar vid Liams sida tills han somnar. Mysig tradition, som jag saknar när jag jobbar sent.
 
Imorgon är jag och Liam lediga, får se vad för trevligt jag kan hitta på då med min underbara lilla 2,5 åring. ♥ 

Kommentarer
Postat av: Sara Ekman

Åh älskar Disney! :)

Postat av: Tess

Jag har undrat detsamma om mitt barn som blir 4 år i augusti. Vad hände med bebisen liksom? :-D Så härligt när man hör alla tankar och funderingar från honom.

2014-05-06 @ 23:52:00
URL: http://highlandertess.blogg.se
Postat av: Annster

Härligt :)

2014-05-07 @ 02:31:23
URL: http://annster.se
Postat av: ewahelena

Det är underbart när de börjar tänka och prata och fundera, på egen hand. En av de roligaste tiderna, tycker jag! Ta vara på den, skriv upp alla roliga kommentarer som kommer komma! Det har de kul av i vuxen ålder . Kram <3

Svar: ja och man glömmer ju så snabbt! bäst att dokumentera och filma :)
Maria

2014-05-07 @ 08:08:54
URL: http://enkvinnastankar.blogg.se
Postat av: anna

det är mysigt att läsa en saga på kvällen. hoppas att ni får en härlig ledig dag

2014-05-07 @ 09:17:36
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: mamma till william och wilma

God morgon söta..Så söt liten hylla med fina böcker.fint med guldkaneten på böckerna..Ha en fin dag söta.kram

2014-05-07 @ 09:37:42
URL: http://blondis81.blogg.se
Postat av: Anonym

När du är ledig får du väl passa på att åka till junibacken med Liam. :-) <3

Svar: ja åh vad mycket kul vi har planerat att göra med liam i sommar :)
Maria

2014-05-07 @ 16:50:22
Postat av: Emelie

åhh så mysigt det låter! längtar till min son vill bli läst för om kvällarna. just nu är det mest expedition riva sönder böckerna :P (han är 1,5). Supersöt son du har och lycka till med resten av din graviditet :)

Svar: tack så mycket! ja liam hade också en period då han gillade att riva i böckerna. väldigt jobbigt.
Maria

2014-05-13 @ 13:09:31
URL: http://www.aroundemelie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback