Tillväxtultraljud vecka 35

Tillväxtultraljudet gick jättebra! Det visade sig att lillasyster inte alls är liten för sin vecka. Hon är istället ganska stor! Ca 2600g väger hon redan vår stora tjej. Medelvikten för den här dagen är 2300g så hon väger 12% mer ungefär. Vilket är helt ofarligt och väldigt bra istället. Föds hon vid bf eller strax efter så lär hon väga ca 4 kg precis som sin storebror gjorde. Det var väldigt otippat!
 
De tror att anledningen till att min mage inte växer som den ska beror på hur hon ligger. Hon har huvudet neråt och ligger med ryggen längst med hela livmodern så hon tar så lite plats i magen som det går. Därför behöver inte livmodern växa så snabbt, hon har det trångt och mysigt istället. Jag fick en ny tid om två veckor för att man då ska se att hon följer sin egen kurva. De vill alltså att hon i fortsättningen ska väga lite mer än vad som anses som "normalt" för veckan. Bra verkar hon ha det i alla fall! Hon sparkade mycket under undersökningen. Bra med fostervatten har hon också och navelsträngen fungerar perfekt. När kvinnan rörde högst upp på magen så gjorde det lite ont för mig och hon undrade om det gick bra. Jag svarade "ja det är bara lite ömt för att det är här hon alltid sparkar". Kvinnan visade då varför, lillasysters häl låg nämligen precis intill och är anledningen till varför jag alltid känner sparkarna på samma plats. Det var så fint att se den lilla foten!
 
Som ni ser fick vi även med en bild hem i 3D. Jag älskar den! Hennes underbara näsa, den gosiga kinden och handen som ligger skyddat över ögonen. Andra handen ligger under hakan bredvid navelsträngen.
 
Vi fick även bekräftat att det är en flicka vi väntar. Självklart är det aldrig säkert förrän de kommer ut men hon fick en väldigt tydlig bild och det var ingen tvekan om vad vi såg. Älskade lillasyster, jag orkar snart inte vänta mer. Strunta i att gå över tiden, kom ut i vecka 38 eller 39. Vi längtar så! ♥

Kommentarer
Postat av: Liborius

kul:)

Postat av: Denise - Ensamstående mamma till N!

Åh det är SÅ mysigt när man får se de små liven!

2014-09-22 @ 14:07:09
URL: http://danajs.blogg.se
Postat av: Emma Grann Fotografi

Vad coolt!! :)

2014-09-22 @ 14:11:40
URL: http://emmagrannfotografi.blogg.se/
Postat av: MALIN

Vilken fin sak att spara bilden från ultraljudet i en ram!

2014-09-22 @ 14:22:12
URL: http://malinkirstine.se
Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så spännande! :)

2014-09-22 @ 15:32:04
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: anna

Vad glad jag blir att det gick bra, skönt :) Min dotter låg också, jag hade nästan ingen mage alls. Likadant med pojken, han låg iofs som "vanligt" men jag hade typ ingen mage ändå. Dom sa då att om man är väldigt smal innan och dessutom har tränat och sådär så behöver inte magen växa så mkt, bebisen tar den plats som hon/han behöver. Kram

Svar: Ja precis, så länge de växer som de ska så spelar det ju ingen roll hur stor eller liten magen är :)
Maria

2014-09-25 @ 08:08:48
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: Marika

Men lilla söta :) Vill också gå på ett till ultraljud men de är för sent om man ska gå privat:( Men det hade verkligen också vart mysigt att få bekräftat ännu en gång att man själv bär på en liten flicka, men vet allt att det är en liten sessa som bökar runt där inne :)

2014-09-25 @ 12:48:07
URL: http://katrimarikas.blogg.se
Postat av: coffeeandcupcake.blogg.se

Va häftigt med 3D bild :)

2014-09-26 @ 19:31:50
URL: http://coffeeandcupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback