Svar på era frågor del 2


Här kommer svaren på resten av era frågor.

vem/vad saknar du mest från Italien?
Värmen och aperitivon.

Vem skulle spela dig i filmen om ditt liv? ;P
Jessica Alba! Hahahaha näää skoja bara. Ingen aning faktist.

Hur sminkar du dig och fixar håret till vardags?
Jag gör inte så mycket till vardags, ibland är jag helt osminkad. Ibland bara mascara. Har jag tid/ork fixar jag ögonskugga, då oftast tre olika toner av brunt. Håret har jag antingen i en slarvig fläta, hästsvans eller utsläppt.

Favoritplagg i din garderob just nu?
Min vit/svarta klänning ni fortfarande inte fått någon bild på. Illa, det kommer! Hade den när jag var ute med Lind förra lördagen men fick ingen bra bild på den. Nästa gång den åker på får jag se till att fixa en outfit också.

vad är dina planer nu när du bor i sverige? plugga, jobba, flytta hemifrån?
Jag har kommit in på en distansutbildning, kreativt skrivande. Den är på ett år. Söker även jobb och till våren börjar jag kolla egen lägenhet.

när ska du till italien och hämta dina saker och kommer du träffa ditt ex då?
Jag och mamma, även Harry kanske, åker nog dit i september. Eller så skickar Jenny mina grejer, vi får se vad som blir lättast/billigast. Jag tror inte att jag kommer att träffa Michele ifall jag åker dit.

har du kontakt med dina vänner i italien?
Var egentligen bara två tjejer jag lärde känna i Italien och de är svenskar. Janina och Emma. Janina har jag träffat en gång här i Sverige efter att vi flyttade hem och kommer garanterat att träffa igen. Jag och Emma pratar om att ses snart.

Vad har du gjort med din förlovningsring? och vad har michele gjort med sin? :)
Michele säger att han fortfarande har på sig sin. Jag har min i en ask, funderar på att sälja den.

Hur mycket klarar man av i ett förhållande tills man för nog? Hur mycket klarade du av i ditt förra förhållande?
Ganska mycket. Jag var olycklig i ett halvår och försökte att få det att bli bättre. Det var många gånger jag trodde att vi aldrig skulle göra slut. Eftersom vi alltid hittade tillbaka till varandra oavsett hur mycket vi bråkat. Men tillslut får man nog. När jag fick det dröjde det inte länge förrän jag var tillbaka i Sverige. Mindre än en vecka faktiskt.

Kommer det stunder då du ångrar att  du åkte tillbaka till sverige?
Inte ännu. Men vi får se hur jag känner när det blir kallt och regnar här varje dag haha.

Kommer du vilja åka till Italien frivilligt i framtiden tror du, eller kommer landet alltid förknippas med Michele?
Jag vet inte om jag kommer åka tillbaka till Milano. Inte pga Michele utan bara för att jag inte har någon anledning att åka tillbaka. Har fått ut allt av den staden. I så fall skulle det vara för att träffa Jenny men jag träffar henne när hon kommer och hälsar på oss i Sverige. Däremot vill jag hemskt gärna till Rom.

Har du nån ny kille (eller iallafall flirt) på gång?
Nej det har jag inte. Tror inte att jag är redo för det ännu.

Vad tycker du om metoden att så fort man blivit dumpad hoppa in i ett nytt förhållande?
Det beror helt på situatonen. Men jag skulle nog inte fixa det själv. Då skulle jag bara jämföra mitt nya förhållande med mitt gamla. Sen tror jag att det är viktigt att bevisa för sig själv att man kan vara ensam. Jag tror att det är först när man känner sig säker i sig själv som man hittar den rätta.

Vad är ditt drömjobb?
Jag vill bli författare

Har du någonting du ångrar?
Jag tycker inte att man ska ångra något. För idiotgrejer jag gjort tidigare har ändå fört mig hit. Och man lär av sina misstag.

Hur ser ditt drömliv ut? Om du verkligen får drömma liksom.
Då bor jag i Stockholm som författare men har en lägenhet i New York. Som jag åker till när jag behöver komma iväg, eller få inspiration till en ny bok. Jag är förälskad i en man som älskar mig mer än livet. Utan att vi kväver varandra. Har världens bästa vänner (de jag har i mitt liv idag) och Theo lever lika länge som mig.

Vilka är dina drömresemål?
Förresten måste jag säga att jag beundrar dig och din styrka. :)
New York och Thailand. Tack förresten!

När du och michele var tillsammans så ville du ju bo i Italien resten av ditt liv, ha en framtid, barn där osv. Var det bara för att michele bodde där som du ville det med tanke på att du vill bo kvar i Sverige nu eller av någon annan anledning? Kanske svår fråga men hoppas du fattar :)
Då trodde jag att det var i Italien jag hörde hemma. Jag älskade landet och älskade Michele. Men efter ett tag började jag undra vad som höll mig fast. När jag någon gång skrattade helhjärtat undrade jag när fan det var jag gjort det sist. Jag mådde inte bra, och insåg att jag stannade för Michele och inte för min egen skull.

hur vill du att din drömkille ska se ut ??
Utseende är svårt att säga. Jag faller för långa, korta, blonda, brunetter... Charm röstar jag för. Och muskulösa, utan att det blir för mycket. (Typ Edward, inte Jacob)

när ska du skaffa en man ??
28e oktober.
Haha vilken fråga! När jag är redo och när jag träffar någon som får mitt hjärta att slå dubbelslag?

Hur länge lärde du dig italienska och pratar du flytande?
I två år bodde jag i Italien och tre månader studerade jag språket. Pratar inte flytande men förstår det mesta. Ska ta lektioner för att hålla språket vid liv.

Eftersom jag inte hängt med i den där Michele historian; vem var han? Din sambo från Italien?
Yes, han var min sambo i Italien.

Varför bestämde du dig att flytta till just Italien?
Jag förälskade mig i landet och min dåvarande pojkvän.

Vilken stad bodde du i?
Milano

Är det värt att flytta från Sverige dit?
Om man gillar Italien, absolut!

Kommentarer
Postat av: pimpXprincess

Haha, gillar svaret på "när ska du skaffa en man ??" ;D

Postat av: Fotograf MissJeni

haha skönt om man kunde veta vilket datum man skulle träffa en karl på :D Gillart!

2010-08-20 @ 20:59:21
URL: http://jeni.blogg.se/
Postat av: Linnea

ibland e du för jävla skön asså "28 oktober" xD

2010-08-20 @ 22:14:29
URL: http://liinneaaz.blogg.se/
Postat av: Lanah

Härligt, nu fick jag svar! Men nu dök en till fråga upp; Träffade du Michele när du var i Italien på semester eller hur gick det till? Och juste, den viktigaste frågan! Är det dyrt att bo i Italien? Milano till exempel, eller allmänt större städer?

Verkligen tacksam för svar!

2010-08-20 @ 22:27:37
URL: http://laliz.blogg.se/
Postat av: Girly

Hej gumman bra svar,'Vist är det konstigt & sorgligt när något man trodde skulle vara för alltid tar slut...

men tror att allt har sin mening många Kramar girly

2010-08-20 @ 22:59:31
URL: http://girlysworld.blogg.se/
Postat av: anna

kul att läsa dina svar. många frågor om michele ser jag. du verkar stark maria :)

2010-08-21 @ 11:27:23
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fan, jag missade frågestunden och jag har en fråga jag undrat mycket över. Vad var det egentligen som hände mellan dig och michele? Som fick det att ta slut menar jag? Ibland fick man känslan av att han varit otrogen (eller ja, NÅGON av er men jag tror ju inte att det var du). Jag har funderat på det här ända sedan det hände.

2010-08-21 @ 13:36:15
Postat av: Maria - fashionstars ☆

Johanna; det är privat, men det var inte otrohet. men det var inte en sak som gjorde att det tog slut. vi bråkade under ett halvår, hade det så gott som alltid dåligt. efter ett tag tröttnar man och ger upp

2010-08-21 @ 13:59:19
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: Hanna

"Hur ser ditt drömliv ut?"

ditt svar fick mig att tänka på Carrie Bradshaw ;)

2010-08-21 @ 21:09:37
Postat av: Maria - fashionstars ☆

Hanna; haha ja men hennes liv vore ju inte helt fel :)

2010-08-22 @ 10:37:31
URL: http://fashionstars.blogg.se/
Postat av: vesna

oj är det slut, hoppas pådet bästa nu och att du blir lycklig igen.. blev lite chockad eftersom ja inte varit inne här ett tag.. ta hand om dig!!



/ vesna

2010-08-27 @ 21:04:21
Postat av: Maria - fashionstars ☆

vesna; tack vännen!! jag mår faktiskt bättre nu än vad jag gjorde de sista månaderna i förhållandet

2010-08-27 @ 21:14:31
URL: http://fashionstars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback