Har haft samtalet

Ja det började med att jag fick en a4sida, med massa text. Om varför familjen tyckte att det inte fungerade.
De valde att ge mig en lapp för att det inte skulle bli några missförstånd då deras engelska inte är den bästa.
Jag läste igenom och höll med om allt. Nej jag har inte lekt så mycket som jag borde med Emma. Men hon har varit sjuk större delen av tiden vilket har gjort henne grinig vilket har fått henne att sitta i sin mammas knä större delen av tiden. Inte så mycket för mig att göra åt. Min strykning suger, haha allt som har med hushållssyslor suger för mig. Jag är inte bra på det. Glad att de inte försöker övertala mig att laga mat, även om denna familj nog faktiskt ligger på min nivå när det kommer till matlagning...

De säger att de vill att allt ska fortsätta som vanligt men de känner inte att de ännu litar på mig. Så de vill inte lämna mig ensam med Emma. Vilket betyder att om hon är sjuk eller liknande så behövs en barnvakt, vilket kostar.
Så jag får stanna under villkoret att dem inte betalar mig.
Ni kan gissa min reaktion när jag läste detta. Tänkte direkt, aldrig i mitt jävla liv. Helvete med dem.

Men när jag pratade med Laura nu för en stund sedan (Marku har dragit till arbetet för att jobba natt så kan inte träffa Michele ikväll.. åh det hade jag verkligen behövt) så fick hon mig att förstå det hela bättre.
Det handlar bara om en eller två månader. Sen går allt tillbaka till det vanliga. Hon kommer även hjälpa mig att söka ströjobb vid sidan om (som med klippningen ni vet, som tyvärr inte blev av då jag fick för lite information)
Så förhoppningsvist löser det sig ändå. Och har det gått två månader utan att de börjat lita på mig (HA! Aldrig. de säger att de tycker om mig, att jag är en bra person. så det ska nog inte vara några problem. jag har dem inom en månad, jag lovar er)
Så då kommer allt gå tillbaka till det vanliga..

Ja jag vet inte vad mer jag kan säga, orkar faktiskt inget mer. Jag stannar, jobbar ändå inte helt gratis eftersom jag slipper betala för både boende och mat. Skulle det inte vara för att jag försöker gå ner i vikt skulle jag äta dem ur huset.
Så det får vara så här tills vidare. Jag är säker på att de snart kommer kunna lita på mig, sådant tar bara tid. Känns dock piss att jag inte får någon au pair lön men jag hoppas Laura lovar att kika efter andra jobb. Jag vet att det finns många med hundar här i Monza så ska själv kolla om det finns någon som behöver hundvakt. Laura sa att om jag hittar ett jobb och inte kan jobba med Emma lika mycket just nu därför så är det okej.

Ja skitlångt inlägg. Men så här är det som au pair för mig. Ingenting är enkelt. Men nu borde det bara kunna gå bättre... Annars kikar jag efter en ny au pair failj. Men än så länge stannar jag och tänker göra det bästa jag kan för att få dem att inse att de kan lita på mig.

Men hur i helvete ska jag klara mig utan pengar om jag inte får något ströjobb? Behöver nya kläder, digitalkamera.. och julklappar? Fan fan fan. Borde jag ge upp den här familjen? Men samtidigt känner jag inte att jag hjärta för att göra det... får sova på det hela och sedan känna efter om jag vill ringa den nya familjen imorgon eller inte. Kom gärna med råd över vad ni tycker att jag ska göra!

Kommentarer
Postat av: andrea

va tråkigt för dig:/, hoppas allt löser sig:)

Postat av: Ida

Jag tycker du ska söka vidare. Det enda en aupair har är "veckopengen". En aupair måste leva och bo hos sin arbetsgivare, så det där kommer inte funka tror jag. Jag tror absolut att du kan hitta någon annan som du trivs bättre hos.

2008-10-28 @ 19:03:21
URL: http://enlitenida.blogspot.com
Postat av: Johanna på SHOEBOX

Jag tycker du ska ringa den nya familjen. Jag tror att din nuvarande familj förstår om du vill jobba där du får betalt.

Vad trist att det blev sådär...

2008-10-28 @ 19:08:58
URL: http://myshoebox.se
Postat av: angelica

Att du inte får betalt måste kännas sjukt jobbigt bara, det förstår jag. Men samtidigt kan jag förstå det du säger om att du ändå inte vill lämna dom. Så då får helt enkelt känna efter.

Men om jag ska sätta mig in i situationen så tror jag det skulle kännas jobbigt att behöva bevisa att dom ska lita på en. Jag vet hur frusterande det är, och jag har inte fått mer jobb hos familjen som jag jobbat hos, de säger att de litar på mig men ändå är mamman där och ska visa "hur man gör rätt" fast än jag redan vet allt. Frustrerande! Och jag började med o jobba jätte mycket, nu är jag bara extra. Så man vet ju aldrig hur det kommer att bli. Kanske så kommer du kunna visa dom och dom kommer börja känna tillit till dig, eller så tar det låångt tid och om det gör det så kommer det ju bli ännu jobbigare för dig, så på det viset skulle det ju va skönt om du hittade en ny familj som funkade bättre, kanske en som haft au pair/barnflicka tidigare? Men samtidigt så kan du inte veta säkert. Så du får helt enkelt tänka över och följa ditt hjärta, din magkänsla. Brukar vara det bästa :)

oj sorry för lång kommentar men lycka till nu!

2008-10-28 @ 19:09:20
URL: http://snultan.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag skulle absolut riga den nya familjen!

2008-10-28 @ 19:12:44
Postat av: Matilda

Du ska givetvis ringa den nya familjen och försöka komma bort från dessa människor omedelbart. De försöker linda in det i diverse bortförklaringar, men det handlar tyvärr i slutändan om gratis arbetskraft, vilket du absolut inte ska ställa upp på! Jag har själv vart aupair så jag vet. Snälla Maria, låt dig inte bli utnyttjad, ställ inte upp på detta utan gå vidare till en familj som respekterar dig och litar på dig - varför anställer man annars en barnflicka? Då måste man kunna släppa taget lite om sitt barn. Stå på dig! KRAM

2008-10-28 @ 19:14:27
Postat av: Pernilla

Gumman da=(

Jag tycker i allafall att du ska höra av dig till den andra familjen, o höra vad dom har att erbjuda.

Det skadar jue inte.

Kram

2008-10-28 @ 19:18:36
URL: http://pernillamariaa.blogg.se/
Postat av: Petra

Tycker nog också att du kanske skulle kunna ringa den andra familjen, man ska ju få betalt för det jobb man gör. Och det är väl bättre att du trivs och inte behöver känna att du måste göra så att dom ska lita på dig hela tiden, det är deras problem om dom inte kan lita på dig och du ska väl inte lida för det. Men du gör som du vill, ingen kan bestämma hur du ska göra. Lyssna på vad ditt hjärta säger ;)

2008-10-28 @ 19:19:20
URL: http://thecrapshack.blogg.se/
Postat av: emelie

Kolla upp dina rättigheter som aupair, det måste väl finnas något avtal eller papper som du har skrivit på? Du kan ju inte ha jobbat fram tills nu och inte få något betalt, låter inte schysst alls.

Hoppas verkligen det löser sig för dig.



Kramar

2008-10-28 @ 19:21:45
URL: http://emeliesandstrom.blogg.se/
Postat av: jenny

ge det en chans 1 månad! du kommer charma dom :) Och du kommer säkert få ngt ströjobb om du visar att du är hungrig! =)

2008-10-28 @ 19:25:06
URL: http://jnyyy.blogg.se/
Postat av: AnnaIda

Låter lite konstigt om de vill att du ska ta ströjobb. Vore inte det bästa att du fick mer tid med emma istället för att ni ska lära känna varandra lite bättre. Skulle du skaffa jobb kanske du knappt ser henne liksom och vad förbättrar situationen med Emma då? Du kanske kommer föräldrarna närmre men det är ju ändå inte dom du ska ta hand om. Jag tycker att du ska försöka ta ett snack med dom om det, hur dom egentligen har tänkt för det känns inte så genomtänkt från deras sida.

2008-10-28 @ 19:29:16
URL: http://annaida.blogg.se/
Postat av: Anna

hejsan, jag jobbar oxå som au pair, fast i england.



skulle jag vara du skulle jag genast ringa den andra familjen...för jag är säker på att du är helt underbar med flickan! jag menar...fattar de inte vad en au pair var när de sökte efter en?

de borde ju ha skaffat en nanny istället som måste ha erfarenhet av barn och ha papper på att hon "kan ta hand om barn". Alltså som yrke. En au pair behöver ju varken ha papper eller erfarenhet egentligen. Jag tycker du ska ta och fundera över din situation igen! 1-2 månader är ändå rätt lång tid...jag har varit i england i 2 månader, och det känns som mycket längre. Aldrig att jag skulle jobba 2 månader gratis! även om jag har husrum och mat! Men jag förstår att det inte är så lätt för dej :( tänker på dej och lycka till med allt! du har en underbar blogg!

2008-10-28 @ 19:31:54
URL: http://youknowme.blogg.se/
Postat av: Minna

tycker det låter väldigt jobbigt allting. och dessutom är två månader utan lön en skitdålig deal. herregud. skulle aldrig ställa upp på det. om du skaffar extrajobb hamnar du ännu längre bort från emma och ditt ursprungliga uppdrag. vad är problemet? varför kan du inte bara ändra på det dom vill och sen köra på? dom verkar knepiga. tror inte riktigt på en förändring heller, jag skulle dra. det där är inte okej. varför kan du inte flytta in hos michele och skaffa ett annat jobb i så fall? bor han fortfarande hemma?

lycka till!

2008-10-28 @ 19:32:41
Postat av: melissa

sv; shoppa

2008-10-28 @ 19:33:11
URL: http://melissablogg.blogg.se/
Postat av: jenna

Gumman.. Fan vad jobbigt. Jag tycker att dom tar förhastade slutsatser. Om dom inte låter dig vara med Emma så mycket som skulle behövas så får dom skylla sig själv. Jag förstår att du inte har samvete att lämna dom mitt iallt. du har ju trots allt en band med Emma. Men jag tycker allvarligt att du ska kolla efter andra au pair familjer. Att leva som 19åring i Italien utan lön är inte de lättaste skulle jag tro. Sök vanligt jobb också, du har en härlig personlighet och du lägger alltid fram mål med dig själv, din italienska osv. Super bra! :)



Jag håller tummarna för dig här hemma i svinkalla sverige :P

2008-10-28 @ 19:38:29
URL: http://jennnna.blogg.se/
Postat av: Victoria

Maria, du hör ju själv hur det här låter. Tycker absolut, absolut, absolut att du ska ringa den andra familjen, eller börja kolla upp andra alternativ. Gratis ska du inte jobba + att du kommer bara må dåligt av att hela tiden känna att du måste försöka prestera bättre å bättre för att de ska kunna lite på dig.



Du ska trivas i Italien, det ska vara ett år (vet att du troligtvis fortsätter att bo i italien efter för att plugga) du aldrig kommer att glömma. Ett år som fått dig att utvecklas som person, inte som bryter ner dig.



Du säger ju själv att du kan och att lilltjejen trivs med dig. Det är alltså snarare föräldrarna det är fel på. Hitta nya.



Du måste se till dig själv Maria. Låt dig inte utnyttjas!

2008-10-28 @ 19:42:51
URL: http://virraan.blogg.se/
Postat av: Missjeni

Det är såklart tråkigt att dom känner som dom gör, att dom inte litar på dig ännu. Men att ta hem någon främling till sitt hem kanske inte är det lättaste, jag tror nog du ska ge dom dessa en till två månader och sen om det inte hjälper så drar du. jag menar, vem säger att det inte blir samma sak med en annan familj? Då måste du börja om från början igen. Dessa har du ju lärt känna till viss del i alla fall. Jag tror på dig!

2008-10-28 @ 19:46:33
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Elin

om du kämpar på för att vinna deras förtroende kanske de två månaderna blir kortare än två månader? de säger att de gillar dej så om hon blir friskare så kanske det släpper?

det suger att inte ha inkomst, men vem säger att det kommer bli lättare om du byter familj? äta kakan eller köpa ny kaka är nästintill frågeställningen nu. fast å andra sidan kanske en ny familj passar bättre?

håller tummarna för att det det ska lösa sig om du antingen byter familj eller behåller den du är i nu.

2008-10-28 @ 19:46:59
URL: http://elinbjorklund.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Oj hoppas allt löser sig och jag tycker absolut inte du ska ta att jobba i 2 månader utan någon form av lön. Verkar hur konstigt som helst :/

2008-10-28 @ 19:47:08
URL: http://darlingno1.blogg.se/
Postat av: Victoria

"Den au pair-anställda skall få kost, logi och om möjligt eget rum, skall få till- räckligt med tid för att delta i språkundervisning och fortbilda sig kulturellt och yrkesmässigt. Arbetstiden skall så långt möjligt anpassas efter detta. Minst en dag i veckan skall vara ledig, minst en dag i månaden skall den lediga dagen vara en söndag. Fickpengar skall betalas av värdfamiljen och summan skall anges i avtalet. Arbetstiden skall i allmänhet inte överstiga 5 timmar per dag. "



Finns alltså lag på att du ska få fickpengar. Bara sådär så du vet :P

2008-10-28 @ 19:47:24
URL: http://virraan.blogg.se/
Postat av: ERIK

testen av dagen, hmm... TV :D durå?

2008-10-28 @ 19:52:33
URL: http://eerikandersson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Alltså frågan är väl mer FÅR dom göra såhär? Vet inte riktigt hur det fungerar men du är väl anställd genom någon au pair-agentur eller något? Låter ju verkligen som att utnyttja arbetskraft i ett par månader utan att dom behöver betala (mer än mat & husrum då...). Låter väldigt knepigt tycker jag. Ok att dom känner sig osäkra, men då ska dom f-n betala under tiden dom funderar. Helt klart!

2008-10-28 @ 19:57:17
Postat av: Dana

Jaha okej :)

jag är bara 14 hihi



puss!

2008-10-28 @ 20:04:31
URL: http://dddana.blogg.se/
Postat av: Maria

Hej, har läst din blogg väldigt länge nu, men varit kass på att kommentera. Men jag tycker verkligen du borde ringa den andra familjen, inte nödvändigtvis för att du SKA byta, utan mer för att sprida dina risker, alltid bättre att ligga steget före!

Se upp också så de inte lurar dig. Jag menar, egentligen hur vet du att de inte gjort såhär förr. Menar de har gått snart två månader.. de borde ha börjat lite på dig vid det här laget! Det är så lätt att bli lurad när man är i det, utan att man egentligen ser det pga vänlighet. Om du stannar tycker jag iallafall att du ska kräva att få ett löfte skriftligt om att du börjar få betalt igen om en viss tid, och litar de fortfarande inte på dig så får de betala dig för halva den tiden du gått utan lön, för jag menar du tar ju en risk här! Så om de sen drar sig ur ska du inte känna dig utnyttjad! Men detta kanske är svårt i situationen du sitter i?

Hoppas det löser sig! Sov på saken och prata med din familj! =)

2008-10-28 @ 20:04:44
URL: http://sommarmaria.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Har dom haft aupair förr?? dvs har dom något att jämföra med? Eller är det första gången som dom lämnar över ansvaret om Emma till någon annan? Lite motsägelsefullt att dom vill att du skall få bättre relation med Emma, men samtidigt lovar att om du får ströjobb behöver du inte umgås lika mycket. Hur skall du få en bättre relation om du int är med henne?

2008-10-28 @ 20:10:10
Postat av: alexandra

jag röstar för att du ska ringa den nya familjen, som någon annan skrev tror jag de vill ha gratis arbetskraft ..

2008-10-28 @ 20:11:10
URL: http://dependence.blogg.se/
Postat av: Sofia

- Okej :D

2008-10-28 @ 20:12:29
URL: http://sofija.blogg.se/
Postat av: anna

usch vad jobbigt dte låter. det är svårt att ge råd men jag tycker faktiskt du ska försöka ta kontakt med den andra familjen och se om de behöver någon. känns som hon kör över dig lite. får hon ens göra så? jag hoppas verkligend et fixar sig iaf!

2008-10-28 @ 20:18:11
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Fanny

sv: okej! Det verkar mysigt. :)

Jag har inte bestämmt riktigt :P hehe

2008-10-28 @ 20:22:55
URL: http://thelifeoffanny.blogg.se/
Postat av: Ida

Tycker du ska lämna. Oavsett deras anledningar så ska man INTE jobba gratis. Vill de ha dig där och ha dig med som stöd så ska du ha betalt.

2008-10-28 @ 20:28:39
URL: http://lillfot.wordpress.com
Postat av: Brunetten Sanna E

Oj oj oj gumman!

Det här är katastrof! Det är verkligen inte alls rättvist! Hur kan dom lita på en barnvakt men inte på dig som bor hos dom?

Hur kan dom säga att tex strykningen är en orsak?

Du ska helt klart leta efter ett nytt jobb, din familj känns inte seriös alls!



En sak till - om du inte kan ta hand om lille för att du ska jobba så tycker hon att det är ok.



Det låter helt sjukt! Behöver dom dig eller inte lixom?

Hur ska du kunna vinna deras förtroende om du måste ha ett annat jobb för att kunna tjna pengar?



Mycket märkligt resonemang av dom.



det är en annan sak om dom skulle dra av det det kostar att hyra en barnvakt på din lön. Dom kan inte ta hela.

nej fyy

2008-10-28 @ 20:35:16
URL: http://sannornas.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag är aupair och tycker absolut att du ska leta ny familj. En månad är vad det borde ta att lära känna familjen och de dig så om det fortfarande inte kan lita på dig så har jag väldigt svårt att tro att det kommer bli bättre för att de får mer tid, när det liksom redan har gått ett tag.

Jag skulle iaf inte ha gått med på att jobba gratis men jag vet att det är svårt, jättesvårt är det (jag jobbar en del övertid ibland men har aldrig sagt ngt om det, får inget extra för det...man vill inte ha konflikter med dem man bor hos).

kram

2008-10-28 @ 20:37:06
Postat av: Melina

vilka iditoter,tror de att du ska stanna om du inte får betalt?haha hitta en bättre familj som inte har förtroende problem och faktiskt våga lämmna sitt barn med en au-pair(vilket är tanken?!)

2008-10-28 @ 20:38:25
URL: http://mmelina.se
Postat av: Ewe

Jag tycker det är riktigt dålig stil av dem att inte ge dig betalt, även om de inte litar på dig. Det är inte som att du har gett dem någon anledning till att inte lita på dig? Jag skulle aldrig finna mig i det. Även om de behöver tid till att kunna börja lita på dig ska du inte behöva jobba gratis under den tiden, det är ju inte klokt enligt mig.

2008-10-28 @ 20:40:24
URL: http://ewees.blogg.se/
Postat av: Marie

oj.. hm, du kanske borde kolla någon annan familj men ändå vara kvar hos denna familj o se hur det blir efter någon månad.. sen tycker jag som Maria skriver att du ska se upp så de inte lurar dig.. Man vet aldrig. Hoppas det löser sig iallafall och att det kommer gå bra.

2008-10-28 @ 20:41:38
URL: http://mariejhk.blogg.se/
Postat av: Karin

jag orkade läsa allt iaf:) MEN varför litar de inte på dig? det hänger jag inte med på? vad har du gjort för att de inte ska lita på dig? fan va jobbig situation, men du är duktig, skulle inte våga bo hos en familj sådär ens hehe

2008-10-28 @ 20:46:56
URL: http://karinolofsson.se
Postat av: Moni

hej kikar in, kanske ska förklara för dem? elelr byta? allt bra annars kramiz?

2008-10-28 @ 20:49:34
URL: http://monkann.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

tack för alla era fina kommentarer! så glad att ni lägger ner tid på att hjälpa mig. imorgon ringer jag den nya familjen!

2008-10-28 @ 20:56:20
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

Anonym; nej de har aldrig haft någon au pair förut

2008-10-28 @ 21:13:03
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Wysteriia

öhm....får man ens göra sådär? Alltså låta någon jobba för en men inte betala dem? Tyvärr tycker jag det låter som något du INTE ska gå med på. No way att jag hade jobbat gratis oavsett om jag haft gratis boende / mat. Har ni inget kontrakt?

2008-10-28 @ 21:28:14
URL: http://Wysteriiasblogg.se
Postat av: Fia

Jag tycker det är så stark som iaf orkar ta dig igenom detta trots hur dem håller på att dalta med dig. Verkar konstigt att dem inte vill ge dig pengar. Inte lätt att leka med ett barn som inte vart friskt på senaste tiden. dem brukar ju inte va på sånt bra humör då.

Hoppas verkligen det löser sig för dig!

2008-10-28 @ 22:11:25
URL: http://dagarmedfia.blogg.se/
Postat av: Elin

man vet ju inte riktigt som läsare hur det är du har det, hur du känner det. men chansa iaf på den nya familjen och träffa dem, det kan ju vara en perfekt matchning?

man ska vara egoistisk, glöm inte det! bli inte överkörd känslomässigt! men som du skrev nyss, det löser sig alltid :)

2008-10-28 @ 22:13:41
URL: http://elinbjorklund.blogg.se/
Postat av: Norrmalm.blogg.se

Verkar ju asdumt att jobba utan att få betalt. jag tycker du ska söka ett annat jobb där du kan få en normal lön.

Lycka till! :D

2008-10-28 @ 22:36:34
URL: http://norrmalm.blogg.se/
Postat av: stina

varför litar de inte på dig?.. au pair e man väl för å ta hand om ungarna..då lä d ju kunna låta sin au pair ta hand om ungen å. annars e d ju ingen vits..tråkigt att d blev så.

2008-10-28 @ 22:39:41
URL: http://kittygitty.blogg.se/
Postat av: stina

Trevlig blogg

2008-10-28 @ 22:57:48
URL: http://stinamojeri.blogg.se/
Postat av: Sassy

Nä, usch, vilken dålig stil!

JAg skulle aldrig vilja stanna hos en familj som inte litar på mig, det skulle kännas hemskt!



Jag tycker du ska börja i en ny familj och inte låta dig utnyttjas av den du är i nu!



kram

2008-10-28 @ 23:24:39
URL: http://eurotrash.blogg.se/
Postat av: Nathalie

byt byt byt, en månad, två månader är lång tid, det du gör är ett 10 timmars jobb varje dag, hela månaden, du ska ha betalt, det spelar ingen roll om det inte litar på dig, om det inte litar på dig nu, när ska dom då lita på dig, man märker ganska fort om en person är bra eller inte, små tecken, och att du inte leker med henne så ofta är inte en grej att lägga märke till, det är inte något som är konstigt, som när du säger att hon är sjuk, doom vill ju bara utnyttja dig och dom skulle inte ens låta dig stanna om dom tvekade på dig som människa vilket man gör om inte dom inte förlitar sig på dig helt, du förtjänar bättre, bättre arbetsmiljö och en bätte familj som är tacksam för det du gör och för att du försöker! stå på det och ring den nya familjen nu när du har chansen, är det inte ödet eller vadå? att dom behövde en just nu, kom igen, detta är inge bra så som det låter, men följ alltid magkänslan, lita på den, den burkar oftast stämma bra, hoppas att det löser síg, du är en bra tjej!



2008-10-29 @ 02:50:26
Postat av: Maria - f a s h i o n s t a r s ☆

Nathalie; åh tack för dina ord!

och jag ska ringa den nya familjen och som du säger känns det verkligen som ödet! jag menar de svarade inte i söndags när jag ringde och då hade jag tackat nej eftersom jag trodde att laura skulle ge mig en ny chans. men nu har jag inte pratat med dem ännu så nu kan jag verkligen se vad de har att erbjuda

2008-10-29 @ 09:39:15
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Janika

följ din hjärna och ditt hjärta, om du vill ge det en chans så gör det, annars ringer du den nya familjen. det kommer att lösa sig tillslut, det tror jag absolut! du är grym Maria, glöm inte det! kram till dig!

2008-10-29 @ 09:44:26
URL: http://ahooooo.blogg.se/
Postat av: Johanna

De utnyttjar dig och har dåliga bortförklaringar till varför de inte ska betala för dina tjänster! Jag tycker definitivt att du ska byta familj. Finns det ingen au pair byrå du kan ringa där omkring där du bor nu?

Något måste ske för gratis ska du absolut inte jobba! Jag håller tummarna för dig snäckan att du får en ny familj!

2008-10-29 @ 15:10:08
URL: http://jojohoney.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag tycker det låter som att du blir utnyttjad. Sök absolut vidare till en annan familj!

2008-10-29 @ 20:25:00
URL: http://jennysblogg.blogg.se/
Postat av: Marieh

Jag skulle absolut söka mig vidare - det låter som att de utnyttjar dig. Om de säger att de tycker att du är en bra person och att de gillar dig så låter det jättekonstigt att de inte litar på dig tycker jag. Du ska ju verkligen inte jobba gratis!! Ja det är vad jag tycker i alla fall. =)

2008-10-29 @ 22:24:45
URL: http://marieh.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nej va sjukt =/ Inte kan du gå utan betalning, och nu till jul och allt. Näe.. hoppas det löser sej gumman!!

2008-10-30 @ 15:54:45
URL: http://ontheway.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback