Mina lektioner

Nu har jag tid att skriva om mina lektioner som vissa av er varit nyfikna på. Vi börjar med några nya efter jul, men då jag inte vet hur de är kan jag förstås inte skriva om dem. Kommer i vår!

Fashion marketing
är främst marknadsföring. Vi lär oss om vad man ska tänka på när man ska marknadsföra något och alla olika termer och vad olika system kallas. Vi lär oss om Swot-analyser och de kända fyra p;na. Alla exempel vår lärare gör är från en modevinkel. Som kläder och designers. Det vi läser är intressant, läraren är bra. Men det är väldigt mycket att lära sig. Som tur är känner jag igen en del från gymnasiet då jag gick finansiell ekonomi. 

Business management påminner om marketing. Jag har inte så mycket att säga om den här kursen, vilket är illa då vi har vårt första prov på måndag. Blir att plugga i helgen! Läraren är mysig men störigt att hon skrattar åt sina egna torra skämt hela tiden.

Photoshop
vi lär oss grunderna i photoshop. Ta bort bakgrunden, använda penslar, retuschera bilder och byta färg på kläder bland annat. Bästa läraren i det här ämnet. Hon är toppen!

Contemporary art vi lär oss om konst från förr. Jag är inget fan av konst, men älskar historia vilket gör lektionerna intressanta. Läraren är bra, lite svårt att höra vad han säger ibland bara.

Italienska ja jag lär mig det italienska språket förstås. Älskar min italienskagrupp och lärare.

Material technology vi lär oss om olika material, hur de är strukturerade, om man färgat tygerna eller själva garnet. Svår kurs då det är många namn att kunna, men roligt med en praktisk kurs.

Fashion system hatkursen. Vår lärare är kaos. Men idag fick vi veta vad slutprojektet blir som avgör betyget. Vi ska skriva om tre olika företag, som Miu Miu och Chanel tillexempel. Och skriva vad de har för priser, hur konkurransen ser ut och vilka som är deras målgrupp bland annat. Det kan nog bli kul och jag borde inte behöva oroa mig över betyget. Som jag var innan, då jag verkligen inte lärde mig något på lektionerna.

Modehistoria är en av mina favoritkurser. Som sagt älskar jag historia. Vi får lära oss om designers från förr och hur de har ändrat modet. Sen är vår lärare otroligt mysig, han vill så väl. Man vill bara ge honom en kram.

Det är de lektioner vi har just nu!


Kommentarer
Postat av: vesna.blogg.se

lycka till me dina lektioner=)

Postat av: Marcus Å

Gud vad trevligt! Hoppas vi hinner få lite snö tills dess då. Allt bra med dig idag?

2009-12-10 @ 07:14:43
URL: http://slipsens.blogg.se/
Postat av: Linnea

Tack så mycket :D

2009-12-10 @ 07:40:56
URL: http://chinniee.blogg.se/
Postat av: anna

Det låter riktigt kul och bra att ni läser italienska också :)

2009-12-10 @ 08:41:05
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se/
Postat av: Elin

Contemporary art och modehistoria, fan vad najs!

2009-12-10 @ 21:44:39
URL: http://elinmauno.blogg.se/
Postat av: niffin

Jättekul att få läsa om alla ämnen! :)

2009-12-10 @ 23:48:40
URL: http://enmenettlejon.blogspot.com/
Postat av: Maria - livet i Milano ☆

ja det är riktigt trevliga ämnen =)

2009-12-14 @ 19:15:16
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback