Tre mammor, fem barn

Igår gick jag, My och Sarah till öppna förskolan med barnen. Vi fikade, barnen lekte med briotåg och ritade fina teckningar. Väldigt trevlig förmiddag och ett perfekt sätt att starta helgen på.
 
Ikväll ska jag ut och äta thai med My och två andra fina tvåbarnsföräldrar som bor här i området. Då Leah kaskadspyr av ersättning och jag har för lite mjölk för att kunna pumpa ut och samtidigt hålla henne mätt under dagen så får hon helt enkelt följa med. Troligtvis kommer hon ändå bara sova i vagnen undertiden. Ser framemot en tjejkväll med trevligt sällskap!
 

Kommentarer
Postat av: Liborius

kul:)

Postat av: elin

ju mer du pumpar desto mer mjölk får du... jag hade också problem med att få mjölken att räcka till så jag började pumpa lite varje dag för att få igång produktionen och nu har jag många många byttor med mjölk i frysen och kan åka iväg ensam lite då och då! min son är snart 7 månader och helammas...

Svar: tyvärr var det tvärtom för mig med sonen. ju mer jag pumpade desto mindre mjölk fick jag (Eftersom att pumpen inte är lika effektiv som barn som ammar, jag har använt både elektronisk och manuell) vågar därför inte testa att pumpa som en galning med dottern då mjölken verkligen inte får sina nu när hon inte tål någonting annat. sen vill hon ändå inte ta flaskan när det är bröstmjölk i den heller. tutt-tokig tjej :D
Maria

2015-03-07 @ 10:35:40
Postat av: Carro

Så mysigt :)

2015-03-07 @ 10:46:32
URL: http://carroat.blogg.se
Postat av: Anna

Hoppas att ni får en trevlig kväll. Tråkigt att hon kräks av ersättningen men det kan ju vända. Det funkar säkert jätte bra att hon är med, det är ju tjejkväll ;)

2015-03-07 @ 19:15:49
URL: http://heltenklaanna.blogg.se/
Postat av: joe

Mysigt med tjejkväll! Njut :)

Svar: Det gjorde jag allt :)
Maria

2015-03-07 @ 20:09:14
URL: http://yoginijoe.blogg.se
Postat av: ljuvligafyra.blogg.se

Har samma problem, inte tillräckligt för att pumpa ut och ersättningen smakar äckligt enligt Emilia. Men nu ger jag ju smakisar och gröt till henne så hon klarar sig tillräckligt länge även om jag blir borta 4 timmar :)

2015-03-08 @ 11:18:16
URL: http://ljuvligafyra.blogg.se/
Postat av: Moas oplanerade (gravid)blogg

Mysigt för Leah att få följa med. Joar har visat sig vara en liten kräkbebis, men har ingen aning än hur han kommer att reagera på ersättning sen när vi ska introducera honom lite för det.

2015-03-10 @ 00:03:14
URL: http://oplanerat.vimedbarn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback