Leah 5 månader

Idag är det fem månader sedan vi för första gången träffade vår charmiga, glada lilla tjej.
 
Vad Leah väger får vi veta på femmånaderskontrollen som är först den 20e april. Men hon har storlek 68 i kläder i alla fall.
 
Leah helammar fortfarande. Hon har fått testa smakisar och tycker att fruktpuréerna är godast. Även potatis med majs går ner och smörgåsrån är gott. Men majskrokar och gröt är inget vår tjej tycker om, än så länge.
 
Leah sover precis som tidigare hela nätter men vaknar några gånger för att äta. Men då hon alltid somnar om efter varje måltid kan jag leva med att bli väckt några gånger. Ja och så skadar det inte att kaffe existerar.
 
Leah kan massor. Ja det här är en så rolig tid då man får se henne utvecklas dagligen. Hon vänder sig från mage till rygg och rygg till mage. Hon har börjat lära sig att sitta utan stöd även om det än så länge endast är korta stunder. När hon sitter upp eller ligger på mage har hon även börjat försöka dra sig framåt, stark liten målmedveten tjej. Hon plockar medvetet upp saker hon ser och allting vill hon smaka på. Hon skrattar ofta men pratar inte så mycket och kan än så länge endast ett läte. Kanske blir hon den tystlåtna i familjen, kan vara bra med en sådan också då vi andra är väldigt pratglada.
 
Att förklara hur mycket jag älskar dig bästa lilla Leah går inte i ett blogginlägg. Jag hoppas du istället alltid kommer känna det och aldrig tveka på min och din pappas villkorslösa kärlek till dig. Bästa underbara du, tillsammans med din storebror är du min stora lycka här i livet. ♥

Kommentarer
Postat av: Cajsa Lindahl

hehe ja jag märker det.. ;-) snå knytena. ;-) jo jag har ju inte bloggat på ett tag. Kom tillbaka till bloggen för en vecka sen. Känns nice att vara tillbaka och mår mycket bättre av att blogga också. :)

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Men hallå, nu går tiden lite för fort tycker jag, fyllde hon inte fyra månader typ igår? ;)

2015-04-12 @ 08:15:36
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Moas oplanerade (mamma)blogg

Söta duktiga lilla Leah. Tänk vad tiden går!

Ja, så fina dom är! Vet inte än vad jag ska matcha dom med men ska nog hitta något fint :)

2015-04-12 @ 22:29:39
URL: http://oplanerat.vimedbarn.se
Postat av: Anna

Fina Leah <3

2015-04-13 @ 08:44:17
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: ljuvligafyra.blogg.se

Vad duktig hon är :) Här svajar man fortfarande väldigt mycket utan stöd när man sitter, men blir bättre för var dag :)

2015-04-14 @ 13:30:57
URL: http://ljuvligafyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback